2022-07-18, 14:28
Medlem
cerns avatar
Det står att hon i hela sitt liv varit beroende av försörjningsstöd.

Vad har hon för åkomma egentligen?
Citera
2022-07-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det finns inte sådana lägenheter idag, kanske i Norrlands inland. Tror många hade med glädje flyttat om det hade varit en möjlighet i situationen de befinner sig i. Jag vet att jag gärna hade gjort det då jag var i den situationen. Problemet var väl att det var omöjligt att spara ihop pengar till en flytt, och socialtjänsten nekade den kostnaden.
Norrland är inte fel..
Vet oxå att det finns lgh i Skåne för 4 tusen bla..
Ja det är 1or men bo fint eller mat på bordet ?
Människan lär väl känna någon som säkert ställer upp med lite transport..
Förstår att det inte är toklätt men det ska det ju inte vara heller för då hade alla gått på bidrag.
Det är sommar erbjud folk o klippa gräs mm o få ihop lite extra , då finns en slant inför flytten.
Man kan inte bara sucka o ge upp heller.
Citera
2022-07-18, 14:32
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Och vem ska betala för det?
På något sätt måste man ändå få ett slut med att unga flickor blir gravida för att kunna flytta hemifrån,vilket detta fall mycket väl kan vara exempel på.
Citera
2022-07-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Titta på hennes fysik. Mörkhyade är extremt intresserade av vita kvinnor, medan vita kvinnor inte vill röra mörkhyade med tång. Samtidigt så vill vita män inte röra överviktiga kvinnor med tång. Detta lämnar ett överskott av överviktiga vita kvinnor som är singel och som enbart har mörkhyade män att välja mellan, medan mörkhyade män väljer dessa kvinnor och försöker ignorera hennes vikt så att dom ändå typ har varit med en vit kvinna. Det går dock inte att ignorera hennes övervikt för evigt utan tillslut lämnar mannen. Kvinnan måste då ha en ursäkt till varför dom gick isär utan att behöva erkänna att det var pga hennes vikt, och säger då att förhållandet var destruktivt så att ingen får kritisera eller fråga mer om det.

Ganska enkelt.

Bra poäng tänkte inte på den men den köper jag. Undras vilket land hon jobbat i och hon borde rimligtvis haft någon utbildning innan eller hoppade hon av och blev en globetrotter tills hon vid 26 fick ungen.

Hon studerade på nätterna varför då, satt hon och lekte med ungen och kollade barnprogram efter skolan ?
Citera
2022-07-18, 14:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Något jag kom att tänka på när jag läser/ser detta är att det hela handlar om "Barnfattigdom".
Men inte ett ord om professor Tapio Salonen som har varit "Barnfattigdomens" ansikte i Sverige i 20 år. Någon som hört något från honom det senaste året? Man blir lite orolig att det hänt honom något?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prutten12
Norrland är inte fel..
Förstår att det inte är toklätt men det ska det ju inte vara heller för då hade alla gått på bidrag.
Det är sommar erbjud folk o klippa gräs mm o få ihop lite extra , då finns en slant inför flytten.

Finns tvåor i den stad jag bor bor som kostar 4500 kr i månaden.
Så visst går det bo rätt billigt.
Citera
Medlem
Bigboybadasss avatar
jag har ibland tävling mot mig själv för att se hur lite jag kan leva på i månaden. Rekordet ligger på 8,5k. Det är alla räkningar, hyra,mat och övrigt. Maria är efterbliven.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prutten12
Norrland är inte fel..

Fast bor man i etta med ett barn på 9 år kommer den andra delen av socialtjänsten att tycka till, barn och familj. Hon har ju dessutom redan en billig lägenhet, problemet är att hon är sjukskriven men inte får sjukpenning, så hon har bara vad jag gissar underhållsbidrag och barnbidrag på sammanlagt ca 2800/månad.
Senast redigerad av f30malmo 2022-07-18 kl. 14:36.
Citera
2022-07-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Snyftartikel på aftonhoran där "Maria" gråter ut ang sin ekonomiska sits.
Självförvållad?
Det handlar om överlevnad enligt Maria.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/JxaapJ/smabarnsmamman-har-knappt-rad-med-mat

Maria får 14 000 i månaden i stöd av skattebetalarna.
Vad vi kan se har hon jobbat utomlands men återvände till Sverige med en rasblandad bastardunge.
Hon studerar sedan men hoppar av för att hon inte klarar stressen.

Har Maria genom sina dåliga val satt sig själv i denna sitsen, och är det så illa som hon säger.
Hur skulle det sett ut för hundra år sedan, kunde det hela varit mycket värre eller vad säger ni?
Kan man inte klara sig på 14 000 kr i månaden som ensamstående mamma med blandrasunge?
Ska Maria få mer pengar varje månad så att hon kan sätta mat på bordet?

Nej, hon kan plocka tomglas, det finns många bra sidor på nätet med jättebillig mat. Jag klarar mig på 7300:- varje månad och då bor jag i hus!
Citera
2022-07-18, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigboybadass
jag har ibland tävling mot mig själv för att se hur lite jag kan leva på i månaden. Rekordet ligger på 8,5k. Det är alla räkningar, hyra,mat och övrigt. Maria är efterbliven.

Är beredd att hålla med. Vi är ett hushåll på fyra stycken varav en pojke i tidiga tonåren som tränar mycket och äter som en häst. Vi har lägger lite mer än 4000kr i månaden på inhandlingar av dagligvaror och då håller vi inte igen.

Det går att spara pengar ganska enkelt om man vill om man inte är speciellt skuldbelagd.
Citera
Medlem
Citat:
Fast bor man i etta med ett barn på 9 år kommer den andra delen av socialtjänsten att tycka till, barn och familj. Hon har ju dessutom redan en billig lägenhet, problemet är att hon är sjukskriven men inte får sjukpenning, så hon har bara vad jag gissar underhållsbidrag och barnbidrag på sammanlagt ca 1900/månad.
Vad är då alternativen?
Avbryt sjukskrivningen svälj o gå o jobba..
Folk som snackar det finns inga jobb osv , det finns mängder av jobb om man bara vill..en hel del kräver ingen utbildning samt internutbildningar.
Hade förstått om hon var döende eller så men med fungerande armar och ben finns inga ursäkter..
Är inte värre än att sitta hemma hela dagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Det beror helt och hållet på vad du har för krav. Jag bodde i en liten tvåa i Majorna i rätt många år och betalade ca 4000-4500 i hyra samt spenderade kanske 3000 i månaden på mat (och på den tiden var jag vegetarian samt åt ganska mycket). Lägenheten var sunkig, men det fungerade att bo samt tillät mig spara pengar för att köpa egen bostad.

Jag klandrar inte "Maria", hon betalar troligen ganska hög hyra samt har en unge hon vill ska kunna få saker...men man behöver inte gå motsatt håll och tro att 14 000 är struntsummor.

Men skämtar du eller?
8k hyra
500kr el
400kr tel
400kr internet
400kr gymkort
1000kr busskort
3000kr mat
Redan där går hon över budget…

Kläder, hygienartiklar, födelsedag och julklappar, att ha ett socialt liv.. allt kostar.

Att hon inte bor på gatan är ett under för mig. Otroligt att hon kan försörja ett barn med de pengarna. Sverige är ett pissland. Välfärd my ass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in