2022-07-19, 09:54
Medlem
General-snuss avatar
Jag hade kollat upp vem det var som hade tvättiden efter mig och sedan gått o skitit i dennes brevlåda alternativt öppnat tvättmaskinen om dennes kläder tvättades i den och sen bajsat där
Citera
2022-07-19, 10:52
Medlem
Fattar inte hur folk i tråden kan vara så förlåtande.

Glömmer min granne sin tvätt så gör jag följande:
  1. Försöker få kontakt med personen
  2. Lägga tvätten i tvättkorgen/bord/etc som brukar finnas i tvättstugan

INTE kasta runt tvätten på golvet. Jävla oskick
Citera
2022-07-19, 10:54
Medlem
Lite hyfs får man väl ändå ha, lägg tvätten i korgar eller på en bänk, varför ska man kasta andras saker på golvet, kan ju ha hänt vad som helst👍
Citera
2022-07-19, 10:58
Medlem
S.Jorgens avatar
Har vid två tillfällen fått klippa upp hänglås till torkrummet när han innan mig glömt tiden.
Jag väntade tålmodigt en timme innan jag klippte.
Båda gångerna vek jag ihop tvätten snyggt och la den på bordet i torkrummet, sen låste jag med mitt hänglås.
Båda gångerna ringde det på dörren en stund senare, båda gångerna var det samma krullhåriga man som undrade om jag sett hans kläder/tvätt.

Ingen av oss var otrevliga, utan skämtade faktiskt lite, speciellt andra gången.

Mitt råd är att aldrig förstöra någons tvätt för att de slarvat med tiden.
Tycker det är värre med de som skitar ner och inte städar efter sig.
Citera
2022-07-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Vad hade ni gjort?

Jag hade blivit riktigt förbannad. Jag skulle försöka distansera mig från ilskan och försöka hitta en happy place och snabbt gå vidare med livet.

Det hände en gång att jag kom till tvättstugan och hittade nån annans tvätt i min maskin, jag stängde av maskinen (äckliga jävla horbarn va fan är problemet med att fan läsa av tavlan) och la den blöta tvätten i korgen. Senare under tvättidens gång ser jag att tvätten tillhörde en gammal tant och skammen slog till riktigt hårt. Jag hade väl lagen på min sida, men moralen tyckte helt annat. Jag fegade ur när jag såg henne och spelade dum. Jag hoppas ha blivit klokare sen dess.
Citera
2022-07-19, 11:07
Medlem
Hadrians avatar
Citat:
När ni kommer ner i källaren där tvättstugan är, så ser ni att någon spritt ut er tvätt på golvet i korridoren så den ligger i en rak linje. Vad hade ni gjort?
Lagt en snorloska i sköljmedelsfacket. Man lägger fan inte tvätt på golvet.
Citera
2022-07-19, 12:11
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Tänk er att ni bor i en hyresrätt, ni slänger in tvätten i tvättmaskinen och går därifrån. Sen kommer något emellan så ni glömmer bort tvätten. Det är så illa att det går över till en grannes tvättid. När ni kommer ner i källaren där tvättstugan är, så ser ni att någon spritt ut er tvätt på golvet i korridoren så den ligger i en rak linje. Vad hade ni gjort?

Har faktiskt aldrig hänt mig då jag alltid tvättar sista passet av den anledningen men jag har däremot slängt ut nåns tvätt från maskinen en gång och la i korgen knappast mitt fel om folk inte kan läsa på tavlan att 16-20 är bokat och nog fan ser man att nån är där. fan vad jag hatar om nån tränger sig in i mitt bokade pass.. vilken jävla fräckhet tur dom idioterna flyttade .

svenskar är fan helt efterblivna när det kommer till hur man ska bete sig i tvättstugor, så jäkla svårt är det väl inte titta på tavlan för att se tiden är redan tagen av en lägenhet... inte konstigt dom flesta grannbråken börjar i tvättstugan

samma med idioter som inte tvättar rent efter sig ludd från maskinerna eller torktumlaren, det ska alltså nästa granne som kommer göra? förbannade grisar

vett o etikett verkar dom flesta spolat ner i toaletten trots att man bor i ett fint hus med rätt så dyra lägenheter...
Senast redigerad av swebarb 2022-07-19 kl. 12:15.
Citera
2022-07-19, 12:12
Medlem
Whitfieldss avatar
Det är vidrigt att såna människor finns. Jag har problem med närminnet så jag kör alltid timer på mobilen.

En gång så stod jag i tvättstugan och höll på att vika tvätt. En gubbe kommer in (jag är också gubbe), jag skämtar glatt lite med honom som jag alltid gör med mina grannar. Han svarar ej utan tar ett steg in i tvättstugan. Märkte av den hotfulla stämningen. jag har vikt den sista klädtrasan och fyllt en maskin tidigare. Bara gå upp och vänta igen.

skall gå förbi honom och han tar ett steg för att spärra min väg, och rent reflexmässigt sänker jag honom med ett par kroppsslag. Ett par fina krokar. Han ligger där på klinkergolvet och gnyr. Jag tänkte stilla "vad har jag nu ställt till med". Senare, kanske nästa dag, ringer det på dörren. Jag tittar ut genom dörrögat. Där står tre grannar. Jag tänkte inte öppna, men sen tänkte jag - ok, lika bra att ta det direkt. Öppnade, och sammanfattningsvis tackade de mig för att ha satt husets Adolf på plats. Han hade efter incidenten gått runt i huset och försökt få med grannarna på en sorts vendetta mot mig.

Har haft andra konflikter med grannar, men detta är enda tvättstugeincidenten. Numera r jag trevlig även mot idioter. Enklast.
Citera
2022-07-19, 12:24
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Har faktiskt aldrig hänt mig då jag alltid tvättar sista passet av den anledningen men jag har däremot slängt ut nåns tvätt från maskinen en gång och la i korgen knappast mitt fel om folk inte kan läsa på tavlan att 16-20 är bokat och nog fan ser man att nån är där. fan vad jag hatar om nån tränger sig in i mitt bokade pass.. vilken jävla fräckhet tur dom idioterna flyttade .

svenskar är fan helt efterblivna när det kommer till hur man ska bete sig i tvättstugor, så jäkla svårt är det väl inte titta på tavlan för att se tiden är redan tagen av en lägenhet... inte konstigt dom flesta grannbråken börjar i tvättstugan

samma med idioter som inte tvättar rent efter sig ludd från maskinerna eller torktumlaren, det ska alltså nästa granne som kommer göra? förbannade grisar

vett o etikett verkar dom flesta spolat ner i toaletten trots att man bor i ett fint hus med rätt så dyra lägenheter...

I mitt hus är alla numera trevliga mot varandra. Är man tidigt klar så berättar man det för nästa tvättande. Jag har själv klantat mig men om allt görs med gott hjärta så blir livet så mkt enklare. En ursäkt och en flarra whisky är värt mkt och kostar så lite. Peace med grannarna är riktigt skönt. Man bor ju trots allt där. Det är ens hem. Lojala grannar är guld värt. Har svårt att flytta av den anledningen. 39 år i samma lägenhet. Det är klart att det flyttar in nya galningar som inte förstått att i ett lyhört flerbostadshus så bor andra människor. Har man cancer och är helt störd på alla ljud kanske man ska bo på landet istället för att anmäla alla grannar till störningsjouren. Peace out.
Citera
2022-07-19, 12:29
Medlem
hjaelploskilles avatar
Om man kastar någons kläder på golvet för att ens egna tvättid börjat så är man nog sjuk i huvudet dock. Finns en uppsjö av anledningar till att folk inte hämtat sin tvätt; allt från att ha behövt åka in på akuten till att en familjemedlem krisar och så har man behövt prioritera det istället för ens jävla tvätt. Det är bara kutym att lägga tvätten i en korg vid engångsföreteelser.
Citera
2022-07-19, 12:31
Medlem
Plockat upp den som de flesta normalfungerande människor?
Citera
2022-07-19, 12:40
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VengaBoys
Nej sjuk i huvudet är man när man inte respekterar sina grannars tid. Vad du nämner som ursäkter är extrema men du måste vara en sosse med ditt tänk. Korgar finns inte alltid ditt tjocka sossehuvud.

Haha, du säger att jag drar till med extrema exempel sen drar du till med det mest extrema "korgar finns inte alltid" när de finns i typ 99,99999% av Sveriges tvättstugor.

Idiotjävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in