2022-07-18, 13:54
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Då är det bara att lyfta på röven och skaffa ett arbete om hon är frisk.

Hon var ju inte frisk. Hon är en av de som utförsäkrats av försäkringskassan trots att läkare sjukskriver henne. Då hamnar man hos soc.
Citera
2022-07-18, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej mig skadar det inte om hon är sjuk, är hon sjuk tycker jag synd om henne. Är hon däremot fullt frisk så får hon lyfta på röven och hitta ett arbete, då är det inte synd om henne.
Jag har inga problem om sjuka människor får bidrag och rätt stora bidrag, friska skall däremot bara få bidrag tillfälligt, barn eller ej.
Varför erbjuder du inga jobb då? Alltid ska någon annan fixa det. Sluta gnäll och slanta upp nu.
Citera
2022-07-18, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
7470 får hon utöver hyra osv som ska räcka till allt, inklusive kläder (barn behöver nya kläder hela tiden), mobil, eventuella bussresor, skulder, osv

Resten hon får är för hyra, el, fackavgift, fritids osv, dessa går direkt till räkningar. Hon har i alla fall en väldigt billig hyra som det verkar.

Hur roligt hade ni haft det för 7470 kr i månaden? Känns som de flesta som tycker det är mycket bor hemma fortfarande.
Hur roligt ska man ha på skattebetalarnas pengar?
Är fröken så sjuk att hon inte kan jobba kan hon inte ha nöje heller..
Tråkigt för ungen men livet är inte alltid kanon..
Använder mindre än den summan på nöje var månad idag och jag är inte fattig..nöje för nästan 90 tusen om året när man går på bidrag är fan inte ok..
Citera
2022-07-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prutten12
Använder mindre än den summan på nöje var månad idag och jag är inte fattig..nöje för nästan 90 tusen om året när man går på bidrag är fan inte ok..

Man kan visst vara sjuk och ha "nöje" ändå, är det liksom inte hela meningen?
Citera
2022-07-18, 13:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Varför erbjuder du inga jobb då? Alltid ska någon annan fixa det. Sluta gnäll och slanta upp nu.
Hon har ansvar för sitt liv, du erbjuds inga jobb, du får söka arbete. Det kan vara frustrerande och jobbigt men ett måste. Sen kan man inte vara petig i hennes sits.
Citera
2022-07-18, 13:59
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prutten12

Det är ju dock inte nöjespengar, utan matpengar hon får.

Jag lever också bra idag, men har själv levt på de där summorna och tänker ofta på hur jävla glad jag är att jag inte har försörjningsstöd idag då matpriserna börjar bli helt vansinniga.

Sedan verkar många inte förstå vad artikeln handlar om, det handlar alltså om att regeringen lagt fram ett förslag om att höja bostadsbidraget med 750 för barnfamiljer, något som då inte gynnar de fattigaste i samhället, de som har försörjningsstöd, då de 750 bara ska räknas av från försörjningsstödet.
Citera
2022-07-18, 14:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritz
Men måste man bo i Stockholm? Och får man 14k i bidrag vart man än bor i landet?

Ingen aning om hennes situation eller varför hon bor där hon bor. Men visst, om hon inte tänker plugga eller kan arbeta så borde hon väl kunna bo var som helst.
Citera
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
”Man måste väl få unna sig lite också, sa Maria och fiskade upp en hel näve med ostbågar i samma stund som hon tog ett djupt halsbloss”
Fattigmans nöje.
Citera
Avslutad
Vart får hon sina 14k från?
Citera
2022-07-18, 14:01
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Vad är ni för luffare som ser 14 lax som pengar? Haha Sveriges bottenskrap är ni.
14 räcker till hyra och mat. Skulle jag få 14 att leva på skulle jag börjat med kriminalitet omgående.

Det beror helt och hållet på vad du har för krav. Jag bodde i en liten tvåa i Majorna i rätt många år och betalade ca 4000-4500 i hyra samt spenderade kanske 3000 i månaden på mat (och på den tiden var jag vegetarian samt åt ganska mycket). Lägenheten var sunkig, men det fungerade att bo samt tillät mig spara pengar för att köpa egen bostad.

Jag klandrar inte "Maria", hon betalar troligen ganska hög hyra samt har en unge hon vill ska kunna få saker...men man behöver inte gå motsatt håll och tro att 14 000 är struntsummor.
Citera
2022-07-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Skräpmat är ju billigare än nyttig mat.
Tror inte det går nån nöd på Maria för övrigt.

Fast det är det ju inte. Du kan laga utmärkt och nyttig mat på 25-30kr/portion. Studenter klarar sig på några hundralappar i matbudget i månaden.

Det handlar om prioriteringar.
Senast redigerad av Hockeytrunken 2022-07-18 kl. 14:06.
Citera
2022-07-18, 14:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtCobain
Först och främst: Likställer man övervikt med lyxkonsumption bör man lyssna istället för att tala, läsa istället för att skriva.
But point being: vore hon smal hade hon beskrivits som defekt och värdelös på lite andra grunder bara. Jag kan man mitt Flashback.

Tänkte också på det - hade vi fått se baksidan på en kurvig blondin så hade det klagats på att hon antagligen la alla pengar på botox och hårförlängning samt att hon borde sluta hora ut sig samtidigt som hon borde börja ta betalt av alla hon givetvis suger av varje helg.. Flashback i ett nötskal…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in