2022-07-18, 15:33
Medlem
jtds avatar
Varför hjälper inte pappan till? Vet hon ens vem pappan är? Är det ett rationellt val att skaffa barn i denna situation? Lite måtta får det ändå vara. Det finns soppkök och mycket hjälporganisationer i just Stockholm om någonstans, men hon kanske är för fin för detta som bott utomlands och skaffat ett barn med någon som fick spruta i henne efter 2 drinkar hon aldrig ens fick reda på namnet av. Finns massor av jobb, om man vill ha dom, men hon kanske bara ska ha jobb som hon inte är kvalificerad för efter avslutad utbildning. Finns t.om massor utav yrkesutbildningar arbetsförmedlingen pröjsar, det finns körkortslån, det finns så jävla mycket annat att göra än att ringa till expressen.

'
Citat:
Ursprungligen postat av kovidnittion
14.000kr är ingenting. Vi säger att hon lägger 8000kr på hyra och 6000kr på skulder. Nu har vi bränt 14.000kr hur löser vi resten?
Lite taget ur luften men hon har garanterat ett berg av krediter som ska betalas

Det finns inget som säger att hon har krediter att betala och gör hon detta kan hon hävda att det inte finns pengar att betala med. Jävligt själviskt om hon pröjsar sina "krediter" med skattebetalarnas medel och sedan gråter ut om mat till sin son, föredrar hon sitt skit över mat till sitt barn bör socialtjänsten rycka in och placera om barnet, hon ser ut att behöva en rejäl bantning dessutom. Man kan inte förvänta sig att äta som under graviditeten i 10 år efter den dessutom på socialbidrag.
Senast redigerad av jtd 2022-07-18 kl. 15:38.
Citera
2022-07-18, 15:39
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kovidnittion
14.000kr är ingenting. Vi säger att hon lägger 8000kr på hyra och 6000kr på skulder. Nu har vi bränt 14.000kr hur löser vi resten?
Lite taget ur luften men hon har garanterat ett berg av krediter som ska betalas
Det struntar väl jag i? I ett normalt land hade ungen blivit omhändertagen och Maria hade fått klara sig på egen hand. Hon skulle ändå behöva gå ned i vikt.
Citera
2022-07-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
BS, arbetsgivarna har svårt att rekrytera, det är brist på folk överallt. Vill du ha jobb så hittar du jobb.
Får ändå lov att hålla med där. Dessutom bor "Maria" söder om Stockholm, vet inte om man menar att hon bor i sk Storstockholm då, men i så fall finns många jobb att få där utbildning inte krävs.

Sen kanske hon som sagt inte kan jobba, och då hoppas jag att det löser sig för den lilla familjen.
Citera
2022-07-18, 15:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
För att du påstår saker. Skräpmat är inte bara mcd typ falukorv och makaroner är skräpmat men extremt billigt.

Haha nej undertian förutsätter att du har massa ingredienser redan som du ska använda. Du har aldrig lagat mat efter deras recept. Är det inte äcklig veganmat dessutom? Det kan man inte tvinga på ett barn, då tar soc dina barn.
Blodpudding är billigt, det går att köpa styckdetaljer, soppben, ägg, pasta, ris och framförallt potatis. Nog går det att äta billigare än hel och halvfabrikat.
Citera
2022-07-18, 15:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Okej, fixa ett jobb till henne då om det är så jävla lätt? Jag känner 2 pers som kan börja imorgon bitti om du har nåt till dem. Ge mig tel nr till desa arbetsgivare.
Lär dig att läsa, du ansvarar för ditt liv och nej, jag har aldrig varit arbetslös i vuxen ålder.
Är dina vänner lite lätt retarderade? Eller är de för fina för vissa jobb?
Citera
2022-07-18, 15:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Men blir man smal av det? Att hon är fet är inget tecken på rikedom.
Smal blir man om man äter balanserat, du blir inte smal på någon kost om du svullar och sitter på ändan.
Citera
2022-07-18, 15:59
Medlem
Citat:
Lär dig att läsa, du ansvarar för ditt liv och nej, jag har aldrig varit arbetslös i vuxen ålder.
Är dina vänner lite lätt retarderade? Eller är vissa jobb för fina?
Vad är det jag inte kan läsa?

Du sa ju att det fanns massa jobb, upp till bevis nu.
Citera
2022-07-18, 16:00
Medlem
acebaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Man kan bli rätt stor på ren skit också. Äta mycket bröd t.ex med gott om kolhydrater..
Stek det brödet i lite smör och släng på nån billig varmkorv. Blir inte nyttigt, men man kan garanterat gå upp i vikt.

Ja absolut det förstår jag, men på henne i artikeln lät det som att det knappt fanns 23 kr till Lidls egna falukorv och att hon asketiskt på natten gnagde i sin ensamhet på en ensam grön potatis.. Vilket jag inte tror är hela storyn 😇
Citera
2022-07-18, 16:00
Medlem
Citat:
Vilka heltidslöner är det?
Ingen aning , men man hör historier Om pissiga timmlöner I Sverige hela tiden.Omräknat till 40timmars arbetsvecka blir det de siffrorrna.
Citera
2022-07-18, 16:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagagagagagaga
Ingen aning , men man hör historier Om pissiga timmlöner I Sverige hela tiden.Omräknat till 40timmars arbetsvecka blir det de siffrorrna.
Fast var finns de?
Citera
2022-07-18, 16:01
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Smal blir man om man äter balanserat, du blir inte smal på någon kost om du svullar och sitter på ändan.

Stress (inre) gör att kilon sätter sig. Du vet ju heller inte om hon medicinerar med antidepressiva pga sitt mående. Det framgick ju att hon är sjukskriven, dock utförsäkrad från FK.
Citera
2022-07-18, 16:03
Medlem
maxatdunders avatar
Jag tar ingen människa seriöst som satt sig i sådan situation och trots den enorma summan pengar på 14k inte klarar av att leva som en vettig människa, lågintellektuella varelser.

En moder som dessutom är väldigt överviktig har svårt att få mat på bordet, mycket skrattretande. Eller vill hon kanske bara äta själv istället för att försörja sitt barn? Så många fel i den artikeln...
Senast redigerad av maxatdunder 2022-07-18 kl. 16:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in