2022-07-18, 21:09
Medlem
Nog för att han antagligen är den viktigaste personen i världen på kanske 100 år med sina böcker och kunskap som har räddat livet på tusentals unga vilsna pojkar och hjälpt mer än vad någon antidepressiv tablett någonsin kunnat göra

Nu visar han ännu igen att i princip 90% av flashback gör bäst i att inte sprida sina gener vidare. Han är så jävla intelligent och vettig så det är skrämmande, nu fick han en sub på alla sociala medier han är på som jag har samt så köpte jag en bok av honom jag inte läst än.

Tror inte folk begriper hur viktig denna man är för världen, jag överdriver inte när jag säger att han är den viktigaste människan på jorden på mååååååååååånga år. Hans tidigare bensobruk där doktorn ordinerat honom helt sjuka mängder är helt irrelevant, att han tog sig ur skiten och är starkare än någonsin däremot är jävligt relevant det med. Fyfan vad han äger.
Citera
2022-07-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Är du medveten om att det pågått ett inbördeskrig i Ukraina i 8 år? Den konflikten hade fortsatt utan Rysslands ingripande tidigare i år. Ryssland hade dessutom uppgifter om att Ukraina planerade en massiv attack mot Donbass. Detta ville man förekomma och det gjorde man med den militära specialoperationen.

Nej, men det står klart att Ryssland och dess förespråkare alltid tycks hitta svepskäl för att rättfärdiga dess husses agerande.
Citera
2022-07-18, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Så Jordan Petersson är alltså ryssvänlig, där ser man. Man kanske ska ta allt annat han sagt genom tiderna med en nypa salt från och med nu. Jag tänker nu avprenumerera från hans kanal och jag rekommenderar alla att göra likadant.

Är du verkligen förvånad? Jordan Peterson känner igen vad som är kommunism. Han också har observerat den i väst i hur många år som helst så varför skulle han då visa någon sympati med "väst", med Magdalena Andersson, Zelensky, Biden, Trudeau, Ursula Van Der Leyen och resten av det där gänget?

Ja avprenumera du. Hejdå! Läs Dagens Nyheter istället om du har någon behållning av den.
Citera
2022-07-18, 21:18
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Nej, men det står klart att Ryssland och dess förespråkare alltid tycks hitta svepskäl för att rättfärdiga dess husses agerande.
Det gäller att ta reda på hela historien innan man fäller ett omdöme.
Citera
2022-07-18, 21:21
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Är du medveten om att det pågått ett inbördeskrig i Ukraina i 8 år? Den konflikten hade fortsatt utan Rysslands ingripande tidigare i år. Ryssland hade dessutom uppgifter om att Ukraina planerade en massiv attack mot Donbass. Detta ville man förekomma och det gjorde man med den militära specialoperationen.

Total lögn. Proxy krig, inte inbördeskrig. Varför ljuger du? Tror du lilla Luhansk har klarat av Ukrainas armé utan hjälp sen 2014? Med vilken rätt blandar sig Ryssland i en suverän nations inre angelägenheter? Humanitär? Då har de solklart misslyckats med 10 tusentals data och miljoner flyktingar.
Citera
2022-07-18, 21:23
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafursten
Är du verkligen förvånad? Jordan Peterson känner igen vad som är kommunism. Han också har observerat den i väst i hur många år som helst så varför skulle han då visa någon sympati med "väst", med Magdalena Andersson, Zelensky, Biden, Trudeau, Ursula Van Der Leyen och resten av det där gänget?

Ja avprenumera du. Hejdå! Läs Dagens Nyheter istället om du har någon behållning av den.

Ja han har helt rätt i att vara kritisk mot det gänget och värd att lyssna på men problemet om man inte bekämpar Putin nu är att man bara skapar ännu större problem i framtiden. Kritiken bör istället ligga i varför det inte gjordes något tidigare.
Citera
2022-07-18, 21:29
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avrile
Verkar som Pettersson har lyssnat på denne: John J. Mearsheimer, the R. Wendell Harrison Distinguished Service Professor in Political Science and Co-director of the Program on International Security Policy at the University of Chicago, assesses the causes and consequences of the present Ukraine crisis.
https://youtu.be/dumT4TiemuU
-
Tack för den.
Jag tror han är korrekt. Många har en extremt naiv och kortsiktig syn på kriget.
Citera
2022-07-18, 21:33
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafursten

-
Håller med dig.
Poke the bear and find out.
https://www.youtube.com/watch?v=dumT4TiemuU
Citera
2022-07-18, 21:36
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Total lögn. Proxy krig, inte inbördeskrig. Varför ljuger du? Tror du lilla Luhansk har klarat av Ukrainas armé utan hjälp sen 2014?
Det har varit ett sammelsurium av paramilitära grupper som verkat i Ukraina. Oligarkers privatarméer och Zelensky har inte haft någon vidare kontroll över dessa.
Citat:
Med vilken rätt blandar sig Ryssland i en suverän nations inre angelägenheter? Humanitär? Då har de solklart misslyckats med 10 tusentals data och miljoner flyktingar.
Många etniska ryssar bor i Ukraina sedan länge. Ukraina har varit en del av Ryssland en stor del av historien. För övrigt så utropades ju Donetsk och Luhansk som självständiga och dessa bad om Rysslands hjälp så tekniskt sett var det inte Ukraina Ryssland gick in i.
Citera
2022-07-18, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Nog för att han antagligen är den viktigaste personen i världen på kanske 100 år med sina böcker och kunskap som har räddat livet på tusentals unga vilsna pojkar och hjälpt mer än vad någon antidepressiv tablett någonsin kunnat göra

Nu visar han ännu igen att i princip 90% av flashback gör bäst i att inte sprida sina gener vidare. Han är så jävla intelligent och vettig så det är skrämmande, nu fick han en sub på alla sociala medier han är på som jag har samt så köpte jag en bok av honom jag inte läst än.

Tror inte folk begriper hur viktig denna man är för världen, jag överdriver inte när jag säger att han är den viktigaste människan på jorden på mååååååååååånga år. Hans tidigare bensobruk där doktorn ordinerat honom helt sjuka mängder är helt irrelevant, att han tog sig ur skiten och är starkare än någonsin däremot är jävligt relevant det med. Fyfan vad han äger.

Jag är faktiskt helt beredd att hålla med dig exakt alltihopa som du skriver. Jag visste redan om honom innan att han var ganska intelligent. Jag tänker faktiskt till och med också åka och köpa en bok av honom den här veckan.
Folk ska alltid titta upp till sådana som Elon musk såna där fejk genier, men sedan är det verkligen finns de som är riktigt smarta och som säger sanningen så ska de plötsligt tystas.

Och för övrigt har det väl varit känt ganska länge att 99 % av folket som skriver på Flashback är faktiskt inte mer än idioter,mentalt efterblivna och vanliga psykfall (ja och Incells).

Det är den där 1% som skriver här inne som man verkligen lyssnar på när dem skriver. Ungefär som ute i den verkliga världen, majoriteten är faktiskt idioter och tja.. åt det kan man ju inte göra mycket.

All heder åt Jordan som skrev det vi alla smarta fattat från dag 1 i det här "kriget".
Citera
2022-07-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Så Jordan Petersson är alltså ryssvänlig, där ser man. Man kanske ska ta allt annat han sagt genom tiderna med en nypa salt från och med nu. Jag tänker nu avprenumerera från hans kanal och jag rekommenderar alla att göra likadant.

Han är nog bara kallt saklig.
Helt fritt från känslomässiga åsikter - som vanligt.

Har hört dessa tankebanor från andra. Är inte helt osant. Det blir tyvärr mer offer om vi bombar upp
Citera
2022-07-18, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Ni smarta? Du menar snarare ni ryssar, rysstroll och - alternativt eller - bara allmänna Putinrunkare?

Ja menar så klart vi som inte vill ha krig.
Det ni korkade inte förstår och istället blir lidande på.

Såna som Jordan och jag helst skulle vilja kastrera så ni inte smutsar ner mänskligheten något mera.

Det är ingen mänsklig rättighet att vara idiot och förstöra genpoolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in