Citat:
Ursprungligen postat av
Motstroms
Tänk er att ni bor i en hyresrätt, ni slänger in tvätten i tvättmaskinen och går därifrån. Sen kommer något emellan så ni glömmer bort tvätten. Det är så illa att det går över till en grannes tvättid. När ni kommer ner i källaren där tvättstugan är, så ser ni att någon spritt ut er tvätt på golvet i korridoren så den ligger i en rak linje. Vad hade ni gjort?
Jag skulle konstaterat att det här var mitt fel och att tvättstugan fungerar efter ett kösystem. Att jag får tillfälle att tvätta beror på att den som var före mig inte glömde sin tvätt utan hämtade den och skötte sig. Samma sak gäller för dig. Det är inte din mamma som bor i grannlägenheterna. De har ingen skyldighet att ta av sin snålt tilltagna tvättid för att torka och vika dina paltor. Kort sagt, skyll dig själv. Jag hade inte tvekat att slänga din skit i ett hörn ifall jag hade kommit ner till fulla maskiner när min tvättid börjar. Jag är inte ditt hembiträde.
Citat:
Ursprungligen postat av
SoberDay
Hade tagit reda på vem som var ansvarig, sen hade han fått sig en smäll i ansiktet. Hålla han tillräckligt vaken så att han lär sig vem som bestämmer.
Sånt där beteende ska inte uppmuntras eller låta pasera.
Dagen därpå hade du varit polisanmäld och vräkt. Att misshandla sina grannar är skäl för förverkande av hyreskontraktet så då kan du bo i soprummet, hobby-Rambo.