2022-07-18, 16:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Nej jag skrev att han inte är inlåst eller häktad, sen tilläger du massa annat skit som jag inte skrivit.
För att det gynna dig.
Lägg ner nu ditt slutsteg.

Grabben är inte ute obevakat så ditt infantila drama har ingen bäring.
Citera
2022-07-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skrev att dödshot och uppvigling som föranleder att flytta honom inte är tillåtet enligt lag.

Vad du än anser.

Att påstå sig värna om demokratin och själva vill själva döda en minderårig innan det ens gått via rättssystemet är mer än paradoxalt:
det är logiska felslut och kognitiv bias.

Har aldrig utatalat direkta dödshot så det bekommer inte mig heller. Vet inte hur du resonerar, håll spåret här. Att folk önskar livet ur han är fullt tillräckligt för att parasit familjen ska få någon typ av skam i kroppen och inse att de inte är välkomna. Bli inte jurist när du måste köra något "by proxy" argument. Möjligt att det finns direkta, men inte ifrån mig.
Citera
2022-07-18, 16:14
Medlem
distraktions avatar
Det vore önskvärt att åldern skrivs upp och blir rätt samt att han låses in inom sluten psykiatri i så många år som möjligt går. Om inte det sker vore det fint om han förpassas från svensk mark tillbaka till ursprungsdestination. Det där är en individ som aldrig kommer att bidra med något vettigt ute i samhället. För flickan med familj så hoppas jag verkligen att han tas långt bort från området oavsett.
Om han fortfarande anses vara 13 så kommer det inte att hända något alls och han ska sättas i skola redan till hösten.
Citera
2022-07-18, 16:16
Medlem
Så om "ilskan på orten" gjort att mgm åkt någon annanstans så finns det ju hopp om att familjen till slut lämnar landet om ilskan håller i sig.
Citera
Medlem
Citat:

Har du belägg för att han är bevakad efter att polisen släppte honom efter första förhöret.

Inte ens vuxna och dömda våldsbrottslingar bevakas i sin långa väntan på fängelse i sverige, förklara då varför ett barn som bara är misstänkt skulle bevakas.
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:

Han är inte ute och springer i det fria så som du la till i texten när du citera mig då jag skrev han han sitter inte inlåst.
Det är skillnad att sitta inlåst med låst dörr och gallerfönster, jag skulle kanske skrivit det.
Jag skrev att han var förmodligen var bevakad och nu tilläger jag.
Förmodligen sitter i nån lägenhet som socialen styrt upp, inte på någon sluten avdelning.

Man kan inte låsa in en minderårig för bara skäligen misstänk för brott.
Skyddatboende eller bevakad betyder inte inlåst.
Senast redigerad av Driftstopp 2022-07-18 kl. 16:21.
Citera
2022-07-18, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mkgin
Blir han förflyttad till Sthlm tillsvidare med nytt boende eller enbart under den rättsmedicinska åldersbestämningen?

Ingen aning. Själva utredningen tar väl lite tid, men han lär väl bli kvar tills alla undersökningar är gjorda åtminstone; röntgen, tandläkare, osv.
Citera
2022-07-18, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Killen befinner sig söder om Stockholm i en lägenhet.... Håll ögonen öppna var detta är
Kan du vara lite mer specifik, och hur vet du?
Citera
2022-07-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Kan du vara lite mer specifik, och hur vet du?
Kan tuvär inte säga mer
Citera
2022-07-18, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Allmänhetens intresse väcks väl med att det uppmärksammas, att det skrivs om det.

Det fetade:
Om så vore.
Inte lika mycket om bilden blir publicerad. En bild säger mer än tusen ord.
Sen är det så här att du har ingen aning om flickan kommer i framtiden att lida pga den publicerade bilden. Hon kanske kommer tom vara stolt över den.
Det är bara spekulationer från din sida. Vem vet hur värderingar ändras i framtiden.
Just nu verkar det som om många tycker att det är skam att vara offer! Jag har personligen ingen förståelse för det.
Det är inte säkert att många kommer att tycka samma sak som ni tycker just nu.
Me too rörelsen är ett tydligt exempel.
Citera
2022-07-18, 16:23
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Jag har skickat brev till polisen och ifrågasatt dem.

Det är vi flera som gör.

Jag uppmanar ALLA här som bryr sig om den lilla tjejen att skriva till politiker, socialtjänsten mfl som vi anser har en del i detta jävla fiasko!!

Det här glömmer vi fan inte, och det kommer att synas i valet.
Citera
2022-07-18, 16:24
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Killen befinner sig söder om Stockholm i en lägenhet.... Håll ögonen öppna var detta är
Nejdu grabben, nu hittar du på som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in