2022-07-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Nu är det kokta fläsket stekt.
Är det någon som sitter på videon där den sneknullade negern rappar??

Sök på TikToK så får du upp länkarna som finns i den här tråden. Av rösten att dömma låter han som en sjuåring (andra klippet med 593).

Edit länken med 120 på slutet.
Senast redigerad av Psykbryt76 2022-07-18 kl. 16:36.
Citera
2022-07-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vad är det du har ifrågasatt? Om man får fråga.
Bara hur de agerar med honom nu för att skydda omgivningen på andra orter när de berättade för Skellefteåborna att de kan slappna av.
Jag ifrågasatte varför de inte går ut med hur de agerar nu när de inte kan häkta, så att barn i övriga delar av landet vågar gå ut.
Det är deras skyldighet att meddela om han utgör en fara någon annanstans tycker jag.
Citera
2022-07-18, 16:31
Medlem
Om rätt ska vara rätt då ska i första hand chefen för socialtjänsten få sparken på en gång för att inte nödvändiga åtgärder inte vidtagits i tid.
Men sånt händer sällan i Sverige.
Observera att Soc är tyst som muren i det här fallet.
Deras handlingar är offentliga och jag hoppas att nån journalist begär ut dem snart.
Citera
2022-07-18, 16:33
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Min gissning är att han befinner sig omhändertagen på någon rättspsykiatrisk klinik där man kan göra de undersökningar som är nödvändiga. Pratar vi om Stockholmsområdet så är det väl Helix i Huddinge som kommer i fråga, annars exempelvis Säter eller Växjö. Dock inte Umeå, om han nu ska ha lämnat Västerbotten.

Edit: fel namn på rättspsyk i Huddinge.
Senast redigerad av Mr.Stanley 2022-07-18 kl. 16:54.
Citera
2022-07-18, 16:33
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Har du belägg för att han är bevakad efter att polisen släppte honom efter första förhöret.

Inte ens vuxna och dömda våldsbrottslingar bevakas i sin långa väntan på fängelse i sverige, förklara då varför ett barn som bara är misstänkt skulle bevakas.
vuxna kan ibland få sitta häktade i flera år tom.
Barn kan få inlåsning, lpt, paragraf 5 (patienten saknar sjukdomsinsikt)
7:an, patienten är farlig för sig själv och andra.
Senast redigerad av nitman 2022-07-18 kl. 16:38.
Citera
2022-07-18, 16:34
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Barn har ofta lättare att läka..jag vill hoppas att hon snart är på benen

Ja det hoppas jag med, men att barn har lättare att läka är helt fel. Det är troligtvis värre att bli utsatt som barn
Citera
2022-07-18, 16:34
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Om rätt ska vara rätt då ska i första hand chefen för socialtjänsten få sparken på en gång för att inte nödvändiga åtgärder inte vidtagits i tid.
Men sånt händer sällan i Sverige.
Observera att Soc är tyst som muren i det här fallet.
Deras handlingar är offentliga och jag hoppas att nån journalist begär ut dem snart.

Det tycker jag med, när han drog ner kvinnan för 1 år sedan så skulle man redan där med dokumenten från skolan sammarbeta om att flytta honom till en boende, där man hade uppsyn också efter skolan.

Att han smiskar tjejer i rumpan, kallar folk för hora, drar ner en tjej i en tunneln är väl första tecknet på att något inte stämmer.
Citera
2022-07-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Bara hur de agerar med honom nu för att skydda omgivningen på andra orter när de berättade för Skellefteåborna att de kan slappna av.
Jag ifrågasatte varför de inte går ut med hur de agerar nu när de inte kan häkta, så att barn i övriga delar av landet vågar gå ut.
Det är deras skyldighet att meddela om han utgör en fara någon annanstans tycker jag.

Antar att du inte fått något svar?
Citera
2022-07-18, 16:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ja det hoppas jag med, men att barn har lättare att läka är helt fel. Det är troligtvis värre att bli utsatt som barn

Det beror nog mycket på omgivningen. Får hon möta människor som varje vecka vill beklaga och talar om för henne att hennes liv är värdelöst, förstört så blir det nog tufft
Citera
2022-07-18, 16:37
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.

Exakt.

Går han bojad till en stor polis när han rör sig ute?

Får han röra sig ute?

Vilka är med honom, och har honom under uppsikt? Två trötta soc kärringar med en påse bullar?

Sover han ensam på nätterna?
Citera
2022-07-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Stanley
Min gissning är att han befinner sig omhändertagen på någon rättspsykiatrisk klinik där man kan göra de undersökningar som är nödvändiga. Pratar vi om Stockholmsområdet så är det väl Fenix i Huddinge som kommer i fråga, annars exempelvis Säter eller Växjö. Dock inte Umeå, om han nu ska ha lämnat Västerbotten.

Tänker att han nog inte sitter någonstans där medintagna/mycket personal finns, med tanke på de inte vill att hans gömställe ska komma ut.

Tänker mer någon lägenhet i närheten av någon plats där åldersbedömning görs?
Citera
2022-07-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Finns i sammanfattningen i startinlägget.
Tack det där ansiktet kommer jag aldrig att glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in