2022-07-13, 15:25
Medlem
Kadeks avatar
Förvisso internationellt men Paul Burnley i NO Remorse hoppade av och blev designer eller motsvarande.
Citera
2022-07-18, 18:29
Medlem
somenknivs avatar
Bland annat, och en ganska framgångsrik sådan också. Han har bl.a varit involverad i Harry Potter produktioner. Jag har även sett YouTube-klibb med "Burnley" i vad som verkar vara barnprogram med musik, och nu senast någon Covid julmusikvideo för ett känt Brittiskt produktionsbolag.
Jag vet inte vad som avses med denna tråd, men självklart finns det folk som lämnat "rörelsen" och musiken. Somliga gör det med buller o bång och fördömer sitt tidigare engagemang, andra mer diskret och naturligt.
Kai från det Tyska bandet Freikorps gjorde det i det tysta men har en väldigt lyckad karriär inom "något" idag. Medlemmar i de Tyska banden Noie Werte och 08/15 likaså, vissa av dem på höga positioner inom advokatsamfundet bland annat.
Senast redigerad av somenkniv 2022-07-18 kl. 18:33.
Citera
2022-07-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenkniv
Jag vet inte vad som avses med denna tråd, men självklart finns det folk som lämnat "rörelsen" och musiken. Somliga gör det med buller o bång och fördömer sitt tidigare engagemang, andra mer diskret och naturligt.
Kai från det Tyska bandet Freikorps gjorde det i det tysta men har en väldigt lyckad karriär inom "något" idag. Medlemmar i de Tyska banden Noie Werte och 08/15 likaså, vissa av dem på höga positioner inom advokatsamfundet bland annat.

Rätta mig om jag har fel, men har inte hört att Freikorps och Noie Werte ska ha tagit avstånd, vilket är vad TS efterfrågat. Däremot stämmer det att sångaren i 08/15 och Hauptkampflinie blev en avhoppare men han var ju, precis som Anna-Lena i Sverige, suspekt från början eftersom han kom från ingenstans och blev skinnskalle i 30-årsåldern...
Citera
2022-07-19, 10:45
Medlem
somenknivs avatar
Lämnat (och gjort lyckade karriärer) men inte tagit avstånd.
Citera
2022-07-19, 10:53
Medlem
somenknivs avatar
Jag har läst denna Anna-Lenas bok och det var minst sagt komisk läsning. Som du säger; hon dök upp från ingenstans men får det att framstå som att hon var en sorts Führer i den Svenska rörelsen.
Allt hon gjorde var att sköta Bissons olika musikprojekt. De första Steelcapped och Enhärjarna är väl bra, men inget efter det, och definitivt inget av det nya. Bara bilderna på henne på skivomslagen var nog så avskräckande för att aldrig lyssna.
Sen tar hon upp B&H i Sverige och att hon i praktiken ledde det. För att klargöra, de grabbarna som började kalla sig "B&H" i Sverige som hon hängde med dök upp så sent som 2012 eller 2013 och har inget med originalet B&H Scandinavia att göra.
Hennes kommentar i boken till det lyder nåt i stil med "Det försöktes startas upp av andra tidigare på 90-talet av folk som inte hade nån koll alls". haha
Det riktiga B&H Sweden, som finns än idag, hade alltså inget med Bisson och Anna-Lena att göra.
Citera
2022-07-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Förvisso internationellt men Paul Burnley i NO Remorse hoppade av och blev designer eller motsvarande.

Han har väl främst jobbat med film i lite olika roller, effekter, regissör och producent. Han heter egentligen Paul Bellany.
Men är också någon sorts generell kulturpersonlighet/allt-i-allo, skriver dikter t ex. Hans bakgrund är väldigt privilegierad eftersom han är son till en känd konstnär. Men pappan var också lite av Cornelis Vreeswijk karaktär, uppskattad av både kritiker och folket men samtidigt en riktig strulputte med allvarliga missbruksproblem. Paul har även gjort en dokumentärfilm om sin pappa.

https://www.youtube.com/watch?v=EFUjV16R9yY
Citera
2022-07-19, 11:06
Medlem
Citat:
Sen tar hon upp B&H i Sverige och att hon i praktiken ledde det. För att klargöra, de grabbarna som började kalla sig "B&H" i Sverige som hon hängde med dök upp så sent som 2012 eller 2013 och har inget med originalet B&H Scandinavia att göra.
Hennes kommentar i boken till det lyder nåt i stil med "Det försöktes startas upp av andra tidigare på 90-talet av folk som inte hade nån koll alls". haha
Det riktiga B&H Sweden, som finns än idag, hade alltså inget med Bisson och Anna-Lena att göra.

Har det verkligen funnits något B&H som var konstant i alla år. Det har väl alltid gått upp och ner och startats upp nya grupper under namnet? B&H Scandinavia finns det väl inget kvar av idag?
Citera
2022-07-19, 11:15
Medlem
somenknivs avatar
Nu är inte jag medlem (Jag har en del ungdomskamrater som är/varit B&H) men jodå, men det är samma. Det har varit "vilande" till och från, lite omgrupperingar etc och självklart en del nya ansikten jämfört med exempelvis 1997 (fast en del originalmedlemmar är fortfarande med).
Anledningen till att de nya så kallade "B&H" dök upp tror jag har att göra med att mellan 2009 och 2012 var det väldigt tyst från B&H i Sverige. Aktiviteter var främst utomlands, så det gänget trodde nog det var fritt fram, att B&H Scandinavia var dött.
Det finns en snubbe som varit B&H rätt länge som är lite "crazy" som ska ha tagit av tröjor från en del fake "B&H" så jag tror inte de syns så ofta längre. Jag har inte hört nåt om dem på flera år.
Citera
2022-07-19, 11:23
Medlem
somenknivs avatar
Det samma med folk som kutar omkring i bootleg-tröjor med "B&H" och "Hammerskins". Nu är jag inte helt på det klara med exakta regler, tidsperioder etc, men båda grupperna har ju att du måste gå en tid som Officiell Supporter, Prospect, och Full/Patched.
Givetvis kan andra, icke-affilierade, köpa supportertröjor till dessa klubbar men en del verkar inte tänka på det när dem köper hem en häftig tröja från nån ful-shop.
Citera
2022-07-19, 11:26
Medlem
somenknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Han har väl främst jobbat med film i lite olika roller, effekter, regissör och producent. Han heter egentligen Paul Bellany.
Men är också någon sorts generell kulturpersonlighet/allt-i-allo, skriver dikter t ex. Hans bakgrund är väldigt privilegierad eftersom han är son till en känd konstnär. Men pappan var också lite av Cornelis Vreeswijk karaktär, uppskattad av både kritiker och folket men samtidigt en riktig strulputte med allvarliga missbruksproblem. Paul har även gjort en dokumentärfilm om sin pappa.

https://www.youtube.com/watch?v=EFUjV16R9yY

Stämmer bra. Hence varför jag skrev Burnley med citationstecken. Är inte Paul hans mellannamn, och Tristan/Tristam tilltalsnamn egentligen också?
Hans far gav honom ett ultimatum: Rörelsen eller det goda livet från familjen, och han valde det senare. I och med att han blev utkickad ur B&H och flydde till Sverige bl.a tror jag inte valet var svårt.
Senast redigerad av somenkniv 2022-07-19 kl. 11:34. Anledning: slarv
Citera
2022-07-19, 11:34
Medlem
Citat:
Hans far gav honom ett ultimatum: Rörelsen eller det goda livet från familjen, och han valde det senare.

Stämmer det verkligen, som jag har förstått det hade pappan John Bellany knappt någon kontakt med sina barn och var tungt alkoholiserad.
Citera
2022-07-19, 11:37
Medlem
somenknivs avatar
Det är vad "kända" personer i både England och andra länder påstått att han ska ha sagt under sin aktiva tid, och därför antog var en av anledningarna. Han "landade på fötterna" ganska omgående och var med i stora TV-produktioner, böcker och tidningar efter att han försvann så det låter inte helt otroligt.
Fadern skulle göra dem (han och brodern, som faktiskt också lirade lite RAC) arvlösa annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in