2022-07-16, 22:44
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Håller med! Kaneryd borde få start nån match! Hon kommer alltid med lite speed, och energi men ibland vill kanske lite för mycket ibland. Bennison också grym tös från Skåne! Det va hon som räddade 3 poäng till oss mot Switzerland

Portugal var ändå intressanta, tekniska och spelade fint senaste matchen men har en dvärg som målvakt vilket jag hoppas kommer ligga dom i fatet imorgon. Tror att morgondagens match är svårare än den mot Schweiz.
Citera
2022-07-17, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Portugal var ändå intressanta, tekniska och spelade fint senaste matchen men har en dvärg som målvakt vilket jag hoppas kommer ligga dom i fatet imorgon. Tror att morgondagens match är svårare än den mot Schweiz.

Tror jag med. Sverige skulle tex få oerhört svårt mot Spanien. Ja, varför har de en lustig dvärg i mål? Nu är ju vår målvakt inte så mycket att hurra för heller. Man vill ju en snygging som Manu zinsberger i mål. Det hade varit mumma för både kropp och själ.
Citera
2022-07-17, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Ja, snart är det dags för JVM

När?
Citera
2022-07-17, 00:15
Medlem
Alla snackar om att seger är så bra och viktig för laget. Jag ser bara en ful, seg gammal gumma i seger. Lite som sidleds-daniel i spelstil. Men eftersom experterna hyllar seger så antar jag att det är mig det är fel på....

Själv hade jag kört

4-3-3

Stoppat in jrk direkt. benni oxå. Inte så jätteglad för Kosovo heller men antar att det inte finns någon bättre.

Några som mer eller mindre försvunnit:

Nudie-jakobsson, skogen, rubinen.
Citera
2022-07-17, 00:21
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Tror jag med. Sverige skulle tex få oerhört svårt mot Spanien. Ja, varför har de en lustig dvärg i mål? Nu är ju vår målvakt inte så mycket att hurra för heller. Man vill ju en snygging som Manu zinsberger i mål. Det hade varit mumma för både kropp och själ.

Portugals målvakt är ca 165 cm. Alldeles för kort med tanke på höjden till ribban. Klar svaghet Portugal har.
Citera
2022-07-17, 00:24
Medlem
En fråga från en oinvigd. Är storleken på bollen samma som för herrarna??

Jag tycker det är ganska idiotiskt att damerna har samma mått på planen, målen och speltiden som killarna. Genomsnittstjejen måste ju vara ca 15 cm kortare och mindre muskulös än dito killen. Its pure biology.

Jag är absolut inte emot damfotbollen, tvärtom. Jag vill bara dess bästa och jag är övertygad om att dessa ändringar skulle gjort damfotbollen 10 ggr attraktiva för åskådaren. Fler (snygga) mål, intensivare spel och rättvisare utdelning.

Kolla andra sporter där man anpassar det till tjejernas fysik.

Ofta är det sista tredjedelen det faller på för tjejerna och det tror jag har att göra med planens mått, bollens storlek och speltiden. Spanien hade lätt kunnat sätta ett par, tre bollar ikväll om man spelat under ovanstående parametrar. Nu är det som att de inte riktigt orkar sista biten.

I princip inga skott utanför straffområdet går i mål. Det säger det mesta. I herrfotbollen kanske 20% är skott utifrån.
Senast redigerad av DurexPlayHeat 2022-07-17 kl. 00:27.
Citera
2022-07-17, 00:34
Medlem
Citat:
När?

9-20 augusti..
Citera
2022-07-17, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
9-20 augusti..

Wow! Denna sport sommaren blir bara bättre och bättre. Och sen börjar premier League i början av augusti!!
Citera
2022-07-17, 01:43
Medlem
Citat:
Wow! Denna sport sommaren blir bara bättre och bättre. Och sen börjar premier League i början av augusti!!

EM-veckan mellan 11-21 augusti också, vilket kommer krocka med JVM i ishockey..

Sporter: Friidrott, Simning, Bordtennis, Cykel, Gymnastik, Beachvolleyboll mm..
Citera
2022-07-17, 07:18
Medlem
FNLSs avatar
Nordiskt fiasko än så länge. Hoppas det vänder ikväll
Citera
2022-07-17, 07:39
Medlem
Efter Sveriges match mot Schweiz gav jag dem rätt små chanser att att vinna gruppen. Portugal bör man slå enkelt och förhoppningsvis gör man det med bättre målskillnad än Nederländerna.
Citera
2022-07-17, 08:47
Medlem
DikTs avatar
Spaniens utveckling är rätt spektakulär. Det är inte många år sedan deras damlag var ett skämt.
Nu är de riktigt starka. Deras återerövrings-press är brutal. Danskorna hade knappt 3 pass inom laget. Trots det hotade de i några omställningar.
Dock för lite slutprodukt i straffområdet framåt för Spanien för att hota de allra bästa ännu. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in