2022-07-18, 06:56
Medlem
Isnatts avatar
Senaste nappet var ju en med rejäl fallhöjd. Ja, den innan med för del delen men denna hade högre. Minns när jag växte upp, innan internet, så visste alla vilka som var fula gubbar och var dessa bodde. Det spreds vidare hela tiden, så en som nån gång gjort något fick leva med det resten av livet.
Det kan verka lugnt efter ett tag men folk glömmer inte.

Undrar när första polisen eller prästen fastnar i nätet.
Citera
2022-07-18, 07:09
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
Bra jobbat!
Kollegorna på byrån är nog inte alltför nöjda…

Nej de imponeras nog inte särskilt. Ett synnerliga äckligt fall av människa
Citera
2022-07-18, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Så hur minskas övergreppen på barn om pedofilerna inser att de pratar med Dumpen? De kommer ju bara fortsätta söka och vara lite mer försiktiga. Som att gå en omväg till jobbet, det tillfälliga hindret stoppar inte en persons framfart att slutligen nå målet.

Stigmatisering ökar riskerna, dumpens arbetsmetoder är en absolut stigmatisering av pedofiler. Därför kan vi redan nu säga att det med största sannolikhet inte är särskilt bra vad de gör.

Inom sjukvården så finns det ett koncept som säger att man ska ge behandling utifrån forskning och beprövad erfarenhet. På vilken solid grund utgår Dumpens arbete ifrån? Känslor och djuriskt hämndbegär?

Dumpen har kommit åt 0,01 % av Sveriges alla pedofiler om jag inte räknar fel. Och du tror barnen blir säkrare? Dumheter, det krävs institutionella insatser som riktar sig åt denna grupp där vi måste minska stigmatisering, öka förståelsen för dem och erbjuda dem behandling. Preventiva beteendeförändringar är lösningen här.

Även Elaine Eksvärd som är retorikexpert har insett problematiken med att stigmatisera. Varför är du och dumparna så hjärndöda för och ovilliga att ta till er vad forskningen säger?

https://m.facebook.com/elaineeksvard/posts/2678630402211471/

Jag vet inte vad du tror att forskning är men det räcker alltså inte att en influenser skriver nåt på facebook.
Citera
2022-07-18, 07:15
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nu hänger jag inte med, vad har det jag skrev med SD att göra?

Du skrev att "dumparna" inte skulle bry sig om det gällde ensamkommande barn
Citera
2022-07-18, 07:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Bravo! Vilken stad rör vi oss i?
Min gissning är Kristianstad. En person vars namn stämmer med rebusen bor där, han ser ut att vara i rätt ålder samt äger en Hyundai av samma typ som gäddan kör.
Citera
2022-07-18, 07:16
Medlem
Citat:
Vänligen bevisa att varenda länk jag har länkat till tidigare i tråden är ogiltiga av de skäl som du nyss uppgav. Om du misslyckas, så är det väl tecken på din lögn antar jag?

Haha, du och andra obildade fåntrattar hakar upp er överlag på imperfektioner. Är du medveten om fröken obildad att det handlar om att dra allmänna slutsatser? Nämn en enda auktoritet på området som stödjer Dumpens trams? Allmänna Barnahuset, Childhood nämner inte uthängningar ett dugg.

Skrattar bäst som skrattar sist, låt oss ta en titt vad statistiken säger om ett par år. Att du ens tror att Dumpen kommer hjälpa

Vilken forskning? Vad har jag hänvisat till?

Antalet pedofiler som Childhood stoppat: 0
Antalet pedofiler som Dumpen stoppat: 120
Citera
2022-07-18, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulltofs12
Man bryter väll inte mot någon lag genom att tipsa om en advokat va?
https://www.argumentumadvokat.se/Medarbetare
Tror att dumpen brukar kontakta arbetsgivaren men dom blir nog bara glada om dom får ett mejl till
Citera
2022-07-18, 07:38
Medlem
Den senaste gäddan Napp #120 måste vara som en våt dröm för er pedofilkramarna här i tråden.
Här har ni äntligen en gädda som har resurser och motivation att ta Dumpen inför rätta för förtal.
Citera
2022-07-18, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Nej de imponeras nog inte särskilt. Ett synnerliga äckligt fall av människa
Carl-Owe Olsson kan inte var helt nöjd med sin senaste rekrytering.. Och hans fina advokatbyrå har minskat med 1/3.
Borde börja komma in folk på kontoret nu vid 8:30, ska vi gissa på något finsk stämning?
Senast redigerad av Granit66 2022-07-18 kl. 08:30.
Citera
2022-07-18, 08:29
Medlem
Gädda 120 visar tydligt att mänskligheten ibland har en vidrig baksida. Ena sidan en respekterad fasad med ”fina” titlar och PK budskap om sin gärning.

Dumpen visar den dolda baksidan. Vidriga chattar med unga flickor där äcklet bearbetar det gäddan tror är minderåriga flickor med sexuella inviter och förslag till övergrepp och hemliga träffar.

Under ytan hittar Dumpen ett monster.

Personen blir lika uthängd som den som anklagas för snatteri, stöld, otrohet, svartjobb, lathet, slarv eller annat.

Problemet är att när snuskgubbar går på barn, småflickor och djur, då är den sociala acceptansen troligtvis lägst av allt.

Därav det stora fallet.

Dumpen visar bara upp ett beteende. Det är vi som läser som agerar och dömer.

Gädda 120 har nu helt själv visat att hen är ett falskt äckel.

Bra Dumpen. Swish kommer.
Senast redigerad av Spritsson 2022-07-18 kl. 08:43.
Citera
2022-07-18, 08:42
Medlem
Ghastens avatar
Hoppas deras styrka blir större så ännu fler kan chatta. Tittar lite då och då och varje gång kommer en ny pedofil upp.
Citera
2022-07-18, 08:57
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Vänligen bevisa att varenda länk jag har länkat till tidigare i tråden är ogiltiga av de skäl som du nyss uppgav. Om du misslyckas, så är det väl tecken på din lögn antar jag?

Haha, du och andra obildade fåntrattar hakar upp er överlag på imperfektioner. Är du medveten om fröken obildad att det handlar om att dra allmänna slutsatser? Nämn en enda auktoritet på området som stödjer Dumpens trams? Allmänna Barnahuset, Childhood nämner inte uthängningar ett dugg.

Skrattar bäst som skrattar sist, låt oss ta en titt vad statistiken säger om ett par år. Att du ens tror att Dumpen kommer hjälpa

Vilken forskning? Vad har jag hänvisat till?

Dumpen har aldrig haft som målsättning att bota pedofili, utan lagändring. Och på sikt är det inte omöjligt att de bidrar till just det, nu när vi får se i dagsljus hur vanliga män försöker snärja våra döttrar med manipulation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in