2022-07-18, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det är tydligt om man läser tidigare förtalsdomar att Dumpens upplägg är förtal, både till innehåll och spridning.
Men det hänger ju på om någon vill ta Dumpen till rätten vilket av förståliga skäl kan vara svårt.
Helt enig i att det är där skon klämmer... Tror dock det är en tidsfråga. Frågan är - vad händer om någon med skyddade personuppgifte lämnar en stämningsansökan?
Citera
2022-07-18, 11:28
Medlem
Att advokatfirman fortfarande har uppe honom på sin sida är lite häpnadsväckande
Citera
2022-07-18, 11:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ulltofs12
Att advokatfirman fortfarande har uppe honom på sin sida är lite häpnadsväckande

De kanske inte fått information om hans förehavande. Samma sak med Lysekilsgäddans arbetsplats, där står han fortfarande som kontaktperson. Kanske dags att informera företagen om vad deras medarbetare sysslar med eller har någon gjort det redan?
Citera
2022-07-18, 11:39
Medlem
Citat:
Kan också vara ett ställningstagande... Han har ju inte begått brott, utan snarare blivit utsatt för brott? Men konstigt är det ja.
Citera
2022-07-18, 11:39
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
En teori kan ju vara att en advokatfirma arbetar efter devisen "oskyldig tills motsatsen är bevisad".
Citera
2022-07-18, 11:51
Medlem
StreetHustles avatar
Finns det någon annan plats än på Dumpens hemsida där man kan se de nyaste klippen? Eftersom jag inte har tillgång till deras hemsida längre (bor ej i Sverige) så vore det uppskattat om någon kunde lägga upp dem någon annanstans.
Citera
2022-07-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Helt enig i att det är där skon klämmer... Tror dock det är en tidsfråga. Frågan är - vad händer om någon med skyddade personuppgifte lämnar en stämningsansökan?
Det är en intressant fråga som jag inte vet svaret på. Kan det bli sekretess och stängda dörrar?

Jag tror dock att den senaste advokatgäddan kan vara den som går till strid mot Dumpen. Han har kunnandet och resurserna och allt att vinna. För även om han inte är dömd för något brott är advokat ett förtroendejobb.
Citera
2022-07-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StreetHustle
Finns det någon annan plats än på Dumpens hemsida där man kan se de nyaste klippen? Eftersom jag inte har tillgång till deras hemsida längre (bor ej i Sverige) så vore det uppskattat om någon kunde lägga upp dem någon annanstans.
https://rumble.com/c/c-1454233
Citera
2022-07-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
En teori kan ju vara att en advokatfirma arbetar efter devisen "oskyldig tills motsatsen är bevisad".
En annan mer trolig teori, semester.
Citera
2022-07-18, 12:16
Medlem
Citat:
En annan mer trolig teori, semester.
Nå er han tatt bort
Citera
2022-07-18, 12:21
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Nå er han tatt bort
Det tolkar jag som att jurister anser att Dumpens material håller som bevisning.
Citera
2022-07-18, 12:21
Medlem
Citat:
Det är en intressant fråga som jag inte vet svaret på. Kan det bli sekretess och stängda dörrar?

Jag tror dock att den senaste advokatgäddan kan vara den som går till strid mot Dumpen. Han har kunnandet och resurserna och allt att vinna. För även om han inte är dömd för något brott är advokat ett förtroendejobb.

Du kan inte fällas för förtal om du bara publicerar dennes egna ord. Och jurist/advokat-yrkena kräver att de håller god sed och inte begår brott,
det vet du när du riskerar karriär och privatliv genom att grooma, sexchatta med barn samt inte minst bokar möte med någon den tror är ett barn. Det kan du aldrig förklara bort eller anmäla någon annan för förtal för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in