2022-07-11, 20:38
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBenssnopp
Kan vara två MGM,den som anstiftade det hela stack därifrån och lämnade den förståndshandikappade pojken kvar själv för att få skulden..jag har en känsla av att det finns nån annan som just nu har hjärtat i halsgropen...
Har precis samma uppfattning, främst från intervjun med den "Lokala polischefen"!
Citera
2022-07-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Nu har jag läst och lyssnat på inslaget en gång till. Det här paret säger tydligt att det var två som de mötte, som kom från flickan i skogen. De säger det och det står i texten. Hur kunde de veta att flickan låg där?

Thomas Lundqvist och Agnes Westermark var på väg till mataffären när de blev stoppade av två personer som påstod att det låg en skadad flicka i skogen. När de kom fram såg de att hon var illa däran.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...n-blev-chockad

exakt.. och medans de försökte hjälpa flickan kom en kvinna som ringde 112..
Citera
2022-07-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Har precis samma uppfattning, främst från intervjun med den "Lokala polischefen"!
Jag har en Obehaglig känsla att det inte är bra ställt med flickan.. Hon skulle ju väckas idag stog det i tråden.. känns som detta kommer sluta väldigt olyckligt... jag hoppas verkligen jag har fel.
Citera
2022-07-11, 20:42
Medlem
[quote=rymdis12|80855821]
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
Tack för förklaringen! Jag trodde det stod för medgärningsman.

Varför inte MångaGärningsMän

Bra info som du lämnat om de som var på platsen vet du möjligtvis om det var de som kom med elsparkcyklarna som jag tror ?

Edit: Frågan ställd till Rymdis12
Senast redigerad av Psykbryt76 2022-07-11 kl. 20:50.
Citera
Medlem
Piddelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Känns ju väldigt troligt att flickan får hjärnskador efter detta.
Ett halmstrå kanske, men det är faktiskt till flickans fördel att hon är såpass ung. Upp till ungefär 11 års ålder kan man faktiskt i princip amputera bort en hjärnhalva, för att råda bot på vissa typer av extremt svår epilepsi. Neuroplasticiteten hos barn är enorm.
Citera
Medlem
[quote=rymdis12|80855567]
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99

Mgm!??? Finns endast 1 förövare.
Tar det en sista gång.
Precis som dom säger på filmen så kommer dom gående och blir stoppad av 1 person. Den förmodade gärningsmannen. Sen kommer 1 kvinna till som ringer 112.
Killen på filmen sitter med flickan och försöker hjälpa henne på bästa sätt.
End.

Tack för att du orkar förklara gång på gång. Jag tror en del av missuppfattningen är att paret på videon säger ”de” när de pratar om den som stoppade dem och berättade att det ligger en flicka i skogen. Det låter som att det var mer än en person som stoppade paret. Dock tror jag själv att det beror på att den fjärde kvinnan dök upp i samma veva och att det är därför man paret i intervjun säger ”de” istället för ”han”.

Rymdis har under hela trådens gång framhållit att han känner de som hittade flickan / var på plats när hon hittades. Jag personligen litar på detta och tror att hens redogörelse stämmer. Detta innebär att:

MGM stoppar paret och säger att det ligger in flicka i skogen, han stannar sedan kvar och svamlar. Paret går in till BO och i samband med detta kommer även en fjärde kvinna som ringer 112. Paret (och sista kvinnan?) stannar hos BO tills ambulans kommer.

UPPDATERING: Skeendet verkar vara med att MGM träffar på en person och säger att det är en flicka i skogen. Sedan stoppas paret av dessa två och de börjar leta. MGM kvar och svamlar. Fjärde kvinna dyker upp och ringer 112.
Senast redigerad av Aloyshepherd 2022-07-11 kl. 20:50. Anledning: Uppdatering
Citera
2022-07-11, 20:44
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det sägs att folk ringde swishnumret, vilket jag hoppas inte stämmer. Men jantesvennarna klarade i vilket fall inte av att familjen startat en insamling, det märktes i tråden. Sedan finns det alltid störda incels som gör sig lustiga och inte har någon annan action i livet.
Det är så man spyr åt vissa idioter.
Låt flickans familj vara. Inte nog att dom har en dotter som ligger nersövd, dom är svikna utav varenda myndighet som tar en våldsverkare i försvar. Jag satt och funderade på hur mycket skräck han måste ha spridit innan det här hände. Undrar hur dom andra eleverna på skolan tycker om han. Usch 🤮
Citera
2022-07-11, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Haha, vilken fittig jävel.
Varför ska vi ge henne pengar?
Är hon så jävla fattig att hon inte kan köpa grejer själv eller vad?
Vad ska hon köpa som är så dyrt?

Min kusin blev mördad för flera år sedan, skulle aldrig någonsin komma på tanken att gå ut offentligt sådär och be om pengar.
Riktigt lågt.

Det är ett barn det handlar om,
Citera
2022-07-11, 20:46
Medlem
Jo en pappa som är kriminell. Förhoppningsvis gör han det vi alla önskar att han gör.
Citera
2022-07-11, 20:48
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stellz
Allt i det här är så jävla hemskt.. Såg bilder på flickan och hon är helt oigenkännlig, jag förstår inte vem som kan göra något så illa mot en tjej som knappt är 10 år gammal.. Vem är killen som gjort detta och vad är de för fel på han?

Han är en utvecklingsstöd somalier eller liknande. Utvecklingsstörda med aggressivt beteende ska inte springa lösa i samhället. Han hade väl dessutom misshandlat småflickor för. Hur kan det komma sig att en sådan får gå i vanliga skolan och vistas ute bland vanliga ungar?
Citera
2022-07-11, 20:49
Medlem
Om han har diagnos eller ej är skitsamma. Han ska ha samma straff som en vanlig. Och hade inte haft några problem alls att skicka han till himlen även fast han är 15 och ufo.
Citera
2022-07-11, 20:49
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Jag har en Obehaglig känsla att det inte är bra ställt med flickan.. Hon skulle ju väckas idag stog det i tråden.. känns som detta kommer sluta väldigt olyckligt... jag hoppas verkligen jag har fel.

Jag har också hemsk känsla.

"Skadeläget för den flicka som i torsdags utsattes för ett mordförsök i Morö Backe är ännu oklart."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...t-i-skelleftea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in