Citat:
Du är inte helt insatt. Dottern hade lämnat in skilsmässoansökan, hade en annan man, köpt en ny bostad, jag kan inte förklara detta mycket komplicerade och invecklade mordfall som avslutas med ett (ofrivilligt) självmord.
Vid hovrättsförhandlingarna var Stefan inte gift med HD, han hade kvar huset, för att HD ville det, trots att hon flyttat ut, de hade haft bodelning mm.
Nu bor hon åter i huset, lyckligare än någonsin.
Det är helt stört.
Vid hovrättsförhandlingarna var Stefan inte gift med HD, han hade kvar huset, för att HD ville det, trots att hon flyttat ut, de hade haft bodelning mm.
Nu bor hon åter i huset, lyckligare än någonsin.
Det är helt stört.
Jo, jag följde fallet vartefter. HDs och SDs relation var väldigt till och från. De bodde ett havt stenkast frpn varandra med gemensamma minderåriga barn. De hade fortfarande en väldigt nära relation även om de händelsevis var "slut" mot slutet. Notera att LW mördades under tid som SD och HD höll på att lappa ihop förhållandet även om de dessförinnan separerat. LW hade också då enligt uppgift något nytt på gång och var på väg till Norge.
Så, jag tycker inte det är speciellt konstigt om SOA vill hålla koll på svärsonen, fadern till barnbarnen, med eller utan prefixen "före detta", ifall denne uppfattas som instabil (han gick väl på ångestdämpande). Speciellt om denne är misstänkt och process pågick om att han mördat en kvinna han haft ett förhållande med.
Jag tycker inte det är värst stört givet hur deras relation såg ut även om det givetvis är beklagligt för alla inblandade barn. Vare sig hon eller barnen har väl råd med två bostäder. Villan de bodde i från början var antagligt lägre belånat än radhuset hon flyttade till efter hon och SD separerade.