2022-07-16, 14:20
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Nej det går skitbra för Ryssland! 6 månader in i ett krig de trodde skulle vara 48 timmar. Omvärlden tar inte ens i Ryssland med tång och Ryssland fortsätter att bomba civila och välla in MENA folk för att våldta och tortera kristna européer.
De har kontroll över ett par byar och deras land har gått från ett skitland till ett snart U land 😂

Jag skulle påstå att det går mycket sämre än de beräknat innan de där 48 timmarna. Även sämre än vad de beräknat sen, men jag tror ärligt talat de skiter i detta. De har kontroll över 10% av Ukraina. Den del de ville ha kontroll över.

Väst kommer gå på knäna i vinter och Ryssland skaffar nya allierade. Kostnaden är otroligt hög för alla, inte minst Sverige. Eller har du missat att du just förlorat runt 20% av dina pengar?

Sammanfattning: Det går dåligt. Det är kostsamt. De kommer troligen härda ut. Världen kommer ritas om (det var därför Biden fick åka i panik till saudi).
Citera
2022-07-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Jag skulle påstå att det går mycket sämre än de beräknat innan de där 48 timmarna. Även sämre än vad de beräknat sen, men jag tror ärligt talat de skiter i detta. De har kontroll över 10% av Ukraina. Den del de ville ha kontroll över.

Väst kommer gå på knäna i vinter och Ryssland skaffar nya allierade. Kostnaden är otroligt hög för alla, inte minst Sverige. Eller har du missat att du just förlorat runt 20% av dina pengar?

Sammanfattning: Det går dåligt. Det är kostsamt. De kommer troligen härda ut. Världen kommer ritas om (det var därför Biden fick åka i panik till saudi).

Vilka nya allierade menar du Ryssland ska få? Nordkorea?😂
Kostnaden är högre ja, men går inte att jämföra hur det ser ut i Ryssland. Vi kommer härda ut, det kommer inte Ryssland kunna, sanning.
Sedan får vi inte glömma kostnaden Ukraina får betala, det är den som är värst.
Citera
2022-07-16, 15:49
Medlem
Citat:
Nej det går skitbra för Ryssland! 6 månader in i ett krig de trodde skulle vara 48 timmar. Omvärlden tar inte ens i Ryssland med tång och Ryssland fortsätter att bomba civila och välla in MENA folk för att våldta och tortera kristna européer.
De har kontroll över ett par byar och deras land har gått från ett skitland till ett snart U land 😂

Sluta med din propaganda. Ryssland har aldrig själva sagt att det skulle vara 48 timmar. Detta är nonsens.

Enligt vissa ukrainare så är det inte alls så svartvitt som du försöker få det att framstå, Ukraina har också sina problem med extremistgrupperingarna.
Det rättfärdigar inte invasionen på något sätt men är trött på facisters hatpropaganda mot ryssarna.

Skitstöveln som du är, skiter fullständigt i Ukrainska liv som går förlorade i denna onödiga konflikten. Sluta vara en fjant tangentsbordkrigare.

Enligt människor jag känner som varit i bägge länderna så är det inte bättre i Ukraina än Ryssland dessvärre så det är synd om bägge ländernas befolkning. Som tvingas in i ett krig de inte vill ha, skitstövlar som du hejjar på medan människor dör, blir lemlästade och traumatiserade. Ni är hjärtlösa.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-07-16 kl. 15:53.
Citera
2022-07-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Sluta med din propaganda. Ryssland har aldrig själva sagt att det skulle vara 48 timmar. Detta är nonsens.

Enligt vissa ukrainare så är det inte alls så svartvitt som du försöker få det att framstå, Ukraina har också sina problem med extremistgrupperingarna.
Det rättfärdigar inte invasionen på något sätt men är trött på facisters hatpropaganda mot ryssarna.
Är jag en fascist nu med?
Du ska få en källa på det, när du ger mig källan på att Ukrainas regering har sagt det inte är sant att ryssar dödar civila.

Varför älskar du araber förresten? Såpass mycket att du inte stöttar kristna patrioter?
Citera
2022-07-16, 15:55
Medlem
Citat:
Är jag en fascist nu med?
Du ska få en källa på det, när du ger mig källan på att Ukrainas regering har sagt det inte är sant att ryssar dödar civila.

Varför älskar du araber förresten? Såpass mycket att du inte stöttar kristna patrioter?

Du måste lida av grava vanföreställningar, gå och ta medicin eller lägg in dig på mentalvården. De kommer ge dig medicin som kommer göra så du slutar inbilla dig nonsens om människor du inte känner eller vet något om överhuvudtaget.

Varför älskar du nazister, Hitler och våldtäkt? Det är typ så du pratar. Herregud...

Men om du inte är mentalt sjuk så är du väl ett troll som ignoreras hädanefter så slösa inte din tid för jag kommer inte läsa dina inlägg innan du fått hjälp med dina vanföreställningar.
Citera
2022-07-16, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Du måste lida av grava vanföreställningar, gå och ta medicin eller lägg in dig på mentalvården. De kommer ge dig medicin som kommer göra så du slutar inbilla dig nonsens om människor du inte känner eller vet något om överhuvudtaget.

Varför älskar du nazister, Hitler och våldtäkt? Det är typ så du pratar. Herregud...

I varje inlägg jag citerar dig i, så ber jag dig om en källa där du påstod att självaste Ukrainas egen regering har gått ut och sagt att det är en lögn att Ryssland dödar civila i Ukraina.
Du har även sagt att det är en lögn att det är straffbart att kalla kriget för ett krig i Ukraina och detta var fake news från "väst".

Jag ber dig om källor på detta, men du är tyst som en liten mus.

Om någon behöver medicin är det du, men du gör antagligen bara ditt jobb och det är därför du sprider en massa propaganda.
Skrattade högt när du kallade mig fascist och att du blir upprörd över "russofobin".

Underhållande också att du nu ändrat dig att nu stödjer du Ukraina i konflikten? Jag vet inte vad som gick fel med dig, men tyvärr så väljer du alltså mellanöstern, afrikaner, araber, syrier och muslimer före ett Europeeiskt folk, som är kristet. Du vill att att dessa kristna ska ge upp, för att på så sätt göra så att folk slutar dö. Du är ett riktigt äckel
Citera
2022-07-16, 16:41
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det är bara folk som tittar på swebbtv och läser proletären som tror på vad du tror i Sverige.
Hur som helst så har ju kriget pågått i ett halvår nu och ryssarna har inte gett upp än...
Citera
2022-07-16, 16:42
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Hur som helst så har ju kriget pågått i ett halvår nu och ryssarna har inte gett upp än...
Inte Ukraina heller.
Personligen offrar jag gärna lite av min personliga bekvämlighet för att Ryssland ska besegras.
Alla ger inte upp vid förta lilla motgång eller obehag.
Senast redigerad av Slackoff 2022-07-16 kl. 16:45.
Citera
2022-07-16, 16:53
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt

Varför skulle det gå extra dåligt för Sverige? Vi importerar nästan inget från Ryssland. Vad får du siffran 20% ifrån? Inflationen är 8,5%.
Som vanligt stämmer inget som Putinisterna hävdar.
Citera
2022-07-16, 17:01
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Inte Ukraina heller.
Personligen offrar jag gärna lite av min personliga bekvämlighet för att Ryssland ska besegras.
Alla ger inte upp vid förta lilla motgång eller obehag.
"Ryssland besegras"? Det finns inte på kartan. Kriget pågår i Ukraina, det är inte Ryssland som ligger på rygg med kniven mot strupen.
Jag skulle helst se att Ukraina faller, då kan Ryssland få kontroll över sitt närområde och vara trygga med det. Kriget är slut och livet kan återgå till det normala. Vi kan köpa billig gas och olja från Ryssland, och vete från Ukraina. Fred råder igen.
Citera
2022-07-16, 17:03
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
"Ryssland besegras"? Det finns inte på kartan. Kriget pågår i Ukraina, det är inte Ryssland som ligger på rygg med kniven mot strupen.
Jag skulle helst se att Ukraina faller, då kan Ryssland få kontroll över sitt närområde och vara trygga med det. Kriget är slut och livet kan återgå till det normala. Vi kan köpa billig gas och olja från Ryssland, och vete från Ukraina. Fred råder igen.
Du är en typisk svensk bekväm sjukpensionerad kommunist låter det som.
Panta lite burkar så återgår ditt liv till det normala.
Sverige är en netto producent av vete och vi kan lätt försätta vara det om vi slutar förstöra våra bönders levebröd med flit.
Det är värdelösa länder som är beroende av Ukrainskt och ryskt vete.
Senast redigerad av Slackoff 2022-07-16 kl. 17:05.
Citera
2022-07-16, 17:24
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Vilka nya allierade menar du Ryssland ska få? Nordkorea?😂
Kostnaden är högre ja, men går inte att jämföra hur det ser ut i Ryssland. Vi kommer härda ut, det kommer inte Ryssland kunna, sanning.
Sedan får vi inte glömma kostnaden Ukraina får betala, det är den som är värst.

Du ser tydligt här vilka länder som har sanktioner mot Ryssland. https://en.wikipedia.org/wiki/International_sanctions_during_the_Russo-Ukrainian_War

Övriga länder fortsätter handla och handlar mer nu än tidigare. Det var det jag menade med nya allierade. Inte militärt, där har de inget att hämta, inte ens vitryssland hjälper ju militärt.

Menar du att vi är bättre på att leva med sänkt livskvalitet än ryssarna? Vi klarar vintern bättre? Ryssarna har ju gott om basvarorna el, drivmedel och mat. Min erfarenhet är att vi inte klarar ett skvatt utan att gnälla medan ryssarna är vana vid usla levnadsvillkor som knappast kan bli så mycket sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in