2022-07-18, 16:36
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat från Expressen
Om det blir Italien som Sverige får möta i kvartsfinalen kommer båda Nathalie Björn och Linda Sembrant ställas mot sina flickvänner

Verkar vara hur många som helst i landslaget som hellre föredrar tjejer än killar
Hurtig,Seger och Hedvig vet jag också någon annan
Citera
2022-07-18, 17:04
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Citat från Expressen
Om det blir Italien som Sverige får möta i kvartsfinalen kommer båda Nathalie Björn och Linda Sembrant ställas mot sina flickvänner

Verkar vara hur många som helst i landslaget som hellre föredrar tjejer än killar
M. Eriksson
Citera
2022-07-18, 17:09
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Citat från Expressen

Nilla Fischer också, men hon stod över EM nu.
Citera
2022-07-18, 17:14
Medlem
goseigens avatar
Om ni får välja, vilken motståndare skulle ni helst se till Sverige?

Själv tänker jag mig att Italien kanske vore bra och att Sverige borde ha ungefär samma fysiska fördelar mot dem som mot Portugal. Sådana fördelar skulle vi inte ha mot Island tror jag. Samtidigt är kanske Italien rent allmänt ett bättre lag.

Vad om Belgien?
Citera
2022-07-18, 17:41
Medlem
Någon duktig matematiker och logiker som kan förklara vilka förutsättningarna är för vem som får andraplatsen i grupp D?
Citera
2022-07-18, 17:57
Medlem
Kupsans avatar
Dom spelare som har öppet förhållande med en tjej:

Jennifer Falk
Hedvig Lindahl

Nathalie Björn
Magdalena Eriksson
Emma Kullberg
Linda Sembrandt

Filippa Angeldal
Lina Hurtig
Olivia Schough
Caroline Seger

10 av 23 i truppen sen är såklart några fler som är det, det är en kraftig överrepresentation jäntemot snittet i samhället men egentligen inte så konstigt.
Fysiska sporter sannolikare att attrahera mer och tjejer som har mer teostoron får givetvis en extra fördel vilket har en stor betydelse i fotbollen.
I många länder så anses det "ofint" att tjejer är med i närkontaktssporter, min flickvän är från Sydeuropa och gillade att spela fotboll på gården när hon var liten, vilket gjorde så att andra föräldrar sa till hennes föräldrar att hon inte borde spela. Exempelvis är Netball väldigt populärt för tjejer, större än fotbollen i Storbritannien.
Citera
2022-07-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Möter vi England/Spanien i semin?

Väldigt skönt att vi slipper Frankrike och Tyskland i kvart och semi men England i England blir ju tufft det med.
Citera
2022-07-18, 18:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Någon duktig matematiker och logiker som kan förklara vilka förutsättningarna är för vem som får andraplatsen i grupp D?

Man kan räkna lite enkelt på det om man struntar i lagens reella chanser mot motståndarna.

En match kan sluta på tre olika sätt, så två matcher kan sluta på nio olika sätt.

Ställningen är:

Frankrike +6M 6P
Island +0M 2P
Belgien -1M 1P
Italien -4M 1P

Lättast är nog att se att Italien endast kan gå vidare om de vinner, eftersom de ligger sist, och Island inte vinner, vilket slumpmässigt händer 2 ggr av 9.

Belgien går också vidare om de vinner, och Island inte vinner, vilket också är 2 ggr av 9.

Island går vidare om de vinner, vilket händer 3 ggr av 9. Island går också vidare om de spelar oavgjort och Belgien-Italien slutar oavgjort, som händer 1 gång av 9.

Det återstår då ett utfall där Island förlorar och Belgien-Italien spelar oavgjort. I den situationen är Italien utslaget på målskillnad och Island kan gå vidare vid en uddamålsförlust. Det avgörs då av vilka som gör flest mål. Alla tre lagen har gjort två mål var, så om Island förlorar med, säg 1-2, och Italien-Belgien slutar 0-0, då skulle Island gå vidare på att de har gjort fler mål. Omvänt skulle Belgien gå vidare med resultat som 1-1 och där Island förlorar med 0-1.

Om båda lagen hamnar på samma antal mål tror jag man räknar kort, och hur det ser ut där vet jag inte.

Eftersom det är helt lika i antal mål kan vi kanske göra det enkelt för oss och bara dela denna sista chans i hälften.

*Måste lägga till här att Island också kan förlora med flera mål. I alla de fallen åker de ut. Därför är det mer korrekt kanske att dela det sista utfallet i 75 % till Belgien och 25 till Island.

Då skulle lagen ha följande chanser att gå vidare.

Island 4,25/9
Belgien 2,75/9
Italien 2/9

Men frågan är om det här är realistiska siffror eftersom de helt struntar i motståndaren. Man kan ju fråga sig om Island verkligen kan vinna mot Frankrike. Det beror nog en hel del på Frankrikes inställning. Som klara gruppvinnare skulle de kunna ställa upp med ett b-gäng och inte ta så hårt på matchen. Själv har jag svårt att se att Island annars skulle ha stora chanser mot ett Frankrike som har sett bra ut.

*Editerade eftersom jag glömde några delutfall.
Senast redigerad av goseigen 2022-07-18 kl. 19:15.
Citera
2022-07-18, 18:54
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Nilla Fischer också, men hon stod över EM nu.
Hon var hellre hemma i sängen med flickvännen kanske....
Citera
2022-07-18, 19:04
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Dom spelare som har öppet förhållande med en tjej:

Jennifer Falk
Hedvig Lindahl

Nathalie Björn
Magdalena Eriksson
Emma Kullberg
Linda Sembrandt

Filippa Angeldal
Lina Hurtig
Olivia Schough
Caroline Seger

10 av 23 i truppen sen är såklart några fler som är det, det är en kraftig överrepresentation jäntemot snittet i samhället men egentligen inte så konstigt.
Fysiska sporter sannolikare att attrahera mer och tjejer som har mer teostoron får givetvis en extra fördel vilket har en stor betydelse i fotbollen.
I många länder så anses det "ofint" att tjejer är med i närkontaktssporter, min flickvän är från Sydeuropa och gillade att spela fotboll på gården när hon var liten, vilket gjorde så att andra föräldrar sa till hennes föräldrar att hon inte borde spela. Exempelvis är Netball väldigt populärt för tjejer, större än fotbollen i Storbritannien.
Rimlig analys, men hur ser det ut i andra sporter och idrotter? Kan tänka mig att det ser mer eller mindre likadant ut i damhockey, men i friidrott och andra individuella sporter verkar inte samma mönster finnas (eller?). Jag tänker på damernas skidlandslag eller handbollslaget. Känns som det är fler som är hetero än i damfotbollen, man kan såklart ha fel.
Citera
2022-07-18, 19:04
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Man kan räkna lite enkelt på det om man struntar i lagens reella chanser mot motståndarna.

En match kan sluta på tre olika sätt, så två matcher kan sluta på nio olika sätt.

Ställningen är:

Frankrike +6M 6P
Island +0M 2P
Belgien -1M 1P
Italien -4M 1P

Lättast är nog att se att Italien endast kan gå vidare om de vinner, eftersom de ligger sist, och Island inte vinner, vilket slumpmässigt händer 2 ggr av 9.

Belgien går också vidare om de vinner, och Island inte vinner, vilket också är 2 ggr av 9.

Island går vidare om de vinner, vilket händer 3 ggr av 9. Island går också vidare om de spelar oavgjort och Belgien-Italien slutar oavgjort, som händer 1 gång av 9.

Det återstår då ett utfall där Island förlorar och Belgien-Italien spelar oavgjort. I den situationen är Italien utslaget på målskillnad och Island kan gå vidare vid en uddamålsförlust. Det avgörs då av vilka som gör flest mål. Alla tre lagen har gjort två mål var, så om Island förlorar med, säg 1-2, och Italien-Belgien slutar 0-0, då skulle Island gå vidare på att de har gjort fler mål. Omvänt skulle Belgien gå vidare med resultat som 1-1 och där Island förlorar med 0-1.

Om båda lagen hamnar på samma antal mål tror jag man räknar kort, och hur det ser ut där vet jag inte.

Eftersom det är helt lika i antal mål kan vi kanske göra det enkelt för oss och bara dela denna sista chans i hälften.

Då skulle lagen ha följande chanser att gå vidare.

Island 4,5/9
Belgien 2,5/9
Italien 2/9

Men frågan är om det här är realistiska siffror eftersom de helt struntar i motståndaren. Man kan ju fråga sig om Island verkligen kan vinna mot Frankrike. Det beror nog en hel del på Frankrikes inställning. Som klara gruppvinnare skulle de kunna ställa upp med ett b-gäng och inte ta så hårt på matchen. Själv har jag svårt att se att Island annars skulle ha stora chanser mot ett Frankrike som har sett bra ut.
Vilken enormt bra utredning Vilket lag är favoriter att ta andra platsen? Båda matcherna slutar oavgjorda och Island går vidare är mitt tips.
Citera
2022-07-18, 19:20
Medlem
Hunden007s avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/lV6P0k/fotbolls-em-karleksparen-i-svenska-landslaget

någon som kan säga vad det står?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in