2022-07-17, 16:02
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Hade mamman fler barn när de kom till Sverige?

Enligt någon i tråden skall två barn ha fötts här redan.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Helt rätt!

Jag hittade en gammal artikel i SvD (från 2014) som talade klarspråk om varför våra politiker har velat ha en så stor invandring. Det handlar om politikernas självbild och deras prestige. De vill visa upp sig inför politiker från andra länder och säga, titta på oss, titta hur mycket vi bryr oss om människor i andra länder.

Titta på oss, säger de svenska politikerna till sina utländska kollegor. Vi är bäst och snällast!

Men blir det inga problem då när ni tar emot så många invandrare, frågar de utländska politikerna.

Nej inte alls, svarar de svenska politikerna. Det är ren rasism att tro att det blir problem för Sverige för att vi tar emot många invandrare!

Just därför är det svenska folkets "plikt" att inte ha problem med invandrare. För om svenska folket får problem på grund av invandringen, så får ju våra politiker skämmas. Och så kan vi inte ha det!

Därför är dådet i Skellefteå mycket pinsamt för våra politiker (och för de flesta svenska massmedierna, som ju har stått på politikernas sida).

Och därför är det skamligt för svenskar att drabbas av brottslighet från invandrare. De svenskar som har råkat ut för det blir ju liksom en vandrande anklagelse mot politiker och journalister.

Och alla som gillar den stora invandringen till Sverige kan känna sig arga på svenska BO som har drabbats av utländska GM. Hur vågar de svenska BO förstöra den antirasistiska festen, liksom?

Så är det. Det handlar egentligen om en förvrängd självbild, ett enormt upplåst ego och en stark drivkraft att få visa sig duktig och vara andra till lags. En beskrivning på en typiskt svensk politiker från 90-talet och framåt.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Hade jag varit under 15 och blivit utsatt för detta, givetvis skulle det vara MER än okej att släppa foton på mig nedsövd i sängen.
Även om bilden hade använts av islamister med rubriken "Hade islam varit Sveriges statsreligion så hade detta aldrig hänt."?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Det går väl ändå att återkalla PUT? Det är ju inte ett medborgarskap.
Jo, det går att dra in och utvisa pojken. Men, det förutsätter att åklagaren begär det som en del av straffet och att man har gjort en åldersbedömning som visar på att han är 15 och över.

Gissningsvis kommer en del Rädda-afghaner grupper och vänsterpack inom sjukvården att försöka blanda korten och ljuga att åldersbedömningar inte är tillförlitliga och säga att hela Etiopien är i krig. Allt för att förhindra utvisning.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Det går väl ändå att återkalla PUT? Det är ju inte ett medborgarskap.
Det går att återkalla vid synnerliga grova brott. Tack o lov att det inte är ett medborgarskap familjen har fått.
Citera
2022-07-17, 16:03
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Mycket sällsynt speciellt om personen är 15 år och beklagar att han lider av en diagnos.

Finns extremt många asyl advokater som blir kåta av såna här fall.

Folk borde betala sina egna asyladvokater. Att våra skattepengar går till detta är absurt.
Citera
2022-07-17, 16:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Detta vidriga, avskyvärda, monstruösa överfall av en oskyldig späd 9-årig tös som utsatts för grov våldtäkt samt mordförsök under ett långt förlopp, skall verkligen INTE glömmas bort, förstår inte hur du kan uttrycka dig så?!

Hur än utgången blir, om flickebarnet överlever eller om hennes kropp inte mäktar med det grova och omfattande våld hon utsatts för - så skall ALDRIG L*una glömmas bort.
Det var ett svar till någon som blev upprörd över den hårda tonen här mot GM.
Jag förstår att det är lätt att misstolka mitt inlägg här. Jag försökte vara ironisk vilket kanske framgick för dåligt.
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-07-17 kl. 16:32.
Citera
2022-07-17, 16:04
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Enligt någon i tråden skall två barn ha fötts här redan.

Men hon kom ensam med pojken 2017 som då var 8-12 år?
Citera
2022-07-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Dom sa på rapport att han var misstänkt för en misshandel, jag tror det är det folk kallar ”tunnelhändelsen”.
Han slet ner kvinnan på marken och försökte dra ner hennes byxor
Citera
2022-07-17, 16:08
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Jo, det går att dra in och utvisa pojken. Men, det förutsätter att åklagaren begär det som en del av straffet och att man har gjort en åldersbedömning som visar på att han är 15 och över.

Gissningsvis kommer en del Rädda-afghaner grupper och vänsterpack inom sjukvården att försöka blanda korten och ljuga att åldersbedömningar inte är tillförlitliga och säga att hela Etiopien är i krig. Allt för att förhindra utvisning.

Han kom hit före 15 års ålder och har vistats här mer än fem år (när han döms tror jag) så utvisning pga brott är uteslutet.

https://www.aklagare.se/om_rattsproc...lut/utvisning/

Edit, mer än fem år innan åtals väckande.
Senast redigerad av Larasoft 2022-07-17 kl. 16:11.
Citera
2022-07-17, 16:10
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
När GW inte uttryckte tvivel kring att det är rätt GM så känner jag mig lugn, tvärtom antog han att det fanns stark bevisning. Jag har tidigare inte varit bekväm med 1. att mgm själv påkallat hjälp 2. att mgm tidigare attackerat en vuxen kvinna 3. pappans koppling till narkotikabrott.

Dessa tankar kan verka stötande och är lästa på egen risk.

Jo det dyker upp lite foliehattar då och då här i tråden. Men jag och ett litet antal andra här inne (med insyn i fallet) har hela tiden haft rätt.

Kudos till Leif GW som belyser och kör en sammanfattning, som givetvis stämmer till 100%...

https://www.tv4.se/artikel/4MWcKV14P...-vad-man-trott

Jag hade också viljat hör hans kommentarer angående den radikala islamistiska Facebooksidan som familjen hade.

Men förhoppningsvis så kommer det senare.

Det här har bara börjat!!!
Senast redigerad av HazzardAlard 2022-07-17 kl. 16:19.
Citera
2022-07-17, 16:12
Medlem
I såna här fall borde åldersbestämning mm inte ens vara på tapeten, man borde köra honom till närmsta klippa, kasta ner och glömma. Han har inte förbrukat sin obefintliga rätt att vara i vårt land utan han har förbrukat sin obefintliga rätt att förgifta luften vi andas.
Rodrigo Duarte borde regera lite här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in