Citat:
Med den utvecklingsstörning han tydligen har (dokumenterad före dådet) så tror jag inte han tänker så "rationellt".
En SPEKULATION om hur det just blev den dagen, KAN ju vara att han fick gå ut "och leka" lite, helt själv. Men att han då tog tillfället i akt, tyvärr.
Men min spekulation.
Citat:
Ja, verkligen.
Citat:
Jaa, precis. Men i denna tråd har det varit några skribenter som hävdar motsatsen......Kanske Skellefteå Socialtjänst är så snäla att de inte ens förnyat Lagboken sedan 1970-talet?
Citat:
Och svenskarna som är där (polisen/soctjänst) pratar göteborska.....
Citat:
Det finns böcker om förhörsteknik, litteraturen visar att det är oerhört viktigt att inte ställa ledande frågor, visa material som ger ledtrådar eller korrigera MGM:s uttalanden så att han kan gissa vad han borde säga. MGM har som minst med sitt juridiska biträde under alla förhör. Enda tillfället där de borde korrigera är de punkter där de har bevis för att utsagan är falsk. MGM är inte helt borta i skallen men han kan vara lättledd.
Kevin-fallet där Sven Å. Christiansson och poliser gjorde bort sig totalt blev en väckarklocka för barnförhör. Kan tänka mig att någon polis som är inblandad i detta fall åtminstone är inläst på det och litteratur om barnförhör. Men när den tekniska bevisningen kommer så är MGM totalt körd, ännu vet vi inte om svaren kommit men det är ett högprioriterat fall.
Kan tänka mig att alla som svamlat på Facebook är väldigt illa ute ifall den tekniska bevisningen inte är från MGM. Det finns liksom en anledning till att man alltid ska ha VPN och skriva från en webbläsare som inte sparar cookies och i övrigt säljer ut en. Samt ha Flashbackkontot reggat på en tillfällig mejladress som försvinner och är ospårbar.
Kevin-fallet där Sven Å. Christiansson och poliser gjorde bort sig totalt blev en väckarklocka för barnförhör. Kan tänka mig att någon polis som är inblandad i detta fall åtminstone är inläst på det och litteratur om barnförhör. Men när den tekniska bevisningen kommer så är MGM totalt körd, ännu vet vi inte om svaren kommit men det är ett högprioriterat fall.
Kan tänka mig att alla som svamlat på Facebook är väldigt illa ute ifall den tekniska bevisningen inte är från MGM. Det finns liksom en anledning till att man alltid ska ha VPN och skriva från en webbläsare som inte sparar cookies och i övrigt säljer ut en. Samt ha Flashbackkontot reggat på en tillfällig mejladress som försvinner och är ospårbar.
Jaa, den tekniska bevisningen måste inväntas. Sorgligt nog är ju inte flickans familj helt "kritvit" (när det gäller kriminalitet). Det finns ju faktiskt en risk att MGM blev ditlockad efter dådet......men troligen liten risk då MGM gjort liknande förut, tunneldådet.
Men det finns nog en hel del anhöriga till narkotikamissbrukare som inte ser med blida ögon på knarklangare heller, de förstör faktiskt livet för en massa personer.