2022-07-17, 09:53
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Portugals målvakt är ca 165 cm. Alldeles för kort med tanke på höjden till ribban. Klar svaghet Portugal har.
Så otroligt märkligt att de låter så korta människor stå i mål. Ser det i flera damlag.
Citera
2022-07-17, 09:55
Medlem
England ser riktigt starka ut. Tror de vinner hela mästerskapet.
Citera
2022-07-17, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Spaniens utveckling är rätt spektakulär. Det är inte många år sedan deras damlag var ett skämt.
Nu är de riktigt starka. Deras återerövrings-press är brutal. Danskorna hade knappt 3 pass inom laget. Trots det hotade de i några omställningar.
Dock för lite slutprodukt i straffområdet framåt för Spanien för att hota de allra bästa ännu. Eller?

Danmark gjorde iofs en bra match och jag är tveksam ifall Nederländerna, Sverige och Frankrike har lika bra försvar som Danmark visade upp igår.
Möter dom rätt motstånd kan det räcka till en pallplats för Spanjorskorna. Hade varit intressant att se dom möta Österrike.
Citera
2022-07-17, 10:09
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritz
Danmark gjorde iofs en bra match och jag är tveksam ifall Nederländerna, Sverige och Frankrike har lika bra försvar som Danmark visade upp igår.
Möter dom rätt motstånd kan det räcka till en pallplats för Spanjorskorna. Hade varit intressant att se dom möta Österrike.
Nu blir det England mot Spanien. Riktigt spännande. Jag håller England som knappa favoriter.
Citera
2022-07-17, 10:11
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Alla snackar om att seger är så bra och viktig för laget. Jag ser bara en ful, seg gammal gumma i seger. Lite som sidleds-daniel i spelstil. Men eftersom experterna hyllar seger så antar jag att det är mig det är fel på....

Nannskog tonade ju ner Segers betydelse lite grand. Jag tycker det skall bli spännande att se Sverige utan henne. Det kan bli bättre.
Citera
2022-07-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Nannskog tonade ju ner Segers betydelse lite grand. Jag tycker det skall bli spännande att se Sverige utan henne. Det kan bli bättre.

Har det hänt nått med Jakobsson eller har hon bara blivit sämre? Utan Seger hade jag gärna sett ett offensivare Sverige speciellt när vi måste vinna med många mål.
Schough får gärna spela, och hon med det där dubbelefternamnet som varit en frisk fläkt.
Rolfö och Blackstenius köttar där fram och Asllani får väl spela då (någon måste ändå ta hörnor och frisparkar..) tycker Asllani är så himla seg och överskattad.
Citera
2022-07-17, 11:03
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritz
Har det hänt nått med Jakobsson eller har hon bara blivit sämre? Utan Seger hade jag gärna sett ett offensivare Sverige speciellt när vi måste vinna med många mål.
Schough får gärna spela, och hon med det där dubbelefternamnet som varit en frisk fläkt.
Rolfö och Blackstenius köttar där fram och Asllani får väl spela då (någon måste ändå ta hörnor och frisparkar..) tycker Asllani är så himla seg och överskattad.
Jag har ingen koll men saknar Jakobsson. Det var hon som var Sverige när VM begav sig senast.
Citera
2022-07-17, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag har ingen koll men saknar Jakobsson. Det var hon som var Sverige när VM begav sig senast.

Tycker hon hade passat perfekt för snabb fotboll, hon är ju jättebra på att utmana 1 mot 1.
Citera
2022-07-17, 12:44
Medlem
Jakobsson va tvär kass mot Brasilien i genrepet.

Tror Sverige vinner idag med 2-1 eller 3-1. Vi är vidare till slutspel!
Citera
2022-07-17, 15:03
Medlem
Citat:
LEIGH. Måstematch mot Portugal.

Då ställs landslaget för fler utmaningar är en elva motståndare.

En av dem: gräsmattan.

– Vi trodde det var konstgräs, säger Peter Gerhardsson.

Kom igen.... Går inte att gnälla och komma med bortförklaringar redan nu...

https://www.expressen.se/sport/fotboll/em-2022/grasmattan-pa-bramall-lane--kan-stalla-till-det-for-sverige/

Citat:
Gruppen kan komma att avgöras på målskillnad, till och med på fair play (antalet gula och röda kort) om det blir extra jämnt.

wtf kör dom sånt i fotboll? Tänk om hockey skulle göra samma sak med antal utvisningsminuter
Citera
2022-07-17, 15:05
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Kom igen.... Går inte att gnälla och komma med bortförklaringar redan nu...

https://www.expressen.se/sport/fotboll/em-2022/grasmattan-pa-bramall-lane--kan-stalla-till-det-for-sverige/

Bäst att hinta om allt negativt på förhand så kan man skylla på de efter. Man verkar riktigt nervösa iallafall. Aldrig bra att ledaren går ut och gnäller kommer sprida sig i truppen som redan innehåller en hög med tjejer med losermentalitet.
Citera
2022-07-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Bäst att hinta om allt negativt på förhand så kan man skylla på de efter. Man verkar riktigt nervösa iallafall. Aldrig bra att ledaren går ut och gnäller kommer sprida sig i truppen som redan innehåller en hög med tjejer med losermentalitet.

Johanna Rytting Kaneryd med från starta ikväll och Jonna tillbaka. Får vi hoppas Magda inte är lika förvirrad när Joanna är tillbaka

Får vi se om laget blir ''bättre'' utan ''Tanten'' Seger med från start ikväll!
Senast redigerad av pyssen87 2022-07-17 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in