Citat:
Ursprungligen postat av
RuneStaxx
Ja alltså, jag har kollat Sveriges matcher i EM efter att inte ha sett en damfotbollsmatch på flera år och är nästan i chock över nivån. Trodde genuint att utvecklingen gått en bra bit åt rätt håll men det är ju nästan bara frustrerande att titta på.
För liksom, att tempot är lägre är fullt förståeligt och så, men kom igen. Finns det verkligen inte en kvinnlig fotbollsspelare i hela världen som kan ta en löpning? Finns verkligen noll go i stegen och jag kan inte för allt i världen förstå varför de ens försöker slå djupledsbollar när anfallarna ändå inte hinner fram till bollen. Vidare så är det mest tjongbollar utan tanke och katastrofalt passningsspel och spelförståelse. Det är rent kruppframkallande att utstå 90 minuter av total ignorans inför enkla passningar som skulle resulterat i frilägen. Varenda. Jävla. Gång. TITTA UPP FÖR I HELVETE!
Sen ska vi inte tala om allt tvekande inför var och varannat avslut. Ta Sveriges mål mot Holland som exempel. Nu gick det ju bra till slut ändå men vem fan håller i bollen och börjar tveka när målet står öppet som en skökas salighet?
Vet inte ens om jag kan med att se fler matcher i detta EM, för jag blir typ bara arg. Att kommentatorerna uppenbart låter bli att vara kritiska gör det inte bättre. Istället för att påpeka misstag så blir det bara en obekväm tystnad, vilket säger mer än tusen ord ändå.
Jag skulle säga att Sveriges svagheter verkligen lyfts fram när motståndarna backar hem och spelar defensivt, då blir vi avslöjade och våra tekniska brister lyser igenom..
Därför blir det fruktansvärt dålig fotboll, om motståndarna däremot anfaller mera, så kommer Sveriges styrkor fram.. Starkt försvar, bra lagmoral, jobbar för varandra och sedan kan våra anfallare som t.ex. Blackstenius, Hurtig, Jakobsson, Rolfö och Blomqvist m.fl. utnyttja sin löpförmåga å fysik vid kontringar och snabba omställningar..
När bussen är parkerad, så finns det inga ytor i djupled att springa på för våra snabba forwards, så då blir det extra viktigt med spelare som kan göra sin motståndare en-mot-en, likt Rytting Kaneryd..
Sverige är alltid svårslagna, men vi är inte lika bra på att dominera matcher, så i princip kan varenda lag här i EM parkera bussen och det skulle bli problem..