2022-07-17, 02:07
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag skummade lite sammanfattningen i tråden och det finns så mycket underligheter i detta. Någon mer som känner så?
Det är väldigt mycket dom är konstigt. Lyssna på alla klipp med skolchefen. Han ändrar sig om monstret varje gång. I första intervjun så hade dom inte en anteckning om avvikande beteende mot elever och lärare. Sen mörkar socialtjänsten, Värst är Migrationsverket. Hur kommer det sig att familjen fick PUT. Åldern är också ifrågasättande och oklar. Sen undrar jag hur pappan kunde vara i Sverige så mycket när han har uppehållstillstånd i Italien. Väldigt mycket våld och död på hans Facebook.
Dom försöker att släta över allt med vänstervridna ”experter” och en tårdrypande antirasist lärare. Singlade dom slant om vem som skulle offras i media?
Så många frågor, men inga svar.
Hur många monster med samma oklarigheter finns det i landet. Det måste bli hårdare kontroller och åldersprövning. Kan vara bra att sinnesundersöka innan PUT delas ut. Ansvarslöst av regeringen att inte ha koll.
Citera
2022-07-17, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej det har jag mycket svårt att se att så kommer att ske.

Flickans mamma eller pappa kommer inte att bli bötfällda.

Nej inte dem, det skull möjligtvis vara den/de som delade den vidare bla här men svårt att tro det då FB var öppen till att börja med om jag fattat det rätt. Sen med tanke på fallet tror jag inte de vågar driva det rättsligt, helt enket för känsligt för med tanke på politiken. Fast jag kan ha fel.
Citera
2022-07-17, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
hitta detta Men vad betyder det egentligen att vara nedsövd så länge?
Niklas Marklund är professor i neurokirurgi vid Lunds Universitet och hjärnskadeforskare. Han varken vill eller kan uttala sig om Anna Holmlunds fall – men har god insyn i ämnet.
– Vid alla svåra hjärnskador är hjärnan väldigt känslig för stress. Trycket kan öka i hjärnan på grund av svullnad. Att söva patienten är ett bra sätt att motverka det och låta hjärnan vila. Det är en basbehandling av skallskador, förklarar Marklund.
TT: Hur länge kan en person vara nedsövd?

– Så länge det behövs. Det styr man utifrån hjärntrycket, vad röntgen visar och hur patienten reagerar när man släpper på sömnmedlen. Det är sällan någon hålls nedsövd mer än två veckor, men det förekommer.
TT: Så det finns inga faror?

– Inte vad vi vet i dag. Det är bättre att hjärnan får vila. På en del center släpper de på sömnmedlen flera gånger per dag, men det varierar mycket beroende på lokala rutiner. Det är en känslig balansgång då det också kan vara farligt att släppa på sömnmedlen för tidigt.
från https://www.hbl.fi/artikel/61a5de4a-...8-862591fd3d33

Michael Schumacher förasttes i konstgjord koma och låg i 6 månader innan han vaknade/väcktes sen har det varit rehabilitering och sjukhusvård som har varit höjd i dunkel. Så det går ju uppenbarligen att ligga rätt länge.
Senast redigerad av Psykbryt76 2022-07-17 kl. 04:21.
Citera
2022-07-17, 03:58
Medlem
cerns avatar
Hur kan Samnytt säga att han är aktiv Islamist på Facebook och lagt upp döds-videos och har kränkt folk tidigare inkl lärare tidigare medans Expressen säger att ingen kunde se några tecken och att lärarna inte kunnat göra någonting annorlunda?

Är det någon som mörkar något kanske?
Citera
2022-07-17, 04:02
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
Jag har sett bilden men känner mig inte helt okej med att kommentera den...men det är väldigt positivt att man inte har behövt göra något ingrepp som tex att lyfta bort en bit av skallbenet för att ge hjärnan utrymme att svullna osv. Hennes huvud är inte bandagerat.
💜
Hon får världens bästa vård och nu får vi avvakta besked. Jag är orolig men ändå hoppfull.

Det här gjorde mig faktiskt lite hoppfull för första gången på ett tag. Tack för att du delar din erfarenhet av detta och hoppas att din dotter mår bra idag.

Kommer naturligtvis att fortsätta att be för Luna, för det här är bara så hemskt och hon var ju ett så glatt barn på de bilder man kan se. Jag hoppas innerligt att hon vaknar utan bestående fysiska men.
Citera
2022-07-17, 04:07
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det är väldigt mycket dom är konstigt. Lyssna på alla klipp med skolchefen. Han ändrar sig om monstret varje gång. I första intervjun så hade dom inte en anteckning om avvikande beteende mot elever och lärare. Sen mörkar socialtjänsten, Värst är Migrationsverket. Hur kommer det sig att familjen fick PUT. Åldern är också ifrågasättande och oklar. Sen undrar jag hur pappan kunde vara i Sverige så mycket när han har uppehållstillstånd i Italien. Väldigt mycket våld och död på hans Facebook.
Dom försöker att släta över allt med vänstervridna ”experter” och en tårdrypande antirasist lärare. Singlade dom slant om vem som skulle offras i media?
Så många frågor, men inga svar.
Hur många monster med samma oklarigheter finns det i landet. Det måste bli hårdare kontroller och åldersprövning. Kan vara bra att sinnesundersöka innan PUT delas ut. Ansvarslöst av regeringen att inte ha koll.

Ja, att skolchefen ändrar sig hela tiden är ytterst märkligt. Jag tycker det är jättekonstigt att pappans facebook visar honom i Sverige nästan jämt, men uppgifter säger att han fick avslag och bor i Italien?

Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Exakt. Allt är lagrat och ligger i molnet i Wayback Machine.
De som använder Google Chrome kan använda Web Cache Viewer.
(Höger klick så ser du)

Det går även bra att använda detta i Brave browser, ifall någon har det.
Citera
2022-07-17, 04:13
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Eftersom MGM sannolikt inte har ett begreppsmässigt tänkande så kan vi utesluta ideologiska och teologiska motiv. Det har däremot betydelse att en vårdnadshavare säger stopp, nej och reagerar på om barnet kladdar på eller kallar andra elever för könsord. Om det vi i Sverige så fint kallar ”maladaptivt beteende” i hemlandet betraktas som normalt. Då finns det en kulturell dimension i detta fallet.

Efter överfallet i tunneln blev åtminstone MGM omhändertagen av socialtjänsten och där han hamnade lär de förhoppningsvis ha satt gränser och markerat felaktigt beteende. Det finns dock en aspekt till: MGM har vid sina tidigare överträdelser och även vid detta hemska brott försökt vara avskild från andra. Han vet att han inte får göra så som han gjort.

Hallå valfri media här har ni ett scoop: vilka värderingar har MGMs mor, vilka gränser har hon satt för sitt barns beteende (när de tidiga överträdelserna innan överfallet i tunneln kom i ljuset) och varför har MGMs mor sadistiska videos på sin facebookprofil?

Tja, har MGM's mor något att säga till om överhuvudtaget? Hon klär sig ju som spökplumpen. Hon underkuvar säkert både sin man och sina barn.
Citera
2022-07-17, 04:18
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
Jag får oxå hjärtsnörp varje gång jag läser nåt som kan vara negativt. Det är nog helt normalt i det här fallet och vi är nog många som får det.

Men hade hon varit livshotande skadad så tror jag att vi hade fått veta det via media. Det bästa nu är att försöka förlita sig på att hon är i bra händer och att det nog ska gå vägen med det akuta. Det är prio ett.
🌷

Ja. Och tidigare i tråden när alla var lite snea över att systern hade start en insamling, nu känns det ju logiskt om använder de pengarna till att Foodora sin syster och andra systerdotter lite mat - för hur jobbigt är inte det här för flickans mamma? Kan inte föreställa mig att hon orkar mycket vardagskrafs just nu, när jag som inte ens känner dem har hjärtat i halsgropen hela dagarna.
Citera
2022-07-17, 04:41
Medlem
Ja, exakt och det är för att de är medskyldiga. Därför kompakt tystnad. Istället skickar de ut sina troll hit för att anklaga folk för "rasism"
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Om det hade varit en vit svensk pojke som brutalt våldtagit och misshandlat en mörkhyad 9-årig invandrarflicka så hade vänstern startat fackeltåg, demonstrationer, stödgalor och insamlingar samma kväll som nyheten kom ut.

SVT och landets alla tidningar hade publicerat bilder på den vita svenska pojken och skrikit ut att allt var ett rasistdåd. Annie Lööf, Magdalena Andersson, Märta Stenevi och Nooshi Dadgostar hade besökt flickans föräldrar och gått ner på knä för dem för att be om ursäkt för att alla vita svenskar är rasister.

BLM hade startat kraveller i Skellefteå. Tusentals mörkhyade invandrare hade bränt bilar i centrum, krossat fönsterrutor, plundrat affärer och kastat sten på polisen.

Men när det är ett invandrat negermonster som brutalt våldtar och misshandlar en svensk vit 9-årig flicka så är det tyst från alla vänstersympatisörer. Totalt tyst.
Citera
2022-07-17, 05:17
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fast Samnytt är ju ingen faktasida, så tills det finns verifierade uppgifter så kan man bortse från den dyngan. Dömdes ju nyss också för yttrandefrihetsbrottet grovt förtal.

I Sverige döms man för förtal även när man säger sanningen. Samnytt är absolut inte perfekt, men de håller generellt bättre standard än t.ex. DN eller Expressen/AB. De gräver och publicerar mycket mer utförliga uppgifter i denna typ av kriminalfall, mer i stil med klassisk journalistik, hur journalister arbetade förr, innan 'Värdegrunden'.
Citera
2022-07-17, 05:28
Medlem
Nej det är makthavarnas ansvar som släppt in dem här, föder dem på bidrag och låter dem stanna, få PUT, medborgarskap etc utan att kolla upp vad det är för pack. För att inte tala om åklagare / domare som inte yrkar /dömer utvisning på dem som begår brott. Så jo det är makthavarnas, läs sosseriets och deras myndigheters ansvar att sådana här dåd som detta i Skellefteå händer. Tror du detta dådet kom som en blixt från klar himmel? GM hade inte uppfört sig normalt. Och ändå fick han PUT en vecka innan dådet begicks.
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Din kunskap om Försvarsmaktens uppdrag verkar ju inte så stor. Sen att beskriva människor som ”rovdjur”? Är det 1930-talets språkbruk som är aktuellt fortfarande?

Sen är det varken Migrationsverket eller gränspolisen som har ansvarar för brott begångna i Sverige, det är gärningsmannen - individen själv och möjligtvis hens föräldrar om hen är minderårig.
Senast redigerad av noden 2022-07-17 kl. 05:42.
Citera
2022-07-17, 05:34
Medlem
Haha, Men det dom dömdes för att ha skrivit var ju sant. Likaså är ju det dom skriver om GM i Skellefteå också sant. De gräver bara lite djupare än MSM som hellre vill mörka de gigantiska problemen med invandringen. Förresten var det inte så svårt att gräva upp faktan då GM postat det på sin Facebook och sociala medier . Så om expressen velat hade de ju också kunnat ta fram det. Men det ville de inte. Man kan undra varför. De hade inte samma problem med att ta fram fakta om exempelvis Madsen. Men han var ju vit gudbevars.
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fast Samnytt är ju ingen faktasida, så tills det finns verifierade uppgifter så kan man bortse från den dyngan. Dömdes ju nyss också för yttrandefrihetsbrottet grovt förtal.
Senast redigerad av noden 2022-07-17 kl. 05:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in