2022-07-18, 18:29
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är av nöden att veta var gärningsmannen håller hus. Nu när han fått mersmak och sannolikt vill göra om det snarast möjligt förtjänar alla att veta vart han befinner sig. Han kommer snart hitta en ny flicka, bara vänta.

Någon som har mer info gällande flickan? Hon har av förklariga skäl ej kunnat höras än, men frågan är hur hennes tillstånd är och hur ljust det ser ut. Man hoppas innerligt att hon kan väckas snart.

Han kommer göra om det igen och nu fattar han också att han kommer att komma undan med det.
Citera
2022-07-18, 18:30
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Bara en tidsfråga innan han blir knäppt.

Hoppas innerligt det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inarritu
Enligt Aftonbladet har polisen inte några planer på att förhöra brottsoffret i dagsläget. Är det bara jag som får onda aningar av det? Kan det innebära att de inte räknar med att hon kommer att vakna upp?
Om dombörjar förhöra henne. Så kanske hon börjar minnas och börjar må jätte dåligt... Så vad är bäst för flickan
Senast redigerad av bea67 2022-07-18 kl. 18:32.
Citera
Medlem
Fek77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Nej. Jag påverkar min omgivning mer än du tror. Jag har ett visst inflytande över saker och ting.

Men det är klart att vi alla känner en maktlöshet över det här och önskar att vi kunde göra mer.

Men det är nog många med mig som kommer hålla ögonen öppna för den här niggern och inte låta honom komma undan om han hamnar i närheten. Vi är i rörelse nu, vi som legat på soffan och varit uppgivna och inte känt annat än vanmakt.

Han är stämplad, precis som Englas våldtäktsman och mördare.

Okej, jag hör vad du säger (så att säga) och jag lär bli varse om det bara är ord och ingen verkstad.
Citera
2022-07-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Ja hur skall lärare socialsekreterare läkare och politiker reagera om fluckan vaknar och säger att det var negerpojken som våldtog henne?

Då måste ju alla dessa nämnda goda människor vända sig mot flickan väl?
Ja, hon kan antas ha sagt något kränkande eller rasistiskt till den stackars förståndshandikappade negern. Hon hade nog även kränkt hans kultur och religion genom att klä sig utmanande och provocerat den stackars våldtäktsmannen.

Och vad har den stackaren för bakgrund i djungeln, vilka trauman bär våldäktsnegern pä, vi måste ju tänka på honom också enligt Dan Eliasson.
Citera
2022-07-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Polisen sade inte att han var anhållen, bara att han inte var på fri fot
Läser du aldrig det du skriver svar på?

poängen låg i att han SAgt att han var under 15. (och man tvingas att tro på det i första hand, hellre fria än att fälla)

Nu kanske pojken har SAGt till polisen att "-ja,,ja,, jag ska hålla mig hemma konstapeln, och lyssna på mördarrap istället

Då man ju tro på det?
Eller?

Jag släpper inte ut mina ungar i alla fall, du får göra som du vill
Citera
2022-07-18, 18:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Den tekniska utredningen i ärendet, bestående bland annat av spår säkrade på brottsplatsen, kommer sannolikt inte vara klar före september månad. Ärendet handläggs dock med hög prioritet."

Bra att ärendet handläggs med hög prioritet. I september bör vi ha fått reda på mera bl. a. gällande åldersbedömningen av "13-åringen".
Det handläggs alltid med hög prio angående barn varav FuL utreder i enlighet med 31 § LUL.

"Utredningen ska bedrivas med särskild skyndsamhet och avslutas så snart det är möjligt. Den får inte pågå längre tid än tre månader, såvida det inte är nödvändigt med hänsyn till utredningens beskaffehet eller andra särskilda omständigheter."
Barn och unga som begår brott (2020). Socialstyrelsen.
Citera
2022-07-18, 18:36
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneGitarr
Han hade ju två snälla tanter med sig på flyget till Sthlm, man får väl anta att dem följde med för att ha Abushi under uppsikt?

Sen vet man ju aldrig med soc., kärringarna kanske släpper iväg fanskapet på egen hand för att det är "synd om honom".

Du skulle inte kunna tänka dig att han skulle "någonstans" och att "damerna" bara följde med? Varför följde de med tror du?
Kan det ha varit kvinnliga poliser utan uniform? Det kan du inte heller tänka dig, eller hur?
Kan du tänka överhuvudtaget?
Citera
2022-07-18, 18:37
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Är han på fri fot fast polisen säger motsatsen, är det så du menar?

Ja, hans uttalanden i diverse media avviker, och han säger ingenting om att pojken är omhändertagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=925218

Citat:
– Pojken befinner sig inte i polisområdet, han är alltså inte kvar i länet, säger Lars Westermark, lokalpolisområdeschef Skellefteå till SVT Västerbotten.

Kollar vi SVT Västerbotten så har vi citatet i sin helhet,

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...e-kvar-i-lanet

Citat:
Lars Westermark, lokalpolisområdeschef i Skellefteå, bekräftar uppgifterna.

– Pojken befinner sig inte i polisområdet, han är alltså inte kvar i länet.

Anledningen till att polisen går ut med informationen är enligt Lars Westermark för att skapa trygghet i samhället.

– Vi vill lugna närboende och föräldrar i närområdet, ifall man tror att han skulle vara ute på fri fot, så är alltså inte fallet.

Skarvar man i det har man alltså "ifall man tror han skulle vara ute på fri fot" biten, men om du lyssnar på inslaget här får du en annan bild, eftersom det är ett svar på en direkt fråga om han är omhändertagen.

https://sverigesradio.se/artikel/mis...e-kvar-i-lanet

Lars Westermark: "Vi kan eh, väl informera om eh, den misstänkte inte längre befinner sig i polisområde Västerbotten, alltså inte i Västerbottens län, utan är på annan plats i landet."

Reporter: "Och kan vi säga om han är där med familj eller om han har blivit omhändertagen av sociala myndigheter?"

Lars Westermark: "Eh, ja det är ingenting jag vill kommentera runt ikring detta, utan vill bara bekräfta att han inte längre befinner sig i polisområde västerbotten å alltså inte i *djup suck* i själva lokalpolis område Skellelefte heller va, så ni (mummel)"

Oklart om han säger "så ni vet" där på slutet men på mig låter det som om han går ut med denna information för att lugna ned de boende i området. Det bekräftar inte alls att MGM skulle sitta i förvar eller vara omhändertagen någonstans.
Citera
2022-07-18, 18:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Drevet kanske kan åstadkomma att man anser att den säkraste lösningen för mgm och svenska småflickor är att utvisa honom, då blir det win-win?
Drevet som är mer likt ett hodlum gang - med dödshot och uppvigling - kommer inte lyckas med nåt annat än att riskera hamna innanför skranket själva och vara ett hot angående vår demokrati.
Citera
2022-07-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Eftersom våldtäktsmännen inte är frihetsberövad ligger det i allmänhetens intresse att få veta var han vistas. Han är livsfarlig och kan ha fått blodad tand. Jag tänker inte jogga i skogen i alla fall.

Jag tror att det är dax att börja bära kniv med sig, så man kan försvara sig om något händer.
Fast då åker man väl dit själv om någon ser att man bär kniv.
Citera
2022-07-18, 18:40
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangolydig
Enligt säkra uppgifter är flickan fortfarande i sovande tillstånd. Även fast narkosen är borttagen. Man väntar och hoppas hon ska kvickna till. Sedan får man börja kolla hur allvarlig skada hon fått. Det är förjävligt.
Det låter inte positivt. Man går och hoppas varje dag på att få läsa att flickan har vaknat men det är nog riktigt dåligt ställt med stackaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in