2022-07-19, 01:34
Medlem
Hade tagit reda på vem som var ansvarig, sen hade han fått sig en smäll i ansiktet. Hålla han tillräckligt vaken så att han lär sig vem som bestämmer.

Sånt där beteende ska inte uppmuntras eller låta pasera.
Citera
2022-07-19, 01:34
Medlem
nattloeperskas avatar
är ju mitt eget fel att min tvätt inte fått torka ordentligt och hade skämts för att jag glömt att jag tvättade. men hade lackat ur totalt ifall någon spritt ut min tvätt på det sättet. orimlig beteende? man lägger väl det i en hög, det har iaf jag gjort.

vet dock inte ifall jag hade gjort något mer än att svära riktigt högt och vara arg.
Citera
2022-07-19, 01:36
Medlem
Laureths avatar
Det är väl bara att plocka upp den och gå hem?
Vad gör du själv om du kommer till tvättstugan (på din tid) och alla maskiner är tagna?
Själv slänger jag det inte på golvet utan lägger på bordet, men jag reglar också dörren så att denne inte kommer åt sin tvätt försän efter att jag är klar.
Citera
2022-07-19, 01:39
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Tänk er att ni bor i en hyresrätt, ni slänger in tvätten i tvättmaskinen och går därifrån. Sen kommer något emellan så ni glömmer bort tvätten. Det är så illa att det går över till en grannes tvättid. När ni kommer ner i källaren där tvättstugan är, så ser ni att någon spritt ut er tvätt på golvet i korridoren så den ligger i en rak linje. Vad hade ni gjort?
Jag skulle konstaterat att det här var mitt fel och att tvättstugan fungerar efter ett kösystem. Att jag får tillfälle att tvätta beror på att den som var före mig inte glömde sin tvätt utan hämtade den och skötte sig. Samma sak gäller för dig. Det är inte din mamma som bor i grannlägenheterna. De har ingen skyldighet att ta av sin snålt tilltagna tvättid för att torka och vika dina paltor. Kort sagt, skyll dig själv. Jag hade inte tvekat att slänga din skit i ett hörn ifall jag hade kommit ner till fulla maskiner när min tvättid börjar. Jag är inte ditt hembiträde.

Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Hade tagit reda på vem som var ansvarig, sen hade han fått sig en smäll i ansiktet. Hålla han tillräckligt vaken så att han lär sig vem som bestämmer.

Sånt där beteende ska inte uppmuntras eller låta pasera.
Dagen därpå hade du varit polisanmäld och vräkt. Att misshandla sina grannar är skäl för förverkande av hyreskontraktet så då kan du bo i soprummet, hobby-Rambo.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2022-07-19 kl. 01:43.
Citera
2022-07-19, 05:56
Medlem
Henriksss avatar
Även om det kommer nått emellan så kommer jag plocka ut tvätten i tid. Är man så pass ostrukturerad att man inte ens kan passa en tvättid, gäller garanterat alla andra tider också, så får man använda hjälpmedel. Ställ in påminnelse med larm i telefonen tex.
Citera
2022-07-19, 06:49
Medlem
Han/hon har inga skyldigheter att ta hand om din tvätt, det förstår du väl. Dock, som någon påpekat, kan det ju ha hänt något allvarligt och det är nästan alltid bättre att vara vänlig än elak. Aldrig bra att bli osams med grannar. Jag hade lagt tvätten i en korg, kasse eller ledig vagn.
Citera
2022-07-19, 07:43
Medlem
Emellies avatar
Jag hade blivit ledsen och arg. Men samtidigt är det mitt eget fel att jag glömt bort att ta hand om tvätten. Att slänga den på golvet är dock riktigt onödigt när det finns korgar eller ytor att lägga kläderna på istället.
Citera
2022-07-19, 07:56
Medlem
Varför ska den personen som fick sin tvätt kastad på golvet skämmas? Den som kastat tvätten är ju det riktiga svinet. Stört beteende. Har någon glömt tvätten hindrar det ju ändå inte någon att tvätta men att smutsa ner någons kläder förstör ju bara.

Bäst att bara ignorera sådana lågliv.
Citera
2022-07-19, 08:04
Medlem
Citat:
Tänk er att ni bor i en hyresrätt, ni slänger in tvätten i tvättmaskinen och går därifrån. Sen kommer något emellan så ni glömmer bort tvätten. Det är så illa att det går över till en grannes tvättid. När ni kommer ner i källaren där tvättstugan är, så ser ni att någon spritt ut er tvätt på golvet i korridoren så den ligger i en rak linje. Vad hade ni gjort?

Ja, det scenariet har man ju läst om tusen gånger här på fb om vad man ska göra när någon stjäl tvättiden. Nej! Man är en idiot om man slänger andras kläder på golvet oavsett.
Det skulle inte hända mig, men om vi ändå utgår för det rent hypotetiskt, så hade jag aldrig mer hälsat på den grannen ivarjefall.
Citera
2022-07-19, 08:07
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Först blivit förbannad på grannen som slängt nytvättade kläder på golvet istället för att lägga dem i en hög på ett bord eller liknande. Sedan blivit förbannad på mig själv för allt extrajobb.

De få gånger jag själv kommit ut till full tvättmaskin på min tid har jag hängt upp den tvätten så den är torr när mina kläder är tvättade. Under tiden mina kläder torkas har jag vikt grannens. Kan ju säga att det ger betydligt bättre grannsämja än att slänga dem på golvet. Men då bor jag på ett vettigt ställe med vettigt folk också.
Citera
2022-07-19, 08:44
Medlem
whatthedeuces avatar
Sätt timer när du stänger luckan, hur svårt kan det vara?
Fullt begripligt att folk plockar ut skiten & lägger det på valfri plats. Det är ju inte som att du äger maskinen direkt.
Citera
2022-07-19, 09:38
Medlem
Onanikrems avatar
Gå över tiden en eller ett par gånger är väl acceptabelt, då lägger man vederbörandes tvätt förslagsvis i en trådkorg eller på bänken i tvättstugan.
Är det någon som snott tvättiden så slänger man den på golvet, alt. ut genom fönstret.

Nu frågade du motvänt, men är du en som stjäl en tvättid så åker ditt skit ut på golvet eller på gården utan undantag.
=Nystartad maskin på min bokade tid, - avslutat program och ditt skit ligger på golvet. Avstannat program så lägger jag ditt skit i en trådkorg eller på bänken.
Senast redigerad av Onanikrem 2022-07-19 kl. 09:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in