2022-07-19, 11:34
Avstängd
konstapels avatar
Med 2/3-dels frigivning får GM alltså sitta hela 3 år och 4 mån för ett sexualmord på en ung flicka.
Citera
2022-07-19, 11:38
Medlem
Hur fan kan media fortfarande skydda honom? De måste ha tagit nya bilder på honom på väg in/ut ur rättssalen men väljer alltså att inte publicera dem?
Citera
2022-07-19, 11:41
Medlem
st33rs avatar
Jag känner mig nöjd med att han kommer sitta några år i fängelse, och att hans namn nu skrivs ut i medierna .

Efter den tid som gått - jag är faktiskt jättenöjd med Att han alls döms. Även om det bara blir ett år tre år inlåst.
Citera
2022-07-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunsnroses91
Hur fan kan media fortfarande skydda honom? De måste ha tagit nya bilder på honom på väg in/ut ur rättssalen men väljer alltså att inte publicera dem?

Om du läser tråden så har det diskuterats många gånger och t ex KriminoLogisk har förklarat flera gånger att han transporterades direkt in i rättssalen från garaget under och gick aldrig in eller ut den "vanliga vägen". Det fanns inget tillfälle för någon att ta foton på väg in eller ut.
Citera
2022-07-19, 11:42
Medlem
joumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag känner mig nöjd med att han kommer sitta några år i fängelse, och att hans namn nu skrivs ut i medierna .

Efter den tid som gått - jag är faktiskt jättenöjd med Att han alls döms. Även om det bara blir ett år tre år inlåst.

Lite så känner jag också. Var orolig in i det sista att det skulle bli ett frikännande.
Citera
2022-07-19, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag tycker också domen är på tok för lindrig men det är advokaters jobb för fan. Tagga ner .

Kanske skall jag egentligen svara ljushuvudet som du replikerade på. Men...
Egentligen så är ju denna påföljden varken advokatens "förtjänst" eller "fel". Han yrkade ju på frikännande dom (0 år). Skillnaden på 5 och 8 års fängelse var ju endast p.g.a den praxis som finns då ovanligt lång tid förflutit emellan brottet och domen.
Citera
2022-07-19, 11:43
Medlem
uff 5 år, skattebrott kan ge 10-11.
Citera
2022-07-19, 11:44
Medlem
Vindruteturkarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Svensk rättvisa i sitt esse. Håll dig undan X antal år så får du lägre straff för ditt brott. Det borde för i helvete vara tvärtom: att personen inte självmant överlämnat sig under alla dessa år borde ses som försvårande och bidra till ett högre straff.
Inte för att jag tycker att straffet ska sänkas men jag antar att den långa tiden på fri fot kan ses som ”semifängelse” där varenda dag kan innebära slutet på det roliga. Gissar att det kan vara jävligt stressande.
Citera
2022-07-19, 11:45
Medlem
Det har ju gått så lång tid han har ju känt skuld så länge kanske samtals terapi hade varit bäst
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Ja, till stor sorg för hela landets rasister.

Har OW utretts för några andra mord, våldtäkter, övergrepp, överfall, m misshandel etc?

Jag är en rasist som välkomnar det. I Sverige ska det bara vara svenska gärningsmän. Allt annat är att betraktas som onormalt och bör utedass som utländsk terrorism. Denna dom blir som ytterligare en återblick från tiden innan blatteinvasionen. Jag förstår att det känns förvirrande för dig.

Skönt att han åkte dit även om straffet som vanligt är i underkant.
Citera
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Brännvinsadvokaten Ulf Holst är en lika stor psykopat som mördaren Olof!

Att han kan säga att Olof bara har indicier i sin fällande dom gör att jag funderar över hur sjuk Holst är.

Hur han sen kan tro att HD tar upp det igen tyder på en verklighetsfrämmande uppfattning om honom.

Släng in båda i fängelse på livstid!!!

Advokaten gör vad han ska. Representerar ena parten. Försök att föreställa dig ett samhälle där så inte är praxis.

Inte advokaten som dömmer, det gör domstolen. Hade han varit skillad jurist skulle han ju i teorin kunnat göra det själv. Skulle han fått munkavle eller ej fått närvara under rättegången då?

Fem år är väl kort, det kan jag hålla med om.

Någon som vet vad han pysslat med under tiden? Valsat i psykiatrin?
Senast redigerad av Awkwardman 2022-07-19 kl. 11:49.
Citera
2022-07-19, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Med 2/3-dels frigivning får GM alltså sitta hela 3 år och 4 mån för ett sexualmord på en ung flicka.

Han verkar dessutom sakna samvetskval. Det hade varit en annan sak tycker jag om han ångrat sig, ville sona sitt straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in