2022-07-16, 19:32
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Vem bryr sig? Blir det världskrig så blir det, inte så mycket att stressa upp sig över. Va en riktig man! ingen drama queen!

Putin spelar som vanligt 3D-schack med er mindre kognitivt bemedlade. Han förutser att sanktionerna mot Ryssland kommer att skapa så pass stora problem för EU-länderna att folk i land efter land avsätter de vänsterliberala globalister som tillsatts genom diverse oschyssta metoder. Mästerligt spelat måste jag säga!
Citera
2022-07-16, 19:38
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Putin spelar som vanligt 3D-schack med er mindre kognitivt bemedlade. Han förutser att sanktionerna mot Ryssland kommer att skapa så pass stora problem för EU-länderna att folk i land efter land avsätter de vänsterliberala globalister som tillsatts genom diverse oschyssta metoder. Mästerligt spelat måste jag säga!

Vem bryr sig? jag är inte fattig, jag har så jag klarar mig oavsett.
Citera
2022-07-16, 19:39
Medlem
Citat:

Du måste ha en andningsmask kopplad till rent copium dygnet runt om du på fullt allvar tror att det vänsterliberala etablissemanget kommer avsättas i någon som helst närtid av folket i väst.

Helvete vilket anti-intellektuellt önsketänkande - direkt patetiskt.
Citera
2022-07-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollius
Tror risken för att Kina aktivt ställer sig bakom Ryssland är jäkligt liten. Dom vet att motsvarande sanktioner mot dem skulle vara mycket effektiva.

Medans Ryssland är självförsörjande på råvaror men saknar teknologi så är Kina importör av i stort sett allt.

Och nej, infrastrukturen finns inte på plats så Ryssland kan inte rädda Kina. Och det tar många år att bygga upp en sådan.

Håller med. Risken att Kina skulle ställa sig på Rysslands sida är nog obefintlig. Vore ju direkt korkat av dem. Mycket smartare att stå vid sidan av och bara se på hur deras båda konkurrenter om inflytandet i världen kvaddar varandras förmågor. Kina blir ensam herre på täppan utan att anstränga sig. Ungefär som Alexander Lukas som går och hämtar ut vinsten medan Kalle och Knase slåss om lotten....
Citera
2022-07-16, 19:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Så här ser officerarnas lokal ut från luften:

https://t.me/intelslava/33248

Ukrainarna får sluta med att ha sina militära faciliteter bland civila byggnader.

Är fortfarande ingen militär facilitet , inte heller är the officers house i andra ukrainska städer det, men det är ju inte första eller sista gången ryssen spränger småbarn och civila .
Citera
2022-07-16, 19:46
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du måste ha en andningsmask kopplad till rent copium dygnet runt om du på fullt allvar tror att det vänsterliberala etablissemanget kommer avsättas i någon som helst närtid av folket i väst.

Helvete vilket anti-intellektuellt önsketänkande - direkt patetiskt.

Det blåser redan friska vindar i Italien och Tyskland exempelvis. Frankrike står på randen till inbördeskrig sedan tidigare.
Citera
2022-07-16, 19:48
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Varför tror du att "man går på det varje gång"?
Vem har gått på detta menar du?

De som nu säger "tänk om Putin är Hitler", vi måste stoppa honom. Det kommer naturligtvis i mer eller mindre korkade varianter. De dummaste tror att Putin är som Hitler, sen finns det de som bara tror att appeasement alltid är fel (vilket kan vara en mer rimlig position även om jag inte håller med här).
Citera
2022-07-16, 19:51
Medlem
Citat:
Det blåser redan friska vindar i Italien och Tyskland exempelvis. Frankrike står på randen till inbördeskrig sedan tidigare.

Önsketänkande är ett antiintellektuellt beteende och något svagbegåvade sysslar med. Låtsas inte du vara akademiker?

Det finns absolut ingenting som tyder på att det vänsterliberala etablissemanget(som jag själv är motståndare till) är på väg att falla, och framförallt inte att det skulle ersättas av något som är Putin-vänligt.

Att någon regering i EU kanske faller i närtid betyder ingenting; det vänsterliberala etablissemanget kommer bestå.
Citera
2022-07-16, 19:55
Medlem
Drozds avatar
Apropå att i princip hela världen sägs stå solidariskt bakom Ukraina - här en stämningspejling från Afrika.

20 juni kallade Zelenskyj - alltid lika uppfylld av sin egen viktighet - alla Afrikas statschefer till ett virtuellt stormöte. Trots påtryckningar från Frankrike och Tyskland dök endast tre presidenter upp (från Kongo-Brazzaville, Elfenbenskusten och Senegal), övriga 51 statschefer uteblev.

Här ger den nigerianske journalisten Owei Lakemfa en bakgrund till Afrikas ovilja att stödja Ukraina och varför Zelenskyj ses som en krigshetsare och Washingtons och Bryssels marionett:
https://www.today.ng/opinion/africans-inheritance-house-zelensky
Citera
2022-07-16, 19:55
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Önsketänkande är ett antiintellektuellt beteende och något svagbegåvade sysslar med. Låtsas inte du vara akademiker?

Det finns absolut ingenting som tyder på att det vänsterliberala etablissemanget(som jag själv är motståndare till) är på väg att falla, och framförallt inte att det skulle ersättas av något som är Putin-vänligt.

Att någon regering i EU kanske faller i närtid betyder ingenting; det vänsterliberala etablissemanget kommer bestå.

Jag förstår att du försvarar det vänsterliberala etablissemang som överflödar Europa med migranter från MENA och monterar ner yttrandefriheten. Det är samma etablissemang som hetsar fram krig efter krig för att föda USA:s krigsmaskineri. Det finns goda förutsättningar för att händelserna i Ukraina kan verka som en katalysator för den anti-etablissemangsrörelse som vuxit fram i EU och USA. Väst är det nya Sovjetunionen, Ryssland det nya USA.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-07-16 kl. 19:57.
Citera
2022-07-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Ukrainare ger upp i drivor i omringningen runt Seversk;

https://t.me/DonbassDevushka/11965

Today, the fighters of the 90TD had a lot of work, after the closure of the Gorskoye-Zolotoye cauldron, the mobilized AFU soldiers surrender in batches.

These surrendered in the Loskutovka-Rai-Aleksandrovka area, they did not eat for two days, they claim.

Yes one of them wetted himself, its normal.
Yes Danijel ,,,jag håller med

Mycket bra , som du skriver att Ukraina är överlägsna i taktik ,och även att ryska ammunitionen är på upphällningen .
Varifrån har du fått info om att ryska ammunitionen tar slut nästa vecka ?
Källa tack
Citera
2022-07-16, 20:02
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det finns en viss sublim skillnad mellan "yttrandefrihet" och landsförräderi.
Sverige styrs av landsförrädare. Att stödja dem i deras kamp mot Ryssland är att stödja landsförräderi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in