2022-07-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Om Maria, 35, hade varit i en unik situation, kanske samhället kunde ha lyft nåt finger för att hjälpa henne. Nu är hon en av många, vilket är en växande skara. Hela landet kryllar av blattar, babbar och WT som lever på oss skattebetalares allmosor.

Snyfterierna växer också i styrka eftersom prishöjningarna drabbar dessa parasiter i högre grad än oss finansiärer. Det finns inte en chans att vi kan pröjsa upp mer för dessa marginalmänniskor, där många inte ens ska befinna sig i landet.

Let's face it: vi är för många människor i världen, och för många i Sverige. Om hon har 7500 kr i försörjningsstöd och 14000 kr i totalbidrag så är det i min värld 7500 kr resp 14000 kr för mycket. Ta bort bidragen helt är min medicin, åtminstone temporärt tills vi har hittat den slutliga lösningen på blatteproblematiken.

Maria, 35 i ålder och BMI, har ett eget ansvar. Aftonbladet återger:

Uppenbarligen har Maria charmats av en exotisk men destruktiv herre, som under dessa "ett par år" hunnit planterat en bulle i Marias ugn. På sedvanligt nutida sätt låter Maria denna bulle växa, för att hon känner den biologiska klockan ticka, samt att hon behöver ett bidragsekonomiskt brohuvud inför återvändandet till moderlandet. Att göra abort eller låta fadern medfinansiera avkomman fanns tydligen inte i Marias beslutsfattande.

Väl hemkommen har hon haft många år på sig att styra upp jobb- eller pluggsituation samt att läka ev kortvarig sjukdomsbild efter att temporärt bränt ut sig. Nu har hon funnit sig tillrätta i parasittillvaron och förväntar sig att kunna snyfta fram lite mer allmosor från det offentliga.

Det skulle vara intressant att se en "budgettavla" för Maria. Kanske kan vi hitta ett alternativt program till "Lyxfällan", varför inte "Fattigdomsfällan", där man på ett underhållande sätt kan försöka få ordning på bidragsparasiternas liv?

Möjligen är det synd om Maria och hennes lille son, men jag bryr mig inte. Det finns så många nu att bry sig om, horder av trash som känner sig "kränkta", att jag nuförtiden bara bryr mig om mig själv och de närmaste.

Det blir kontentan av Sveriges flörtande med bidrags- och asylaktivism. Slutresultatet är en sund egoism bland oss som finansierar kalaset.

Snart så kommer alla bidragstagare att gråta och vill ha mer i bidrag då maten blivit dyrare. Jag håller med om att socialbidrag/bidrag ska tas bort och parasoetetna ska jobba för sitt uppehälle. Riktiga snyltare är dom.
Citera
2022-07-19, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nu vet jag inte mycket om hyresrätter, men snitthyra för 70 kvm i Vallentuna (3 mil norr om Sthlm borde väl vara ungefär som några mil söderut?) låg på 10,500 kr/mån 2021, så 5-6 tusen är kanske lite lågt räknat?
https://hurvibor.se/boendekostnader/medelhyra/

Det går att hitta billigare via allmännyttan, men då ska man ju ha massor av år i kön.

Jag hade 16 år och fick en trea i en söderförort för 7.000 (75m2). Så dom finns som sagt, men kräver att man köade när man blev 18 typ.

Nybyggen/hyffsat nya däremot är helt orimligt dyra där en tvåa lätt kan gå för 12k.
Citera
2022-07-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
De som begår brott kan man döda av. Så försvinner problemet.

Börjar man begå brott har man brutit samhällskontraktet. Det är oacceptabelt. Då förtjänar man inte längre varken medlidande eller omtanke. Man ska slås ihjäl.

Man jobbar istället för lösningar, utan att begå brott eller utöva våld. De som inte respekterar den metoden är ohyra som förtjänar att avrättas.

Om några ska överleva svåra tider är det inte kriminella eller våldsamma defekta personer, dessa är enbart en smitta på samhället. De ska dödas, så fredliga människor som samarbetar på ett vettigt sätt ska överleva för de är inte parasiter.

Men säg att dom inte blir kriminella då. Vad är alternativet? Antar att de inte har någon som kan hjälpa dom, annars hade de redan sökt den hjälpen. Vad mer finns? Jo tigga. Kraftigt ökande tiggeri i Sverige där det går längre än idag och folk går till butiker för att tigga gammal mat som ska kastats.

Om det inte lyckas för alla utan pengar och som nu inte får bidrag, så börjar vi se folk på gatorn som inte har några hem, avsmalnade och beniga som i Somalia. Hemsk missär på gatorna osv.

Det är inte heller vad vi vill ha.
Citera
2022-07-19, 11:00
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Snyftartikel på aftonhoran där "Maria" gråter ut ang sin ekonomiska sits.
Självförvållad?
Det handlar om överlevnad enligt Maria.

https://www.aftonbladet.se/minekonom...pt-rad-med-mat

Maria får 14 000 i månaden i stöd av skattebetalarna.
Vad vi kan se har hon jobbat utomlands men återvände till Sverige med en rasblandad bastardunge.
Hon studerar sedan men hoppar av för att hon inte klarar stressen.

Har Maria genom sina dåliga val satt sig själv i denna sitsen, och är det så illa som hon säger.
Hur skulle det sett ut för hundra år sedan, kunde det hela varit mycket värre eller vad säger ni?
Kan man inte klara sig på 14 000 kr i månaden som ensamstående mamma med blandrasunge?
Ska Maria få mer pengar varje månad så att hon kan sätta mat på bordet?

Jag har en bror som har socialbidrag. Jag tror han har runt 3400 kvar när hyran är betald. Av det ska han betala bredband, el och annat. Jag har aldrig hört honom klaga en enda gång, även om jag själv tycker det är lite pengar att röra sig med. Han gör allt för att hitta ett arbete, men han har aldrig klagat på den ekonomiska misär han befinner sig i.

Kvinnan i artikeln har säkert mer över när hyra och annat är avklarat och klagar?
Ofta i såna här artiklar är personerna feta och ser ut att ha råd att äta mer än vad vanligt folk gör.
Citera
2022-07-19, 11:01
Medlem
Om man som undersköterska kan få ut ca 19K är 14K inget att klaga över, det är mycket ändå. Då får man hushålla med dessa. Som många har sagt också, detta är en tillfällig lösning.
Citera
2022-07-19, 11:14
Medlem
Det är inte hat att ifrågasätta varför en person klagar på att pengarna inte räcker samtidigt som vederbörande är smällfet och ger ett uppgivet intryck.
Skär bort chipsen, kakorna, glassen, läsken och godiset och lägg pengarna på bra käk till barnet så kommer hon må bättre både fysiskt och psykiskt.
Då kanske hon kan få en man på kroken som kan bidra.

Man måste inte heller köpa bregott. Bröd är för övrigt inte nödvändigt eller ens jättebra att stoppa i sig för mycket av. Därmed kan man sluta köpa ost, eller nöja sig med de allra billigaste.
Man måste inte dricka mjölk till varje måltid. Noterar nämligen att tjockisar ofta fyller sina kundvagnar med lika många mjölkpaket som colaflaskor.

En genomgång av hur mycket pengar som försvinner på onyttig/onödig mat skulle nog hjälpa henne att få en aha-upplevelse.
Sedan kan man misstänka att det röks, cigaretter brukar av någon anledning alltid finnas till hands hos ensamstående överviktiga kvinnor och då kan det finnas tusenlappar att spara.

Nu så här års kan man ge sig ut i naturen och fylla på skafferi och frys. Men det är klart, är man överviktig så blir det jobbigt.

Detta är inte hat. hej
Citera
2022-07-19, 11:22
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
För 14 000 kr hade jag levt som en KUNG.
Jag tycker Maria och hennes oäkting till negerbarn borde blivit stoppade vid gränsen när hon vände hem igen för allmosor.
I framtiden och förr så fanns det inga 14 000 kr i månaden om man hade skitit bort sitt liv.
Kvinnor har det för enkelt, kan ta katastrofala beslut och andra får betala för det ur den gemensamma kassan.
Förr i tiden kanske Maria och hennes negerbarn kunnat få en måltid vid soppköket och bosättning på fattighuset.
Det var bättre förr som man sade.

Om man ser till Marias kroppsbyggnad så måste hon äta ordentligt, portioner som en karl.
Inte speciellt kvinnligt.
Varför tror Maria att Svenskarna vill ta hand om hennes negerbarn efter den misslyckade utvandringen.

Ja fast du kan inte jämföra hennes 14.000kr med din egna situation, vilket folk här på Flashback verkar ha svårt att förstå.

Hon har inte mer eller mindre pengar än någon annan från försörjningsstöd, den är anpassad efter hennes situation.

Har du en hyra på 5.000kr, får du ersättning för en hyra på 5.000kr, har du en hyra på 10.000kr så får du 5.000kr mera.
Citera
2022-07-19, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Ett jävla tjafs om hennes vikt. Ponera hon bantat bort x antal kg. 14000 kr är likt förbannat inte mkt att leva på. En brödlimpa kostade igår 37 kr på city gross, en burk soldatens ärtsoppa 26 kr.
Jag tycker inte det är så konstigt att man kommenterar vikten. Det kostar pengar att bli fet. Om du sett lyxfällan så är de flesta som är med i det programmet feta och rökare som lägger en massa pengar på mat och tobak. Så det är inte konstigt om det gäller även i Marias fall.
Citera
2022-07-19, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hon kan ta ett jobb på ica eller liknande butik. Varför går hon på försörjningsstöd kan man undra.
Hon har påbörjat utbildning men hoppat av så kan inte vara helt hopplös.

Tyvärr har jag svårt att tycka synd om denna typ av personer. Hon måste ju heller bo i en förort till Stockholm utan kan säkert hitta någon billigare hyresrätt i Sorsele eller liknande.

Det står ju iofs i artikeln att hon bor söder om Stockholm, vilket kan innebära allt från Södertälje till Falsterbo
Citera
2022-07-19, 11:33
Medlem
JustZlatans avatar
Självklart har hon råd att köpa mat. Men det hon förmodligen menar är att hon inte har råd att köpa mat så att hon blir mätt. Med tanke på hur hon ser ut antar jag att hon måste köpa mat för minst 6000 kr i månaden för att äta sig mätt. Sedan ska hon köpa mat till barnen också. Alternativet är att börja gå ner i vikt, vilket skulle ge mer pengar i plånboken och ett hälsosammare liv.
Citera
2022-07-19, 11:33
Medlem
Självklart har folk rätt här som menar att 14000 är lyx för en mamma med barn...för det första kunde hon säga upp lägenheten, och be att få hyra ett ide i skogen billigt, helst gratis, av någon snäll björn....och det finns jättemycket blåbär och svamp i skogen...och till vintern kan hon och pojken helt enkelt gå i ide....dom 14000 kan kapas helt...Jag slår vad om att många i denna tråd tycker detta är en utmärkt idé!
Senast redigerad av Havskung 2022-07-19 kl. 11:39.
Citera
2022-07-19, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag tycker inte det är så konstigt att man kommenterar vikten. Det kostar pengar att bli fet. Om du sett lyxfällan så är de flesta som är med i det programmet feta och rökare som lägger en massa pengar på mat och tobak. Så det är inte konstigt om det gäller även i Marias fall.

Jag gick in på länken o jo hon är rejält fet. En del blir väl feta av antidepressiva vilket jag får intrycket av hon äter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in