2022-07-18, 21:54
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Jag är faktiskt helt beredd att hålla med dig exakt alltihopa som du skriver. Jag visste redan om honom innan att han var ganska intelligent. Jag tänker faktiskt till och med också åka och köpa en bok av honom den här veckan.
Folk ska alltid titta upp till sådana som Elon musk såna där fejk genier, men sedan är det verkligen finns de som är riktigt smarta och som säger sanningen så ska de plötsligt tystas.

Och för övrigt har det väl varit känt ganska länge att 99 % av folket som skriver på Flashback är faktiskt inte mer än idioter,mentalt efterblivna och vanliga psykfall (ja och Incells).

Det är den där 1% som skriver här inne som man verkligen lyssnar på när dem skriver. Ungefär som ute i den verkliga världen, majoriteten är faktiskt idioter och tja.. åt det kan man ju inte göra mycket.

All heder åt Jordan som skrev det vi alla smarta fattat från dag 1 i det här "kriget".
-
100% Håller med er båda 2. Mer JBP och mindre krig.
Citera
2022-07-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ja menar så klart vi som inte vill ha krig.
Det ni korkade inte förstår och istället blir lidande på.

Såna som Jordan och jag helst skulle vilja kastrera så ni inte smutsar ner mänskligheten något mera.

Det är ingen mänsklig rättighet att vara idiot och förstöra genpoolen.

Det vis du uttrycker dig på visar att du antingen är ryss eller ”idiot”.

Ryssland valde krig. Vinner de kommer de att välja krig igen. Vinner de så tillåts de vinna. De får inte tillåtas att vinna. Appeasement fungerade inte 1938 och det fungerar inte nu heller.
Citera
2022-07-18, 22:00
Medlem
Pungpuckels avatar
Han kan ha rätt.

Men det är ingen annan president än Putin vars dagar snarast är räknade.

Jag tror att Putin är död vilken dag som helst, i klassisk rysk stil
Marknaden överreagerar som vanligt i hopp, och det blir kraftiga uppgångar (som kommer att följas av nedgångar när euforin lägger sig).
Citera
2022-07-18, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Det vis du uttrycker dig på visar att du antingen är ryss eller ”idiot”.

Ryssland valde krig. Vinner de kommer de att välja krig igen. Vinner de så tillåts de vinna. De får inte tillåtas att vinna. Appeasement fungerade inte 1938 och det fungerar inte nu heller.

Jaså?
Vem säger de kommer göra det? Har du källor på det eller du var den "verkliga idioten" av oss två?

du vet mycket väl om ifall du hade varit påläst att kriget började på grund av att. Det var Nato och USA som provocerade fram det här med hjälp av målvakten zelensky.

Svara på det här?
Varför var det ett sådant springande i Ukraiana av Biden och hans skumma son Hunter 1-2 år innan det smällde?
Varför skulle plötsligt ukrainabörja närma sig NATO när dem visste om vad ryssarna ansåg om saken?
Varför kan inte slusken zelenskijii ge upp fast han vet om att loppet är kört att vinna mot en så stor fiende som Ryssland?

Ukraina-smuts!!
Citera
2022-07-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Att Jordan Peterson tar två timmar på sig att säga det som borde ta två minuter är ju helt uppenbart. Han har en fantastiskt förmåga att ordbajsa - vilket såklart imponerar på många, men för det mesta är det han säger substanslöst.

Måhända att han ibland är långrandig och driver iväg något i sina svar, om det är det du syftar på. Men frågorna han får brukar då vara ganska breda och inte så specifika. Detta är på intet sätt samma sak som att det han säger saknar substans.

Citat:
Han är säkert intelligent och är kunnig inom sitt område som är psykologi. När han håller sig till psykologi är han betydligt skarpare.

Att vara extraordinärt intelligent och allmänt beläst ökar sannolikheten att man gör korrekta analyser oavsett ämne. Han är fri att delge sina observationer kring en fråga och sen får var och en bedöma ifall hans ord har någon tyngd eller inte. Jag bedömer att han är klart mer påläst kring t.ex. geopolitik än de flesta av våra politiker och journalister, till exempel. Han pratar ju också frekvent med experter på olika områden för att bilda sig en uppfattning om saker och ting.

Citat:
Att han skulle ha funderat länge på de saker han pratar om är dock inte sant, eftersom att han pratar om precis allt, och ofta påstår helt galna saker - som t.ex. att vi genom vårt medvetande kan se in i våra celler och observera DNA-strukturer. Jo, tjena...

Lycka till att ge såna uttömmande och genomtänkta svar som JP nästan alltid levererar på de frågor han får om du inte har tänkt igenom dem innan. Ta bara intervjun med Cathy Newman, han klarar att ge en blixtsnabb och välartikulerad respons på precis allt hon frågor om. Det klarar du inte om du inte tänkt igenom ämnet som frågorna berör noggrant.

Denna egenskap är troligtvis den starkast bidragande orsaken till att blev ett internetfenomen och har fått så många som lyssnar på hans ord.

Citat:
Det är en tydlig skillnad på Jordan Peterson före och efter sitt narkotikamissbruk.

Inget jag tänkt på men möjligt att du har rätt. Ska ha det i åtanke när jag lyssnar på honom framöver och se om jag ser nån skillnad.
Citera
2022-07-18, 22:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Ja han har helt rätt i att vara kritisk mot det gänget och värd att lyssna på men problemet om man inte bekämpar Putin nu är att man bara skapar ännu större problem i framtiden. Kritiken bör istället ligga i varför det inte gjordes något tidigare.

helt rätt! man borde gjort något för 5 månader sedan eller ännu tidigare, men ett utdraget krig tjänar sitt syfte av andra skäl än de som stormakterna vill att vi ska tro.
Hur skulle man annars kunna styra om internationell oljehandel, tokhöja priset på fossila bränslen och spannmål, låta vapenindustrin gå på högvarv betalad av ignoranta skattebetalare och samtidigt fördärva den tyska industrins konkurrenskraft? Dessutom inte behöva ta politiskt ansvar för att det uppstår stagflation "det beror ju på kriget".
Ryssland har visat var skåpet ska stå för EU och USA har nu gjort sammaledes för Kina.
Citera
2022-07-18, 22:16
Medlem
PK-befriads avatar
Peterson är resonlig här men han är fortfarande inne på spåret att vi ska ha Kina som fiende. Det är ännu ett av dollarmaffians önskemål som vi inte ska gå med på. Jag kommer inte tillåta er svenskbananer att utropa fiendskap till Kina bara sådär.
Citera
2022-07-18, 22:50
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Var ska sleven vara, om inte i grytan! Som min farfar sa.

Först kommer många av Sverige"vännerna" ut som rysstroll och landsförrädare, och nu faller också den, som många Sverige"vänner" hyllar som hjälte och gud, på knä inför putler.

Vad blir nästa grej som Kermit-Peterson hoppar ner på i sin resa ner mot underjorden? Att jorden är platt? Att Trumpen vann 2020? Att månlandningen aldrig hänt?

Seriöst, man borde starta en vadslagning om vad för tokigheter som han hittar på härnäst!

//FCR
Citera
2022-07-18, 22:51
Medlem
En självhjälpsexpert som visade sig vara beroende av droger uttalar sig alltså om att väst är i krig mot Ryssland. Det är ju Ryssland som anfallit Ukraina. Denne man är helt slut i huvudet och en narcissistisk uppmärksamhetsknarkare.
Citera
2022-07-18, 23:06
Medlem
80 % av alla som hade någorlunda bra militär utbildning är borta. Hur ska Ukraina vinna?
Citera
2022-07-18, 23:10
Medlem
zergrushs avatar
Jag vet inte om hela tråden är någon slags ironisk shitpost eller om alla känslostyrda Putinrunkare på allvar menar att Jordan "jag kan inte städa mitt rum för jag knarkar" Peterson är ett faktiskt argument för att Ryzzland inte fortsätter misslyckas i sin invasion och skövling av Ukraina?
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Nog för att han antagligen är den viktigaste personen i världen på kanske 100 år med sina böcker och kunskap som har räddat livet på tusentals unga vilsna pojkar och hjälpt mer än vad någon antidepressiv tablett någonsin kunnat göra

Nu visar han ännu igen att i princip 90% av flashback gör bäst i att inte sprida sina gener vidare. Han är så jävla intelligent och vettig så det är skrämmande, nu fick han en sub på alla sociala medier han är på som jag har samt så köpte jag en bok av honom jag inte läst än.

Tror inte folk begriper hur viktig denna man är för världen, jag överdriver inte när jag säger att han är den viktigaste människan på jorden på mååååååååååånga år. Hans tidigare bensobruk där doktorn ordinerat honom helt sjuka mängder är helt irrelevant, att han tog sig ur skiten och är starkare än någonsin däremot är jävligt relevant det med. Fyfan vad han äger.
Lol. Svårt att tyda om det är på allvar eller inte... Men underhållande i vilket fall!
Ska pundaren Jordan bli den nya tröstfilten nu efter att Stig Berglund (literally who) fallit till föga?
(FB) Enligt Swebbtvs Stig Berglund är Ukraina nära att ge upp.
Citera
2022-07-18, 23:10
Medlem
Citat:
Jaså?
Vem säger de kommer göra det? Har du källor på det eller du var den "verkliga idioten" av oss två?

du vet mycket väl om ifall du hade varit påläst att kriget började på grund av att. Det var Nato och USA som provocerade fram det här med hjälp av målvakten zelensky.

Svara på det här?
Varför var det ett sådant springande i Ukraiana av Biden och hans skumma son Hunter 1-2 år innan det smällde?
Varför skulle plötsligt ukrainabörja närma sig NATO när dem visste om vad ryssarna ansåg om saken?
Varför kan inte slusken zelenskijii ge upp fast han vet om att loppet är kört att vinna mot en så stor fiende som Ryssland?

Ukraina-smuts!!

Svara på vad? Irrelevant rappakalja från en Putinvurmare? Ifall USA/Nato/väst hade velat mosa Ryssland så hade de gjort det. Det hade inte varit nödvändigt att ”provocera” fram ett angrepp från tvättbjörnen i öst. Hunter-Biden kan dra åt helvete. Visst är det möjligt att de utnyttjade ukrainsk korruption till sina egna ändamål. Att de skulle försöka provocera fram ett ryskt angreppskrig är däremot fantasier. Typiskt Ryssland att hitta på lögner som ingen vettig människa skulle tro på, men som de ändå benhårt håller fast vid. Det ska bli ett sant nöje att se Ryssland smulas till bitar. Världen vore en bättre plats utan Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in