2022-07-18, 17:04
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Försökte inte Binninge lämna över till en annan som inte ens visste om det?

Det stämmer, dock så har Binninge hela tiden varit ombud, undrar om han har stängt av taxametern?

https://www.expressen.se/ekonomi/forvirringen-med-esbjorns-nya-ombud-blir-upprord-/
2022-07-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det stämmer, dock så har Binninge hela tiden varit ombud, undrar om han har stängt av taxametern?

https://www.expressen.se/ekonomi/forvirringen-med-esbjorns-nya-ombud-blir-upprord-/

Christensson var antagligen noga med advokatetiken. Inte ta i en förlorad sak ens med tång.
Utan betalvägg:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9OoRKr/forvirring-om-vem-som-ar-esbjorns-ombud-det-ar-bisarrt
2022-07-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Ytterligare en bilaga…..

https://anonfiles.com/72ZfO1yayf/Uppsala_FR_3507-22_Aktbil_12_pdf

Hans strategi verkar vara att korsreferens mellan processerna för att dra ut på allt…men det är ju känt i tråden sedan tidigare….
Tja han fakturerar ju per timme så varför inte.
Detta är exakt samma som bröderna Fakhro höll på med. Skinnade en 82:åring och lämnade honom att dö utblottad och emotionellt söndertrasad.

Vi har här att göra med en Fakhro-klan 2.0.
2022-07-18, 21:32
Bannlyst
Jag tycker uppriktigt sagt synd om Esbjörn, som träffat på så många haiga charlataner på äldre dar, allt från oseriösa klåpare till juridiska ombud till obehagliga och oempatiska köpare från helvetet som skiter i hans vilja. Detta under en skör och svår tid i hans liv när han hade behövt omsorg och kärlek.

Låt oss hoppas att vi tar bättre hand om våra svagaste länkar bättre i framtiden! Det kräver dock högre grad av mentalisering och empati, något som endast kan uppnås genom bättre anknytning mellan och förståelse för varandra, med mindre aggressivt uppbåst inbilskhet än vad somliga i den här tråden uppvisat.
Senast redigerad av HeavensDevils 2022-07-18 kl. 22:16.
2022-07-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Jag tycker uppriktigt sagt synd om Esbjörn, som träffat på så många haiga charlataner på äldre dar, allt från oseriösa klåpare till juridiska ombud till obehagliga och oempatiska köpare från helvetet som skiter i hans vilja. Detta under en skör och svår tid i hans liv när han hade behövt omsorg och kärlek.

Låt oss hoppas att vi tar bättre hand om våra svagaste bättre i framtiden!
Liten rättelse.
Det var Ebba som drabbades av säljaren från helvetet.
I övrigt har du för en gångs skull lyckats hitta några korn av sanning och det är nästan så man blir religiös när man tänker på det drakoniska straff som drabbat Esbjörn bara för att han prompt skulle bryta avtal..
2022-07-18, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Liten rättelse.
Det var Ebba som drabbades av säljaren från helvetet.
I övrigt har du för en gångs skull lyckats hitta några korn av sanning och det är nästan så man blir religiös när man tänker på det drakoniska straff som drabbat Esbjörn bara för att han prompt skulle bryta avtal..
Jag delar inte din uppfattning att det var rätt av Ebba att pressa och stressa en svag individ. Jag tycker detta snarare triggar in på de som skiter i Esbjörns vilja. Möjligen är detta med Sveriges rikes lag överensstämmande, men ditt ställningstagande skadar enligt mig anständiga och hederliga människor på ålderns brant.
Senast redigerad av HeavensDevils 2022-07-18 kl. 22:13.
2022-07-18, 22:18
Medlem
Citat:
Jag delar inte din uppfattning att det var rätt av Ebba att pressa och stressa en svag individ. Jag tycker detta snarare triggar in på de som skiter i Esbjörns vilja. Möjligen är detta med Sveriges rikes lag överensstämmande, men ditt ställningstagande skadar enligt mig anständiga och hederliga människor på ålderns brant.
Alldeles för dumt för att ens bemötas.
Med tanke på att du (och dina trollkompisar) är fullständigt faktaresistenta så är det inte ens någon idé att beordra dig att ta del av de fakta som redogjort för i tråden.
2022-07-18, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Alldeles för dumt för att ens bemötas.
Med tanke på att du (och dina trollkompisar) är fullständigt faktaresistenta så är det inte ens någon idé att beordra dig att ta del av de fakta som redogjort för i tråden.
Det är ok. Vi tycker olika. Jag kan leva med det. Vi är trots allt på ett öppet forum som helgar yttrandefrihet. Din åsikt är därmed värdefull, även om jag anser den vara fel.
2022-07-18, 23:14
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Enligt fd.ombudet Sture är det väl de Esbjörn gav fullmakt åt, som under tvång fick Esbjörn att förlikas.
Nu godtar han ju inte ens att Esbjörn sagt upp hans fullmakt, utan påstår att någon annan gjort detta.
Sture har väl varit den som allrahelst skitit i Esbjörns, hans egen huvudmans vilja och gått bakom hans rygg.
Undra vem Sture kommer påstå ha förfalskat Stures återkallelse, Ebba Busch kanske?
2022-07-18, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Ytterligare en bilaga…..

https://anonfiles.com/72ZfO1yayf/Uppsala_FR_3507-22_Aktbil_12_pdf

Hans strategi verkar vara att korsreferens mellan processerna för att dra ut på allt…men det är ju känt i tråden sedan tidigare….
Så otroligt vidrigt.
Esbjörn är en gammal man på 83 med ytterst begränsad ekonomi...

Brukar sk. Juridiska ombud författa liknande handlingar, som denna?
Sitter och dikterar att så här är det. Affären är ogiltig osv
Det är så otroligt pinsamt och dumt, jag finner inga ord
2022-07-18, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Enligt fd.ombudet Sture är det väl de Esbjörn gav fullmakt åt, som under tvång fick Esbjörn att förlikas.
Nu godtar han ju inte ens att Esbjörn sagt upp hans fullmakt, utan påstår att någon annan gjort detta.
Sture har väl varit den som allrahelst skitit i Esbjörns, hans egen huvudmans vilja och gått bakom hans rygg.
Undra vem Sture kommer påstå ha förfalskat Stures återkallelse, Ebba Busch kanske?
Vart befinner sig Esbjörn? Jag ser framför mig hur han är i Majkens våld, som författaren i filmen "LIDA" av Stephen King..
2022-07-19, 04:26
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Varför gick Esbjörn hem till Ebba efter den gemensamma bekanta frågade Esbjörn om han ville sälja, om han nu absolut inte ville det?

Varför fortsatte Esbjörn att träffa Ebba flera gånger under de två månaderna innan påskrift? Han hade uppenbarligen förmågan att göra sig oanträffbar när han inte ville vara med.

Varför ljuger Esbjörn om händelseförlopp och omständigheter kring påskriften?

Hur rimmar pressvarianten med hans andra utsagor om ånger vid flera olika tillfällen, från dagen efter, till tio dagar senare, där anledningarna till ångern varierar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in