2022-07-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag tycker nog man bör väga in hur man utför sin insats också och inte bara titta på slutresultatet.

Sedan tycker jag nog att du ofta målar svenska insatser i för mörk färg.
Och jag tycker det motsatta om dig, även om det finns andra som aldrig vågar säga något negativt alls om svenskars prestationer. Själv tycker jag att jag är neutral i min bedömning så tillvida att jag ungefär lika ofta blir positivt som negativt överraskad av svenska insatser. Men det är möjligt att det inte speglas i mina kommentarer. Jag vill bara tillägga att jag inte tillhör dem som kallar deltagarna för turister och jag tycker också är det är bra att vi är representerade i maratontävlingarna. Redan de fyrtiotal startande som vi hade idag känns väldigt tunt.
Citera
2022-07-18, 18:25
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Lite larvigt att gnälla om turister i efterhand när man har facit i hand. Skall man ha någon trovärdighet med "turistsnacket" så bör man peka ut turisterna i förväg.
Om jag vetat det hade jag givetvis gjort det, tror du verkligen att jag hade trott på någon hög placering med det i vetskap. Trodde du det?
Citera
2022-07-18, 18:26
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Är det bara SVT som har en fin liten balkongstudio på läktaren? Kan inte tänka mig att det finns plats där för alla länder IAF. Snacka om att storsatsa
Citera
2022-07-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Jämförelsen med Ymers är relevant, men nog uppmärksammas bröderna i svensk sportpress som om de är mycket bättre än vad de är, och mer än vad svenska maratontjejer gör.

Ja, de får rätt mycket uppmärksamhet Ymers faktiskt, trots svaga resultat..

Fougberg ligger för övrigt mellan Wikström och Lindholm på världsrankingen i maraton, så jag antar att hon ser sig själv som en världslöpare också?
Citera
2022-07-18, 18:36
Medlem
Mardolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Ränneskitar mitt under racet 😂😂😂

Sportbladet: Här skiter det sig för favoriten i VM-maran

Känns lite politiskt inkorrekt att hänga ut en kvinnlig idrottare på detta sätt, med stora bilder då hon tårögd sitter på huk uträttar sina behov.

Love it!
Citera
2022-07-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Ja, de får rätt mycket uppmärksamhet Ymers faktiskt, trots svaga resultat..

Fougberg ligger för övrigt mellan Wikström och Lindholm på världsrankingen i maraton, så jag antar att hon ser sig själv som en världslöpare också?
Det tragiska är att Fougberg faktiskt var en världslöpare i hinder. Liksom Mustafa Muhammed. Men ingen av dem har sen lyckats nå samma nivå som maratonlöpare. Tror att konkurrensen är mycket tuffare där.
Citera
2022-07-18, 18:37
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Och jag tycker det motsatta om dig, även om det finns andra som aldrig vågar säga något negativt alls om svenskars prestationer. Själv tycker jag att jag är neutral i min bedömning så tillvida att jag ungefär lika ofta blir positivt som negativt överraskad av svenska insatser. Men det är möjligt att det inte speglas i mina kommentarer. Jag vill bara tillägga att jag inte tillhör dem som kallar deltagarna för turister och jag tycker också är det är bra att vi är representerade i maratontävlingarna. Redan de fyrtiotal startande som vi hade idag känns väldigt tunt.

Jo, det är så att vi tycker olika i om hur man skall värdera svenska friidrottares insatser och prestationer. Det betyder inte att alla svenska friidrottare får godkänt av mig i detta VM. Fiasko av David Nilsson i herrarnas maraton och rejält underkänt för Vidar Johanssons försökslopp på 3000m hinder.
Citera
2022-07-18, 18:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Om jag vetat det hade jag givetvis gjort det, tror du verkligen att jag hade trott på någon hög placering med det i vetskap. Trodde du det?

Om man nu tycker att Sverige inte borde skicka några turister så borde exempelvis Greta Ahlberg aldrig ha blivit uttagen. Men då kan man inte heller få några som överraskar (som Ahlberg gjorde).

Själv tycker jag att ingen av Lindholm, Wickström eller Ahlberg är turister, inte ens efter dagens resultat i maratonloppet.
Citera
2022-07-18, 18:48
Medlem
Citat:
Jo, det är så att vi tycker olika i om hur man skall värdera svenska friidrottares insatser och prestationer. Det betyder inte att alla svenska friidrottare får godkänt av mig i detta VM. Fiasko av David Nilsson i herrarnas maraton och rejält underkänt för Vidar Johanssons försökslopp på 3000m hinder.
Utöver dessa vill jag lägga till Montler, Samt Roos och Wikström, även om inte i samma omfattning. Samtidigt klara plus för Ahlberg, Johansson och Hermansson. Plus Simon Pettersson så här långt. Övriga ungefär som jag förväntat mig.
Citera
2022-07-18, 18:53
Medlem
Sjukamparna är så få så man kunde kört dem i en grupp. Nu tar tävlingen slut för fort.
Citera
2022-07-18, 18:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Inför sjukampsspjutet är frågan hur spjutformen är hos Thiam och Hall. Har för mig att Thiam haft problem med sin spjutarm senaste åren. Och Hall hade också problem med sin spjutarm på NCAA-mästerskapen i juni och gjorde då bara ett kast.

Lite dåligt av SVT att inte visa färdigt sjukampslängden, istället skall det pratas från studion och visas förinspelade reportage.
Senast redigerad av Alkibiades 2022-07-18 kl. 19:10.
Citera
2022-07-18, 19:20
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Utöver dessa vill jag lägga till Montler, Samt Roos och Wikström, även om inte i samma omfattning. Samtidigt klara plus för Ahlberg, Johansson och Hermansson. Plus Simon Pettersson så här långt. Övriga ungefär som jag förväntat mig.

Montler glömde jag, han ger jag också underkänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in