Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-17, 14:07
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas innerligen att så är fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av XXMMX
En bekant till mig som känner modern berättade idag att flickan inte längre hålls nedsövd men ännu inte vaknat upp helt, enbart öppnat ögonen enstaka korta stunder.

Jag hoppas innerligen av hela mitt hjärta att du har rätt i det du skriver.

Då verkar det i a f att gå åt rätt håll.
Citera
2022-07-17, 14:08
Medlem
Svaagdrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Men ansvar måste ju läggas på den som har någon form av beslutsrätt. En skolpersonal kan ju inte gå emot vad som är beslutat angående ålder på en elev!

Jag förstår din synpunkt förvisso. Men varför inte lämna in en orosanmälan för alla elever i klassen som måste gå med någon mycket äldre? Det kan ju gälla skillnader i sexuell mognad och de risker som där föreligger.
Citera
Medlem
EnsamStatys avatar
Citat:
En bekant till mig som känner modern berättade idag att flickan inte längre hålls nedsövd men ännu inte vaknat upp helt, enbart öppnat ögonen enstaka korta stunder.

Hoppas det stämmer och hon vaknar upp snart.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
https://referatsamling.brottsoffermy...ritetsintrang/
Fast att föräldrar visar en bild på sitt skadade barn omfattas inte av det. Det är föräldrarna som fattar beslut för barnet - och alltså föräldrarna som avgör var gränsen går för integriteten hos ett litet barn -- undantaget är material som kan uppfattas som BP.
Citera
2022-07-17, 14:09
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är inte ett dugg besatt av insamlingar. Jag diskuterar reaktionen på den anhörige som startade insamlingen och konstaterar att det är ett jäkligt beteende.

Det tror inte jag heller föräldrarna gjort - de är nog fullt upptagna med att vaka över henne och försöka processa vad som hänt.
Det går nog inte föreställa sig vad de går igenom nu.

Nej det är inte relevant överhuvudtaget.

En släkting 95 mil bort började samla in pengar till BO
Inget som föräldrarna gjort.

Tittar man på BO i sjukhusängen så är hon omringad av blommor, nallar, ballonger ja allt. Så pengarna gick något bra. Hon skriver också att hon ska "skämma bort barnet"

Vakna upp helt jävla traumatiserad i ett rum fullt med apparater och maskiner, då kan faktiskt leksakerna och blommorna mildra den skräcken hon upplevt.
Istället för att se slangar och maskiner..

Du är som svartskallarna som kritiserar lamott och wishen.. dom flesta gör inne skiter i insamlingar.
Senast redigerad av Driftstopp 2022-07-17 kl. 14:12.
Citera
2022-07-17, 14:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det bryr sig inte lagstiftaren om vad du personligen anser utan det är fortfarande ett olaga integritetsintrång. Alltså är det ett brott att sprida bilder både på brottsoffer och gärningsman.

Länk?
Självklart avgör man som brottsoffer om det är okej att sprida bilder på sig själv i den situationen.
Citera
2022-07-17, 14:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Klart man kan! Hur står det till med tankeförmågan? Fast egentligen tror jag inte att du är så fullständigt blåst, du försöker bara ljuga dig runt verkligheten.
Jasså? Engla Höglunds mamma skulle nog inte hålla med om att det är löst med utvisning av utlänningae. Finns åtskilliga ursvenska peddon såväl historiskt som i samtiden.

Varför anser du och likasinnade, att om det finns inhemsk brottslighet i Sverige (som det gör i alla länder), så skulle svenska, ansvariga politiker ha fria händer att ÖKA brottsligheten i landet genom att föra in fler brottsaktiva individer i landet - samt avstå från att utvisa utländska våldsbrottslingar såsom den brutale ynglingen i detta fall?
Citera
2022-07-17, 14:12
Medlem
Citat:
det låter ju underbart det hoppet är inte över än
Citera
2022-07-17, 14:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Nej det är inte relevant överhuvudtaget.

En släkting 95 mil bort började samla in pengar till BO
Inget som föräldrarna gjort.

Tittar man på BO i sjukhusängen så är hon omringad av blommor, nallar, ballonger ja allt. Så pengarna gick något bra. Hon skriver också ska skämma bort barnet.

Vakna upp helt jävla traumatiserad i ett rum fullt med apparater och maskiner, då kan faktiskt leksakerna och blommorna mildra det skräcken hon upplevt.
Istället för att se slangar och maskiner..

Du är som svartskallarna som kritiserar lamott och wishen..
Eftersom det är en del av det som omgärdar händelsen är det givetvis relevant.
Vill du inte diskutera det så är det väl bara att du hoppar över det.

Hur vet du att pengarna gick till att pynta rummet?
Är det inte mer sannolikt att ballonger och blommor kommer från klasskamrater, vänner, släktingar, lärare osv....
Citera
2022-07-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag hoppas innerligen av hela mitt hjärta att du har rätt i det du skriver.

Då verkar det i a f att gå åt rätt håll.
hej kapar tråden jag hoppas med att du har rätt!!! Hoppas för Guds skull det går bra med flickstackarn
Citera
2022-07-17, 14:13
Medlem
Citat:
Om det är rationellt agerande så ser jag det som väldigt smaklöst och totalt opassande.

På vilket sätt är jag trångsynt för att jag konstaterar att den är en udda chockreaktion att tänka på pengar.

Att redan inom något dygn slänga ut en insamling på nätet framstår inte som irrationell chock - utan snarare ganska girigt och syniskt.
Vore jag förälder till flickan så hade jag sagt upp kontakten och inte släppt vederbörande i närheten av mitt barn.
Var föräldrarna med på att insamlingen skulle startas ... då tycker jag mycket synd om flickan. Man gör inte pengar på sitt barns olycka - i synnerhet inte som första reaktion.

Du har uppenbarligen aldrig varit utan pengar, tänk om de har svårt att bekosta resor, hotell och uppehälle i Umeå för att vara hos sin dotter.
Du har inte en aning om hur deras situation ser ut.
Jag rycker att du verkar vara en idiot.
Citera
2022-07-17, 14:14
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Eftersom det är en del av det som omgärdar händelsen är det givetvis relevant.
Vill du inte diskutera det så är det väl bara att du hoppar över det.

Hur vet du att pengarna gick till att pynta rummet?
Är det inte mer sannolikt att ballonger och blommor kommer från klasskamrater, vänner, släktingar, lärare osv....

Ring och fråga om du är så jävla besatt av pengar. Du verkar bry dig mer där än BO som ligger sönderslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in