2022-07-17, 17:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
En av personerna som var med och gjorde sig skyldiga till bl.a människorov här (FB) Tre flickor åtalas för bla. människorov och grov misshandel (Stockholm, 2020-11) är skriven på aktuell adress. Domen är bara någon månad gammal. Verkar vara en sannolik, i vart fall möjlig, koppling.

Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vem av dom?

Citat:
*eyonce *wik alltså.

* = B
* = k

Det borde ju i så fall vara A%lma, om det är någon av dem, hon var 14 år förra året och åtalades därför inte.....
Citera
2022-07-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuwkenkukeen
Eftersom det står att offret har en koppling till GM så bör det vara en närstående, ett barn, syskon eller dylikt. Eller?

Eller vän, bekant eller ovän på grund av tidigare oförrätter (om det nu är människorovet så är dock oförrätt lite väl svagt...).
Citera
2022-07-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Minderårig morsa..?
Ja. Såg du unga mödrar när det sändes på tv? Inte helt omöjligt för en under 18 att föda ett barn.
Citera
2022-07-17, 17:19
Medlem
Citat:
Den misstänkta gärningspersonen är en 15-årig flicka

Jösses. Vara född 2007 och sitta häktad måste vara bull.

När man är en tjej på 15 år får man sitta i exakt samma häkte som alla andra eller har såhär unga personer en annan typ utav häkten? Hon är ju brottsmyndig men tänker om man gör något annorlunda med en 15-årig tjej kontra en livstidskriminell man på 45 år som suttit 20 år i fängelse.
Hon är inte häktad ännu, just nu är hon anhållen och sitter i en polisarrest hos polisen.
Häktad blir hon av domstolen om åklagaren skickar in en häktningsframställan dit.
Citera
2022-07-17, 17:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Den misstänkta gärningspersonen är en 15-årig flicka

Jösses. Vara född 2007 och sitta häktad måste vara bull.

När man är en tjej på 15 år får man sitta i exakt samma häkte som alla andra eller har såhär unga personer en annan typ utav häkten? Hon är ju brottsmyndig men tänker om man gör något annorlunda med en 15-årig tjej kontra en livstidskriminell man på 45 år som suttit 20 år i fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Planen
Blir det soc med tanke på ålder om hon döms för brottet? Fängelse blir det väl knappast.

Ja, jag lärde mig i tråden om Skellefteå att det finns specialhäkten för unga förövare, typ 15 och upp lite grann.

Fängelse döms de inte till, men "vård" som utförs av Socialtjänsten. Finns tydligen en lag "LUL" som då används.
Citera
2022-07-17, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hon är inte häktad ännu, just nu är hon anhållen och sitter i en polisarrest hos polisen.
Häktad blir hon av domstolen om åklagaren skickar in en häktningsframställan dit.

Men om hon häktas.

Får en 15-årig tjej sitta på exakt samma häkten som vuxna brottslingar sitter eller gör man någon specialare när förövarna är så här pass unga?

Måste vara ganska påfrestande för en 15-årig tjej att sitta häktad tänker jag.

En mördare är dock en mördare men frågar utav nyfikenhet.
Citera
2022-07-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, jag lärde mig i tråden om Skellefteå att det finns specialhäkten för unga förövare, typ 15 och upp lite grann.

Fängelse döms de inte till, men "vård" som utförs av Socialtjänsten. Finns tydligen en lag "LUL" som då används.

Hur är dessa häkten utformade för 15åringar?
Citera
2022-07-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Ska vi gissa att tjej A flirtat eller gjort något med tjej B’s kille? Tjej B vill ses och ”prata”, sen spårar det ur. Räcker med en knuff ibland.

Enl Aftonbladet finns en koppling mellan BO och MGM. I min värld tyder det på släktskap. Fast, det kan ju varit två systrar som va tända på samma kille… ?
Citera
2022-07-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Om det är samma människa som var drivande med eller bara var med o torterade en flicka..

Kan det vara samma flicka hon nu mördat? För att den flickan "försökte förstöra hennes liv genom o anmäla"..????

Ja.. Många apor tänker inte mycket längre än sådär..
BK är för gammal för att vara mgm i det här fallet.
Citera
2022-07-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ja. Såg du unga mödrar när det sändes på tv? Inte helt omöjligt för en under 18 att föda ett barn.

Finns massor av fall bland barnäktenskap, såg en som skulle fylla 14 då hon fick sitt andra barn och det sjuka är att myndigheterna godkände att hon fick bo kvar hos maken som va 23/25 år fick barnbidrag för båda barnen samt för frugan.
Är väl runt hundra fall av barnäktenskap som myndigheterna är medvetna om men verkar tillåtas vilket är helt sjukt, sen finns nog många som inte är kända där dom kommit som flyktingar men säger sig vara släkt/syskon.
Citera
2022-07-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialgrupp4
Enl Aftonbladet finns en koppling mellan BO och MGM. I min värld tyder det på släktskap. Fast, det kan ju varit två systrar som va tända på samma kille… ?

Varför måste en kille va inblandad?
Det kan vara två systrar som bråkat om sista droppen mjölk, de krävs inte mycket mer nu förtiden
Citera
2022-07-17, 17:28
Medlem
Det finns särskilda avdelningar för ungdomar men jag vet inte om det finns på alla häkten och det finns sannolikt inte plats för alla ungdomar som ”behöver” plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in