Citat:
Ursprungligen postat av
Luriflaxfluxflax
Eller så ser vi till att döda Putin?
Varför är inte det ett alternativ?
Knäcks den ryska armén i Ukraina är det hej då med Putin.
Ryska armén klara max hålla på i några månader till. Detta är ett krig om resurser,
Ukrainarna har visat sig vara ett motiverat folk som är redo att slåss hårt som fan. Med NATO vapen kan kriget vinnas och ryssarna tryckas ut ur landet.
Kan väst sätta dit en majoritet regering i Ryssland har vi hela kinas norra flank då är Kina fucked på riktigt.
moralen hos de ukrainska soldaterna är låg och Ryssland avancerar framtåt. Dock kan Ryssland max räkna med att annektera Donbass och Donetsk ungefär. Där många ryssar bor. Resten av Ukraina kommer klara sig. Att sätta en kula i Putins huvud hade jag inte haft något emot men det finns samtidigt några frågetecken här.
Vem ersätter honom? Hur kommer Ryssland reagera? Kommer de lugna ned sig eller agera mer aggressivt.
Jag ser Putins attack som ett svaghetstecken från Ryssland. De är verkligen ingen stark nation som definitivt kommer braka ihop kommande årtionden.
Bättre att få ett slut på konflikten, bygga upp Ukraina och inse att världen tyvärr inte är rättvis. Men jag vill väldigt gärna undvika humana katastrofer och hungersnöd hos tiomiljontals människor. Det är ett större problem än Ryssland.