2022-01-12, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
”Gör sig redo”?

Logga in på ComputerShare och ställ in vart pengarna ska skickas. Annars får du en amerikansk check på posten när du säljer.

sälja? ingen kommer sälja ditt riks-cp.

"vi" vill att att banker dör och förintas. dra åt helvete med dina sälja på "60 miljoner".

no cell no sell =)
Citera
2022-01-12, 00:54
Citat:
Ursprungligen postat av wutangkillabee
sälja? ingen kommer sälja ditt riks-cp.

"vi" vill att att banker dör och förintas. dra åt helvete med dina sälja på "60 miljoner".

no cell no sell =)

Knogdragande munluftsventiler som du skrämmer bort nya köpare som sedan tycker att GameStop-investerare är sektmedlemmar. Det är en väldigt liten högljudd minoritet som spekulerar av politiska orsaker.

Fyll i ditt kontonummer så att inte brevbäraren slarvar bort dina pengar.
Citera
2022-01-12, 00:56
Medlem
Citat:
Knogdragande munluftsventiler som du skrämmer bort nya spekulanter som sedan tycker att GameStop-investerare är sektmedlemmar. Det är en väldigt liten högljudd minoritet som spekulerar av politiska orsaker.

Fyll i ditt kontonummer så att inte brevbäraren slarvar bort dina pengar.

behövs inte. ditt anti-skrivande om GME lockar tillräckligt många att söka sanningen
Citera
2022-01-12, 01:31
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
behövs inte. ditt anti-skrivande om GME lockar tillräckligt många att söka sanningen

Det handlar ju inte om vem som har ”sanningen”. Ni har bara helt olika motiv med ert investerande i GME. Vilket är helt okey imho.
Citera
2022-01-12, 09:09
Medlem
Citat:
¨

SHILL.

du säger alltså att du supportar en man som frågar "HOW TO SELL?!"

Jag tror det är bra att se över potentiell säljstrategi oavsett hur du tänker. Ingen ide enligt mig att vara en religiös fanatiker för risken är att du missar squeezens topp och sen sitter med på resan tillbaka ner. Även legenden DFV sålde en del på toppen i Januari och cashade ur sin position och köpte längre ner igen.

Var själv med under AMCs kursrusning i juni och ångrar att man inte sålde av på 72. Hade blivit en fin tillskott i kassan men man var girig istället. Bättre att kunna utnyttja kassatillskottet och köpa mer på botten igen om man tror på forsatt uppgång.

Tror själv att det bästa är att sälja av GME i intervaller mellan ett lägre price target och övre price target. Blir nog ytterst få som träffar toppen direkt.
Citera
2022-01-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullionzon
Jag tror det är bra att se över potentiell säljstrategi oavsett hur du tänker. Ingen ide enligt mig att vara en religiös fanatiker för risken är att du missar squeezens topp och sen sitter med på resan tillbaka ner. Även legenden DFV sålde en del på toppen i Januari och cashade ur sin position och köpte längre ner igen.

Var själv med under AMCs kursrusning i juni och ångrar att man inte sålde av på 72. Hade blivit en fin tillskott i kassan men man var girig istället. Bättre att kunna utnyttja kassatillskottet och köpa mer på botten igen om man tror på forsatt uppgång.

Tror själv att det bästa är att sälja av GME i intervaller mellan ett lägre price target och övre price target. Blir nog ytterst få som träffar toppen direkt.

DFV har inte sålt av en enda av sina aktier, nånsin. Han har sålt Calls för att få ihop likviditet, likviditet där majoriteten pumpats tillbaka in i aktier.
Citera
2022-01-12, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ideologi
DFV har inte sålt av en enda av sina aktier, nånsin. Han har sålt Calls för att få ihop likviditet, likviditet där majoriteten pumpats tillbaka in i aktier.

Ah precis, calls naturligtvis och ej aktier.

Rättelse från mig: Han gick från 50k aktier i januari 2021 --> 100k i mitten februari 2021 och --> 200k i mitten på april med nuvarande costbasis runt 55$
Citera
2022-01-12, 12:55
Medlem
Citat:
Det är ingen som söker ”sanningen” förutom ni QAnon-lika dårar som lider av vanföreställningar. De flesta utav oss har investerat för att tjäna pengar.

Jag är inte anti GME. Tvärtom. Jag är däremot anti psykisk ohälsa som du själv verkar lida ganska uppenbart utav.

Det här ^ , jag personligen är mest taggad på det här företaget långsiktigt.
Citera
2022-01-12, 15:13
Medlem
Kione211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ideologi
Det här ^ , jag personligen är mest taggad på det här företaget långsiktigt.

Citat:

Författaren och ekonomen Harry Dent förutspår att börsen faller upp mot 90 procent i år när den ”största bubblan i historien” spricker
Citera
2022-01-12, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kione211
Författaren och ekonomen Harry Dent förutspår att börsen faller upp mot 90 procent i år när den ”största bubblan i historien” spricker

Säg REA utan att säga REA
Citera
2022-01-12, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kione211

Det har man sagt sen 2009. Alla dessa domedagsprofeter alltifrån Peter Schiff till Nouriel Rubini och Gerald Celente har sagt att stunden är kommen ända sen man gick i skolan. Att hela systemet är fragilt är väl ingen tvekan så ha lite bitcoin eller guld/silver skadar inte, men den som följt deras råd har troligtvis blivit fattigare över senaste årtiondet.

Men dagarna med billiga krediter tror jag också kommer få ett slut snart. Det är bara att ingen vet när.

Det enda som sänker börsen totalt enligt mig är ytterligare ett globalt event som typ Coronakraschen eller 2008 Lehman eller skenande inflation där man måste bromsa och höja räntorna fortare än det som är inprisat.

Det har ju även spekulerats att GME squeezen (den riktiga som troligtvis komma skall) kan sänka börsen också. Houston Wade sa att HF troligtvis kommer dumpa sina kryptoinnehav och även värdebolag till viss del för att likvidera kassa inför räkens dag (GME squezzen 2.0 även i vissa termer känd som Moass) Hade dom bara låtit den löpa i Januari 2021 så hade det slutat vid ett par 1000 usd men nu har högen med FTDs och naked shorts bara blivit större så vem vet vart detta slutar.
Citera
2022-01-12, 17:34
Medlem
Kione211s avatar
Citat:
Det har man sagt sen 2009. Alla dessa domedagsprofeter alltifrån Peter Schiff till Nouriel Rubini och Gerald Celente har sagt att stunden är kommen ända sen man gick i skolan. Att hela systemet är fragilt är väl ingen tvekan så ha lite bitcoin eller guld/silver skadar inte, men den som följt deras råd har troligtvis blivit fattigare över senaste årtiondet.

Men dagarna med billiga krediter tror jag också kommer få ett slut snart. Det är bara att ingen vet när.

Det enda som sänker börsen totalt enligt mig är ytterligare ett globalt event som typ Coronakraschen eller 2008 Lehman eller skenande inflation där man måste bromsa och höja räntorna fortare än det som är inprisat.

Det har ju även spekulerats att GME squeezen (den riktiga som troligtvis komma skall) kan sänka börsen också. Houston Wade sa att HF troligtvis kommer dumpa sina kryptoinnehav och även värdebolag till viss del för att likvidera kassa inför räkens dag (GME squezzen 2.0 även i vissa termer känd som Moass) Hade dom bara låtit den löpa i Januari 2021 så hade det slutat vid ett par 1000 usd men nu har högen med FTDs och naked shorts bara blivit större så vem vet vart detta slutar.
Har tre mille hur mycket tycker du att jag ska investera i ny fastighet och finns det uppsida gamestop? Du dömmer ut SEK
Senast redigerad av Kione211 2022-01-12 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in