Citat:
Ursprungligen postat av
Vistula
Ingen FUD bror. Jag har sjlv investerat allt jag ger i GME men har inte DRSat p grund av diverse skl. Ett av dem r att det r s jvla komplicerat men ett annat r att jag inte vill att mina pengar ska vara frvaltade av en amerikansk institution.
Det r vl snarare FUD att hela tiden sga att om man inte har DRS s blir man blst p alla sina pengar.
Jag vet inte vad som r den senaste definitionen p FUD men ja jag frstr att det kan upplevas som ett sorts angrepp p dem som inte gjort det (DRS). Missfrst mig rtt, alla fr gra exakt vad de vill med sina pengar och aktier. Jag sger bara vad jag anser vara bst och varfr. Det kan upplevas som uppmaning men det r i s fall
figure of speech, inte menat bokstavligen.
Det r unchartered territory s ingen VET med skerhet vad som kommer hnda men det handlar om att optimalisera riskerna fr bsta mjliga resultat, all things considered. Fr mig och mnga r det uppenbart att DRS r det bsta och minst riskfyllda stllet att ha sina aktier bde med tanke p kthet, dividends, shorting, och inte minst att det kan vara en katalysator till Moass.
Du kommer frresten inte undan amerikansk frvaltare d alla skandinaviska brokers anvnder amerikansk Depbank. Jag hade inte velat ta den risken med tanke p allt vi sett och lst. Men var och en fr bestmma vad som r bst fr sig
Jag vet att mnga tycker det r komplicerad att DRSa frn Sverige frsta gngen men det finns mnga bra guides inte minst p drsgme.org. Det bsta och billigaste sttet r nog via IBKR och det kostar endast $5. Det r svrt frsta gngen man anvnder Appen d den r lite buggig och ondvndigt komplicerad, men med lite tlamod ordnar det sig. Brja med att upprtta konto och verfra pengar (de har svenskt kontonummer) och ta det drifrn. Jag kan hjlpa till vidare om det behvs. Har hjlpt ca 10 pers att DRSa p detta stt och alla lyckas till slut.
Nr man vl har CS konto kan man verfra frn Avanza eller Nordnet.