2022-07-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det sprids även foto på hur hon såg ut innan överfallet.

Ja då modern hade en blogg sen innan dottern föddes finns det bilder på nätet sen flickan var nyfödd ända upp till 2019. Frågade modern sin nyfödda dotter om det var okej att blogga och lägga ut bilder, kanske ? Fick hon ett medvetet svar: NEJ !! Förstod dottern när hon var 2-3 år att bilderna som då lades ut att de kommer finnas där ute på nätet för kanske all framtid troligtvis inte vid 6-7 års ålder kanske.

Säkert de här bilderna som sprids.
Citera
2022-07-17, 16:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swburton
Så man ska inte utvisa utländska peddon för att det finns svenska peddon? Var är logiken i det?

Tänker du med det du sitter på? Jag har inte påstått det du argumenterar.
Jag svarade en skribent som hävdade att problemet är löst beträffande överfall på barn om utlänningarna utvisas.
Citera
2022-07-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
Han slet ner kvinnan på marken och försökte dra ner hennes byxor

Försökte han inte också strypa henne med händerna?
Citera
2022-07-17, 16:17
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Hade mamman fler barn när de kom till Sverige?

Hon medförde tre barn (där ett var barn till en släkting) och har producerat ytterligare två barn i Sverige - och fler lär det ju bli. Mamman har aldrig arbetat i Sverige och kommer aldrig att bli anställningsbar bl.a. då hon i likhet med GM, ska vara utvecklingsstörd.
Citera
2022-07-17, 16:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Suck, utsätt inte allmänheten eller personalen omkring MGM för fara och vänta helst tills han är dömd i alla fall. Var också jävligt noga med att det är rätt person så inte hans look-alike blir mördad.

Det räcker liksom inte med:
- Svart
- 15-17 år
- ca 170 cm
- 75-80 kg
- skelar
- töntig och svamlig

Det finns nog minst ett tjog sådana pojkar i Sverige som inte gjort en fluga förnär.
Ingen kommer att döda MGM.
Det är bara prat. Att en önskan om det finns är något helt annat.
Citera
2022-07-17, 16:19
Medlem
bulletproofsouls avatar
Många som upprörs över "drev" eller "hat" mot den här juniorpedofilen bör tänka sig följande scenario: Vad skulle hända om en svensk man åkte ner till Etiopien och gjorde exakt samma sak mot en 9 årig flicka där? Det drevet, det hatet och den rasismen skulle vida överstiga allt som förekommit i Sverige tiofalt eller kanske hundrafalt.

Antagligen skulle han bli lynchad direkt av en mobb eller kanske av polisen själva. Tortyr är en självklarhet. Bilder på hans döda och söndermisshandlade kropp skulle snabbt spridas i media och på Internet. Det är såklat inget synd om den personen, han får skylla sig själv men det påvisar den relativitet som gäller i alla sådana här frågor.

Juniorpedofilen kan skatta sig lycklig att han lever i ett civiliserat land med en snäll, lugn och sansad befolkning som antagligen är världen minst rasistiska men antagligen världens mest förstående och öppna och med myndigheter som fokuserar på vård istället för straff.

Så alla som relativiserar och ojjar er för hatdrev. Allt är relativt, mycket relativt. Ute i den stora världen alltså den utanför Sverige så funkar allt på ett helt annat sätt och den världen är inte snällare och inte gulligare än ankdammen Sverige.
Citera
2022-07-17, 16:20
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Hon medförde tre barn (där ett var barn till en släkting) och har producerat ytterligare två barn i Sverige - och fler lär det ju bli. Mamman har aldrig arbetat i Sverige och kommer aldrig att bli anställningsbar bl.a. då hon i likhet med GM, ska vara utvecklingsstörd.

Hur lyckade hon ta sig hit? Kvotflykting?
Citera
2022-07-17, 16:23
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
Det finns de som är mycket bra på att ta reda på saker

Låt oss säga att MGM blir betraktad som minderårig och dömd i bevistalan sedan placerad i skyddat boende. Han spelar xbox, njuter av härliga minnen och strövar runt på gator och torg, pratar lite med en socialtant ibland, sedan när det börjar kittla för mycket därnere så räcker inte våldsporren så det är dags igen. Låter som en härlig framtid för Abushi.

Eller, så råkar myndigheterna göra ett misstag i brevhanteringen och Abushi slutar som McElroy
Senast redigerad av NightmareFuel1 2022-07-17 kl. 16:25.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Varför anser du och likasinnade, att om det finns inhemsk brottslighet i Sverige (som det gör i alla länder), så skulle svenska, ansvariga politiker ha fria händer att ÖKA brottsligheten i landet genom att föra in fler brottsaktiva individer i landet - samt avstå från att utvisa utländska våldsbrottslingar såsom den brutale ynglingen i detta fall?

Varför påstår du dig veta att jag har en åsikt jag inte har?
Demagogiskt skitsnack eller oförmögen att begripa ett meningsutbyte?
Blir svenska barn helt säkra med att utvisa alla utlänningar. Nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är inte samma princip när det gäller skadestånd. Skadestånd är en faktiskt ersättning för lidande -- inte ett sätt att försöka laga eller göra bra.

I övrigt blev jag nog mer bestört när jag läste hur snabbt man kastade sig ut och började tigga pengar än du blev när du läste mitt inlägg.
I min hjärna skulle pengar inte ha något utrymme alls i direkt anslutning till en sådan händelse. Att det är första reaktionen hos mostern framstår för mig som helt absurt.

”Ersättning för lidande” och ”laga och göra bra” låter väl nästan som samma sak. En skillnad är förstås att skadestånd typiskt ska betalas av den som gjort fel och kanske är det det du syftar på. Men det fyller ju fortfarande delvis samma syfte; nämligen, just att det händer offret något bra efter det dåliga — något som i en liten utsträckning kan bidra till att väga upp det onda.

Och det är väl möjligt att du blev mer bestört när du läste om insamlingen än jag när jag läste ditt inlägg. Men detta är i så fall *inte* något som reflekterar positivt på din karaktär. Du framstår helt ofattbart ogin och misstänkliggörande. Och du meddelade dessutom inte bara att du personligen inte tycker att sådana här insamlingar är en bra idé utan attackerade dessutom familjen och skrev till och med att om föräldrarna gått med på insamlingen så tycker du synd om flickan som har sådana föräldrar… Tänk att skriva så i det här läget? Tala om opassande och smaklöst…
Senast redigerad av Dallazzallad 2022-07-17 kl. 16:28.
Citera
2022-07-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Han kom hit före 15 års ålder och har vistats här mer än fem år (när han döms tror jag) så utvisning pga brott är uteslutet.

https://www.aklagare.se/om_rattsproc...lut/utvisning/

Edit, mer än fem år innan åtals väckande.

Nä, Sverige har tyvärr inte det i sina stadgar att man kan dra tillbaka ett medborgarskap bara sådär. Det borde dock bli så, som i Danmark. Han fick PUT för en dryg månad sedan. Oavsett ålder så är han kapabel till hemska saker eller? Vill vi ha sådana personer på våra gator? Av allt att döma så har man dragit ner hans egentliga ålder också. Visar det sig att han är 15-17 år gammal så ska PUT omprövas och förnekas och därefter ska han utvisas, utan att passera gå. Varsågod, en biljett till Etiopien!
Citera
2022-07-17, 16:25
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:

Ja där ser man. Inte ens morsan har alla hästar hemma i stallet. Det förklarar varför de flydde Etiopien i första läget. De är fan inte anställningsbara där men till skillnad mot i Sverige finns inga feta bidrag att hämta för förståndshandikappat slödder så då bar det av till Sverige istället. Vilken jävla tung ryggsäck vi måste dras med här i detta arma land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in