2022-07-18, 17:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Just ja det stämmer. Och jag bor i UK

Grete Waitz, Rosa Mota, Wanda Panfil, Junko Asari, Manuela Machado, Hiromi Suzuki, Song-ok Jong, Lidia Simon...orkar inte räkna upp fler och bara på VM.
Citera
2022-07-18, 17:57
Medlem
Bundes-Niggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Wow! Snyggingen Diggs har svenskrötter. Det bor en viking i oss alla.

Kommer dock bli pinsamt med Marie vid micken...

Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Har en icke-neger någonsin vunnit ett maraton?

Joan Benoit, 1984.
Citera
2022-07-18, 17:57
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det viktigaste är inte att vinna utan att delta.
Ja, ser att de är 17e och 57e på europarankingen. Varför skickar vi turister, eller ses 40+ som ett framtidsnamn?
Citera
2022-07-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Mycket bleka insatser tycker jag inte alls. De bröt i alla fall inte och de gick för bra placeringar även om det inte höll.
Jag bedömde slutresultatet och inte intentionen. Den var det inget fel på. Hanna hade jag väl inte räknat med skulle göra mycket bättre, men Wikström tyckte jag var mycket svag, borde varit jämn med Vainio. Att fullfölja tycker jag inte är tillräckligt för godkänt. Sen retar jag väl kanske mig också på Fougberg som vill få dem till världslöpare.
Citera
2022-07-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
det ordet kallas väl var och varannan hockey o fotbollsspelare också fast dom har galet många i värden som är bättre, inte löpare så klart men stjärna brukar dom lätt kalls

128:a och 213:e på damernas världsranking (maraton), i sådana fall är bröderna Ymer världsspelare i tennis också..

Håller med om att fotbollsspelare och ishockeyspelare "hypas" upp för mycket, men det är inte alltför många svenskar som får epitetet världsspelare..
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-07-18 kl. 18:05.
Citera
2022-07-18, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bundes-Nigga
Joan Benoit, 1984.

Det var hon som avfyrade startpistolen i dagens maratonlopp också..
Citera
2022-07-18, 18:05
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, ser att de är 17e och 57e på europarankingen. Varför skickar vi turister, eller ses 40+ som ett framtidsnamn?

Lite larvigt att gnälla om turister i efterhand när man har facit i hand. Skall man ha någon trovärdighet med "turistsnacket" så bör man peka ut turisterna i förväg.
Citera
2022-07-18, 18:05
Medlem
Babajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Hur stor inverkan har skorna egentligen på denna makalösa rekordslakt?

2-4% enligt de studier som gjorts, det vill säga i detta fall 3-5 minuter
Citera
2022-07-18, 18:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Jag bedömde slutresultatet och inte intentionen. Den var det inget fel på. Hanna hade jag väl inte räknat med skulle göra mycket bättre, men Wikström tyckte jag var mycket svag, borde varit jämn med Vainio. Att fullfölja tycker jag inte är tillräckligt för godkänt. Sen retar jag väl kanske mig också på Fougberg som vill få dem till världslöpare.

Jag tycker nog man bör väga in hur man utför sin insats också och inte bara titta på slutresultatet.

Sedan tycker jag nog att du ofta målar svenska insatser i för mörk färg.
Citera
2022-07-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
128:a och 213:e på damernas världsranking (maraton), i sådana fall är bröderna Ymer världsspelare i tennis också..

Håller med om att fotbollsspelare och ishockeyspelare "hypas" upp för mycket, men det är inte alltför många svenskar som får epitetet världsspelare..
Jämförelsen med Ymers är relevant, men nog uppmärksammas bröderna i svensk sportpress som om de är mycket bättre än vad de är, och mer än vad svenska maratontjejer gör.
Citera
2022-07-18, 18:15
Medlem
Kajsa kommer få problem, sanna mina ord. Det finns ingen återväxt - och de som fanns slarvades bort - men jag ger ändå erkännande till förra förbundskaptenen, hon var bra.

Men framtiden artar sig inte bra för svensk friidrott. Dödsrycket saknas, dvs när män och kvinnor efter "idioten" när spyn hotar med kaskader - gör en "idiot" till, och en till!

Överträningens risker? Nej sånt skall det finnas prima fysioterapeuter till.
Citera
2022-07-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babaji
2-4% enligt de studier som gjorts, det vill säga i detta fall 3-5 minuter

Nej, det är 4% förbättring i löpekonomi du talar om, inte i tävlingsresultat. Mer realistiskt på marathon är ca 2 minuters förbättring, men det varierar från löpare till löpare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in