2022-07-16, 20:27
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Med denna takt som västs regeringar faller en efter en är det inte långt kvar till den svenska brakar ihop. Ryssland befriar inte bara Ukraina men även resten av väst.

Det var även dylika tankegångar som Putin hade i ett tal ganska nyligen. Folket i väst kommer att resa sig mot sina makthavare beroende på den sänkning av levnadsstandarden sanktionerna innebär. Vi ser redan effekten, och då är inte ens vintern här ännu...

Bloggen Sonar21, som skrivs av en före detta CIA-anställd, delar åsikten att väst utvecklas mot att vara det nya Sovjetunionen, samtidigt som Ryssland uppvisar vissa likheter med ett framväxande USA. CIA och den amerikanska administrationen agerar som pubertala tonåringar och kompetensen är total i den här konflikten, skriver han. Dessutom är han totalt införstådd med att CIA ligger bakom mycket av den anti-ryska propagandan i västerländsk media.

Baggebo har dessutom helt rätt när hans skiver att dagens krigshetsande vänsterliberaler/neocons (sans foreskin) har starka kopplingar till USA:s kommunister efter WWII. Same shit, different name.

https://sonar21.com/
Citera
2022-07-16, 20:29
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Apropå att i princip hela världen sägs stå solidariskt bakom Ukraina - här en stämningspejling från Afrika.

20 juni kallade Zelenskyj - alltid lika uppfylld av sin egen viktighet - alla Afrikas statschefer till ett virtuellt stormöte. Trots påtryckningar från Frankrike och Tyskland dök endast tre presidenter upp (från Kongo-Brazzaville, Elfenbenskusten och Senegal), övriga 51 statschefer uteblev.

Här ger den nigerianske journalisten Owei Lakemfa en bakgrund till Afrikas ovilja att stödja Ukraina och varför Zelenskyj ses som en krigshetsare och Washingtons och Bryssels marionett:
https://www.today.ng/opinion/africans-inheritance-house-zelensky

Sovjetunionen har sen länge haft ett kommunistiskt inflytande i delar av afrika. Det är ingen som förnekar att Afrika var under flera hundra år en koloni som ägdes av några stormakter. En omfattande ransakning har sen årtionden skett i alla västländer. Ryssland har nu bara tagit upp den imperualistiska fanan och försöker få kontroll över afriknskt territorium.

I ryssland existerar ingen rannsakning och historiskt uppgörelse över alla övergrepp dom under hundratals år gjort sig skyldiga till. I ryssland rensar man friskt sin historia efter diktaturens behag.
Citera
2022-07-16, 20:31
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Väldigt mycket gnäll på USA/NATO/EU ,från din sida , i denna tråd om Ukrainakriget.

Mycket lite ,däremot ,.om Rysslands invasion av Ukraina 24/2-22.

Det ryska dödandet av oskyldiga är fruktansvärt , hur kan du stödja det ?

Skriv om kriget , inte om ditt USA-hat

Allt vad jag skriver om måste förstås om man ska kunna se hellheten i denna konflikt.

Det är inte USA-hat eller kommunistvurm som driver mig. Ryssland är nationalistiskt. Det är motvilja mot det vänsterliberala etablissemang som vill lägga väst i ruiner både intellektuellt och fysiskt. Min fiendes fiende blir således min vän. Spelteori at its finest. Efter detta krig kommer USA att få finna sig i att dela makten med ett flertal stormakter, bland annat Rysland, Kina och Indien. En multipolär välrdsordning är mycket bättre än amerikansk/judisk imperialism bestående av HBTQ, feminism, klimathysteri, och massmigration.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-07-16 kl. 20:36.
Citera
2022-07-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag är trött på det ensidiga stämplandet från ER sida mot VÅR. Särskilt som sanningen är den totalt motsatta. Så länge din sida vräker ur sig fantasier om att mörda "landsförrädare" (=Sverigevänner) dagligen så kommer jag att bita ifrån, åtminstone tills ni får hjälp från överheten med att tysta mig.

Jag kunde önska att fler inte bara tog emot skiten utan att reagera.

Nu är det ju tveklöst "din sida", i den här tråden specifikt DU, som sitter och gastar om landsförädare i lyktstolpar till höger och vänster.

Jag tycker att du är helt och hållet obetydlig. Du får tycka precis vad du vill, spring runt och lajva nazidemos bäst du vill.

Jag kommer inte satta dig på någon lista, jag kommer inte ropa på att du ska hängas i någon jävla lyktstolpe när ni misslyckats med att ta över första bästa särskola.

Det bisarraste här är att ni verkar tro att ett enormt skadat Ryssland, oavsett hur det går på slagfälten i Ukraina, kommer vara något slags väckelseevent för den här berömda "tysta massan" som ni alltid har bakom er men som aldrig dyker upp när det gäller. Att ni tror att ni skulle få det bättre i ett totalitärt samhälle.

Vad har du, personligen, att erbjuda ett totalitärt samhälle? Vad är du extremt duktig på? Där du hade behövts i Ryssland tex men där du inte får den respekt du "förtjänar" i Sverige?

Vad, EXAKT, tror du kommer bli bättre för DIG i ett totalitärt samhälle?
Citera
2022-07-16, 20:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
De som nu säger "tänk om Putin är Hitler", vi måste stoppa honom. Det kommer naturligtvis i mer eller mindre korkade varianter. De dummaste tror att Putin är som Hitler, sen finns det de som bara tror att appeasement alltid är fel (vilket kan vara en mer rimlig position även om jag inte håller med här).
Hur kommer du fram till att alla som ser likheter mellan Putin och Hitler "gick på" att Gadaffi, Saddam och Milosevic var "nya Hitler"?
Det tror jag inte alls stämmer.
Citera
2022-07-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Med denna takt som västs regeringar faller en efter en är det inte långt kvar till den svenska brakar ihop. Ryssland befriar inte bara Ukraina men även resten av väst.

Du verkar tro att västerländsk politik är nån form utav Idol-tävling där en regering faller, sen kommer en ny in med ett helt annat fokus. Det är antiintellektuellt dravel, det spelar ingen roll om en regering i Nederländerna, Italien eller Estland faller- det kommer bara komma in nya makthavare som fortsätter på den inslagna vägen gentemot Ryssland. Vet du varför? Därför att det vore politiskt självmord i västvärlden att börja simpa för Ryssland.

Vi kan ta Sverige som exempel; vad för revolutionärt är det du påstår skulle hända om Magdalena Anderssons regering faller, och vi får en ny med Ulf, Ebba, eller ens för den delen Jimmie Åkesson?
Citera
2022-07-16, 20:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Nu är det ju tveklöst "din sida", i den här tråden specifikt DU, som sitter och gastar om landsförädare i lyktstolpar till höger och vänster.

Jag tycker att du är helt och hållet obetydlig. Du får tycka precis vad du vill, spring runt och lajva nazidemos bäst du vill.

Jag kommer inte satta dig på någon lista, jag kommer inte ropa på att du ska hängas i någon jävla lyktstolpe när ni misslyckats med att ta över första bästa särskola.

Det bisarraste här är att ni verkar tro att ett enormt skadat Ryssland, oavsett hur det går på slagfälten i Ukraina, kommer vara något slags väckelseevent för den här berömda "tysta massan" som ni alltid har bakom er men som aldrig dyker upp när det gäller. Att ni tror att ni skulle få det bättre i ett totalitärt samhälle.

Vad har du, personligen, att erbjuda ett totalitärt samhälle? Vad är du extremt duktig på? Där du hade behövts i Ryssland tex men där du inte får den respekt du "förtjänar" i Sverige?

Min sida är alla som inte är Ukrainadårar, och det är några stycken.

Jag vill INTE leva i ett totalitärt samhälle, det är därför Ryssland måste vinna kriget. Om de förlorar tar globalisterna den totala makten över planeten och då blir det evigt tyranni. Det som pågår är det viktigaste kriget i mänsklighetens historia. Det handlar om frihet mot evigt slaveri.

Om man anser sig vara fri i den här PK-diktaturen saknar man totalt fantasi. Man är förmodligen en född slav.
Senast redigerad av baggebo1 2022-07-16 kl. 20:44.
Citera
2022-07-16, 20:40
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren

Väst är redan ett totalitärt samhälle. Inte heller den varaiant av totalitarism jag önskar, om jag nu fick välja. Alltså om nu valet stod mellan enbart totalitära system. Det USA/NATO/EU gjort i UA under många är är att likna vid aggressiv totalitär kulturimperialism.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-07-16 kl. 20:44.
Citera
2022-07-16, 20:43
Medlem
Daniel501s avatar
Väst behöver Ryssland, Ryssland behöver inte väst;

https://t.me/TheEternalUkrainian2/11305

🇨🇳 🇷🇺 Increased Chinese exports of microchips and other electronic components to Russia,including increased exports of military electronics. Chip shipments from China to Russia more than doubled in the first five months of 2022 and amounted to about $50 million compared to a year earlier. The volume of exports of aluminum oxide used in the manufacture of weapons and the aerospace industry is 400 times higher than last year
Citera
2022-07-16, 20:43
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Väst är redan ett totalitärt samhälle. Inte heller den totalitäritet jag önskar om jag fick välja. Alltså om nu valet stod mellan enbart totalitära system. Det USA/NATO/EU gjort i UA under många är är att likna vid aggressiv totalitär kulturimperialism.
Hur ser du på det obestridliga faktum att om världens fattiga får välja så skulle 99 av 100 (minst) välja att bosätta sig i USA/väst hellre än i Ryssland.
Spelar det någon roll för din världsbild? (det var en retorisk fråga - du behöver inte svara).
Citera
2022-07-16, 20:48
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hur ser du på det obestridliga faktum att om världens fattiga får välja så skulle 99 av 100 (minst) välja att bosätta sig i USA/väst hellre än i Ryssland.
Spelar det någon roll för din världsbild? (det var en retorisk fråga - du behöver inte svara).

USA/NATOS proxykrig i Ukraina ska förstås som ett krig mellan två typer av civilisationer: en dekandent och lösaktig, och en nationalistisk, som värnar sitt eget folk.

Västerländsk dekandens har fört oss till ruinens brant. Det är våra välfärdsssystem (få betalt utan att arbeta) som lockar hit allehanda löske utifrån, som ytterligare destabiliserar våra länder.
Citera
2022-07-16, 20:48
Medlem
Reimers avatar
Hmm, är det redan HIMARS-time?

Citat:
Russian ammunition depot and command centre was hit in occupied Alchevs'k reportedly.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1548378225000124423
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in