2022-07-18, 14:18
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Soc/staten borde köpa in bostadrätterna med NOLL i avgift till socialfallen o inte placera dem
i dyr nyproduktion - win win för skattebetalarna

Och win för de som får bidrag också. När de väl börjar arbeta så har de bra ställt. Ingen vill ha dyra hyresrätter ändå.
Citera
2022-07-18, 14:18
Medlem
Är fadern till barnet död eller? Får hon inget underhåll därifrån? Känns som det saknas mycket information i artikeln.
Citera
2022-07-18, 14:20
Avstängd
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Och win för de som får bidrag också. När de väl börjar arbeta så har de bra ställt. Ingen vill ha dyra hyresrätter ändå.
Lösningen är att man tar ifrån barnen från föräldrarna om de inte kan försörja dem. Istället för att ge bidrag.
Citera
2022-07-18, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Soc/staten borde köpa in bostadrätterna med NOLL i avgift till socialfallen o inte placera dem
i dyr nyproduktion - win win för skattebetalarna
Förr sattes dom i sämre lgh som ändå folk ogärna ville bo i.
Bidragstagarna verkar ha glömt att det är en hjälp, inte att dom ska leva som alla andra.
Hade själv en fattig uppväxt, inte fan hade jag märkeskläder osv som dom flesta andra.
Svor på att min unge aldrig skulle få det så illa och började jobba på lösningen from 17 års ålder.
Dubbla jobb osv ..
Kämpar man inte ska man inte ha något heller.
Citera
2022-07-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Man måste söka jobb och lyda sin handläggare för att få bidrag. Hon söker jobb men ingen vill anställa henne fattar du väl.

Förklara i detalj och jämför med skräpmat, belägg allt med aktuella priser.

Varför ska jag behöva förklara i detalj när det är fakta? En kebabpizza kostar över 100kr och en meny på McDonalds ligger väl inte långt därifrån heller?

Samtidigt kan du laga storkok för samma pris som du kan äta i en hel vecka.

Undertian.com har utmärkta och billiga recept
Senast redigerad av Hockeytrunken 2022-07-18 kl. 14:33.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Lösningen är att man tar ifrån barnen från föräldrarna om de inte kan försörja dem. Istället för att ge bidrag.

Och vem ska betala för det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Hon hade två barn. Flytta kan ju bli svårt utan inkomst?

Det finns en sådan billigare affär i Malmö faktiskt för folk med låg inkomst, men de tar i långa perioder inte in nya kunder. Så de som gick med först hade tur.
Hon hade ett barn vad jag läste.
Varför är det svårt att flytta utan inkomst?
Citera
2022-07-18, 14:25
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prutten12
Förr sattes dom i sämre lgh som ändå folk ogärna ville bo i.
Bidragstagarna verkar ha glömt att det är en hjälp, inte att dom ska leva som alla andra.
Hade själv en fattig uppväxt, inte fan hade jag märkeskläder osv som dom flesta andra.
Svor på att min unge aldrig skulle få det så illa och började jobba på lösningen from 17 års ålder.
Dubbla jobb osv ..
Kämpar man inte ska man inte ha något heller.

Det finns inte sådana lägenheter idag, kanske i Norrlands inland. Tror många hade med glädje flyttat om det hade varit en möjlighet i situationen de befinner sig i. Jag vet att jag gärna hade gjort det då jag var i den situationen. Problemet var väl att det var omöjligt att spara ihop pengar till en flytt, och socialtjänsten nekade den kostnaden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Varför ska jag behöva förklara i detalj när det är fakta? En kebabpizza kostar över 100kr och en meny på McDonalds ligger väl inte långt därifrån heller?

Samtidigt du kan laga storkok för samma pris som du kan äta i en hel vecka.
Upplever att sådana människor inte har kunskap eller intresse att laga storkok..
Skräpmat är lättare ..
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Varför är det svårt att flytta utan inkomst?

För att det kostar pengar att flytta? Om man inte ska bära soffan själv från en bostad till en annan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Sverige har idag år 2022 många fattigpensionärer som efter slitit ett helt arbetsliv för de självgott värdegoda arbetsköparna och för det samvetslösa kapitalet, måste klara av att resten av livet leva på en statlig pension efter skatt på mindre än sjutusen kronor i månaden.

Jämfört med den bistra verkligheten, så är att erhålla ett månatligt understöd av fjortontusen kronor generöst, ja furstligt.

Mamma Maria, bör kunna leva gott på de pengar hon varje månad får av staten.

Till pensionen kan man ofta, särskilt som ensamstående med låg pension, beviljas bostadstillägg.
Citera
2022-07-18, 14:27
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Och okej, då läste jag rätt första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in