2022-07-10, 21:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du är inte helt insatt. Dottern hade lämnat in skilsmässoansökan, hade en annan man, köpt en ny bostad, jag kan inte förklara detta mycket komplicerade och invecklade mordfall som avslutas med ett (ofrivilligt) självmord.
Vid hovrättsförhandlingarna var Stefan inte gift med HD, han hade kvar huset, för att HD ville det, trots att hon flyttat ut, de hade haft bodelning mm.
Nu bor hon åter i huset, lyckligare än någonsin.
Det är helt stört.

Jo, jag följde fallet vartefter. HDs och SDs relation var väldigt till och från. De bodde ett havt stenkast frpn varandra med gemensamma minderåriga barn. De hade fortfarande en väldigt nära relation även om de händelsevis var "slut" mot slutet. Notera att LW mördades under tid som SD och HD höll på att lappa ihop förhållandet även om de dessförinnan separerat. LW hade också då enligt uppgift något nytt på gång och var på väg till Norge.

Så, jag tycker inte det är speciellt konstigt om SOA vill hålla koll på svärsonen, fadern till barnbarnen, med eller utan prefixen "före detta", ifall denne uppfattas som instabil (han gick väl på ångestdämpande). Speciellt om denne är misstänkt och process pågick om att han mördat en kvinna han haft ett förhållande med.

Jag tycker inte det är värst stört givet hur deras relation såg ut även om det givetvis är beklagligt för alla inblandade barn. Vare sig hon eller barnen har väl råd med två bostäder. Villan de bodde i från början var antagligt lägre belånat än radhuset hon flyttade till efter hon och SD separerade.
Citera
2022-07-10, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, jag följde fallet vartefter. HDs och SDs relation var väldigt till och från. De bodde ett havt stenkast frpn varandra med gemensamma minderåriga barn. De hade fortfarande en väldigt nära relation även om de händelsevis var "slut" mot slutet. Notera att LW mördades under tid som SD och HD höll på att lappa ihop förhållandet även om de dessförinnan separerat. LW hade också då enligt uppgift något nytt på gång och var på väg till Norge.

Så, jag tycker inte det är speciellt konstigt om SOA vill hålla koll på svärsonen, fadern till barnbarnen, med eller utan prefixen "före detta", ifall denne uppfattas som instabil (han gick väl på ångestdämpande). Speciellt om denne är misstänkt och process pågick om att han mördat en kvinna han haft ett förhållande med.

Jag tycker inte det är värst stört givet hur deras relation såg ut även om det givetvis är beklagligt för alla inblandade barn. Vare sig hon eller barnen har väl råd med två bostäder. Villan de bodde i från början var antagligt lägre belånat än radhuset hon flyttade till efter hon och SD separerade.
Stefan hade inga ångestdämpande, det var när han var häktad innan tingsrättsförhandlingarna.
Det är någonting som skaver gällande hela the grand finale...Stefan "dör" och en äldre man vid fastigheten, Folketorp anhålls misstänkt för mord... sen inget mer.
Citera
2022-07-10, 21:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Stefan hade inga ångestdämpande, det var när han var häktad innan tingsrättsförhandlingarna.
Det är någonting som skaver gällande hela the grand finale...Stefan "dör" och en äldre man vid fastigheten, Folketorp anhålls misstänkt för mord... sen inget mer.

Men utredningar där det inte är UPPENBART sjukdom eller olycksfall inleds ALLTID som misstänkt mord. Och när det kan uteslutas så avskrivs den.

Har du läst FUP vilka jäkla dårar SD och LW var? Är väl inte att missunna HD att gå vidare efter hallvannat decennium med dessa.
Skulle man skrivit ned en roman men väntat med mordet och frågat läsarna vem som mördar vem så hade man lika gärna kunnat gissa att LW skulle klippa HD eller SD.

En annan skribent tänkte ju att det måste funnits fler som drabbats av SD. Kanske, men i fupen vittnade en före detta chef om hur hon hade en förmåga att provocera fram konflikter och drama med andra på jobbet. Hennes före detta prästkollega vittnade om att han tyckte det var obehagligt (sekulärt uttryckt: äckligt) hur LW uttryckte sig om sin älskares f. d. fru.
LWs egen brorsa hade tagit avstånd från henne för hennes självcentrerade sätt.

Så, det är inte speciellt konstigt om HD mår bättre då en del toxiska element kring hennes tillvaro inte finns där mer efter att ha skapat ovälkommet drama under många år.
Citera
2022-07-10, 23:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
När det gäller cykeln så vill jag minnas SD berättade att LW hade lånat eller skulle låna den, och att de därför höll på och grejade med att justera höjden på sadeln. (Som jag kommer ihåg det var SD osäker på om LW skulle låna cykeln eller hade lämnat tillbaka den.)
Citera
2022-07-12, 14:31
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror också att både LW och SD var personlighetsstörda i någon mån. LW var livrädd för separationer och hade ett svartvitt tänk som för mina tankar till s.k emotionell personlighetsstörning (tidigare kallad borderline).

Att SD hade någon typ av neuropsykiatrisk diagnos (inom autismspekrat) är också den tanke som har slagit mig efter alla år och genom FUP och förhör. Att han var "knepig" är vad jag tror hans grannar insåg rätt tydligt. Brist på empati är inte ovanligt.
Att LW var livrädd för separationer har endast framkommit via förhöret med SD i tingsrätten. Ingen av de vittnen som kände LW har återgivit samma sak. Det är bara att lyssna på rättegången i tingsrätten .77 videor på YT som tillhandahålls av PrimeCrime. Det är bara att lyssna.
Ingen av de vittnena som har haft kontakt eller en relation med LW upplever att hon är rädd för att bli övergiven.
Däremot har hon berättat mycket om att hon är rädd för SD.
Återigen. SD, HD, SOA & Gerald G vet exakt vad som har hänt.
Lyssna på när HD i tingsrätten blir förhörd av åklagare Åsa Hiding. Då svarar HD i en aggressiv och nonchalant ton på frågorna. När sen SD:s advokat (glömt namnet) börjar ställa frågor till HD så mjuknar hon och blir otroligt medgörlig och minns helt plötsligt allting.
Nä. Att SD var en narcissistisk sociopat vet vi. En man som inte drog sej för att ljuga, bedra och manipulera för att tillfredsställa sina egna behov.
LW var en osäker, bekräftelsesökande och kärleksfull mor som sökte gemenskap i livet. Tyvärr mötte hon Stefan Davidsson. Det blev hennes död.
Citera
2022-07-14, 08:14
Avslutad
Ni som bor i Örebro, hur har snacket gått gällande Stefans död?
Han blev dömd tillslut och i samband med det avled han.
Varför har inte NA följt upp vad som hände, talat med efterlevande till honom, hur dem ser på det faktum att Stefan dömdes för mordet på Lena?
Deras tankar om att han inte frihetsberövades inför domen, något åklagarna tryckte på att han skulle göras, så fort hovrätten ansågs ändra tingsrättens utfall?
NA har följt mordet på Lena Wesström och bevakat och rapporterat från alla dagar i de båda rättegångarna. De har hyllats för sitt gräv och engagemang.
Varför har dem tystnat?
Varför får allmänheten inte veta vad som hände med Stefan? Det inleddes en förundersökning gällande mord på Stefan.

Snabbt så var Steffe kremerad och sänkt i sjön. Ingen minnesannons, inget uttalande, ingenting. Som om han aldrig funnits.

Någonting är riktigt jävla fel.
Det finns endast en person som skulle tjäna på att Lena dog och sen även Stefan.
Mördaren själv.

Visst är det så, att en förälder kan göra allt för sina barn, gå genom eld.
Det är en förälders livsuppgift, att skydda sina barn, till vilket pris som helst.
Kanske även mörda.
Citera
2022-07-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ni som bor i Örebro, hur har snacket gått gällande Stefans död?
Han blev dömd tillslut och i samband med det avled han.
Varför har inte NA följt upp vad som hände, talat med efterlevande till honom, hur dem ser på det faktum att Stefan dömdes för mordet på Lena?
Deras tankar om att han inte frihetsberövades inför domen, något åklagarna tryckte på att han skulle göras, så fort hovrätten ansågs ändra tingsrättens utfall?
NA har följt mordet på Lena Wesström och bevakat och rapporterat från alla dagar i de båda rättegångarna. De har hyllats för sitt gräv och engagemang.
Varför har dem tystnat?
Varför får allmänheten inte veta vad som hände med Stefan? Det inleddes en förundersökning gällande mord på Stefan.

Snabbt så var Steffe kremerad och sänkt i sjön. Ingen minnesannons, inget uttalande, ingenting. Som om han aldrig funnits.

Någonting är riktigt jävla fel.
Det finns endast en person som skulle tjäna på att Lena dog och sen även Stefan.
Mördaren själv.

Visst är det så, att en förälder kan göra allt för sina barn, gå genom eld.
Det är en förälders livsuppgift, att skydda sina barn, till vilket pris som helst.
Kanske även mörda.
Men vad är det som är så svårt att fatta?
Vad skulle NA skriva om nu?? Fallet är avslutat. Och varför skulle de prata med deras anhöriga? Även om de gjorde det så skulle de garanterat avböja en intervju. Att man inte har "gått ut" med SD:s död är pga att han tog livet av sig och där har media, som brukligt, valt att inte skriva om det.
Sen känner jag människor som bor i området. Ingen pratar om detta längre. Ingen bryr sig.
Citera
2022-07-14, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Men vad är det som är så svårt att fatta?
Vad skulle NA skriva om nu?? Fallet är avslutat. Och varför skulle de prata med deras anhöriga? Även om de gjorde det så skulle de garanterat avböja en intervju. Att man inte har "gått ut" med SD:s död är pga att han tog livet av sig och där har media, som brukligt, valt att inte skriva om det.
Sen känner jag människor som bor i området. Ingen pratar om detta längre. Ingen bryr sig.
Det finns människor som bryr sig om att rättvisan ska segra.
En nedlagd förundersökning kan alltid öppnas och det finns för mycket som inte är färdigutrett, lite för mycket som borde undersökas ytterligare.
Man ska inte komma undan med mord. Vem vet, en svensk seriemördare från Hj@rsta?
Citera
2022-07-16, 15:30
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
En nedlagd förundersökning kan alltid öppnas och det finns för mycket som inte är färdigutrett, lite för mycket som borde undersökas ytterligare.
Man ska inte komma undan med mord. Vem vet, en svensk seriemördare från Hj@rsta?

Trams. Mördaren blev dömd i rätten och tog därefter livet av sig.
Vad är det du inte förstår?
Vad är det för förundersökning som ska "öppnas"?
Citera
2022-07-16, 18:55
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Det finns många människor i Örebro som inte släppt detta. Sannolikt både inom polisen men också bland LW´s familj, grannar och andra.

Jag tror inte att vi har sett slutet på denna historien.
Citera
2022-07-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dolmiodag
Trams. Mördaren blev dömd i rätten och tog därefter livet av sig.
Vad är det du inte förstår?
Vad är det för förundersökning som ska "öppnas"?

Du är inte ensam om att undra vad mumsbulle menar, Och vem skulle vara en seriemördare?.

LW blev mördad av SD, SD valde att ta sitt liv när han fick domen. End of story.
Citera
2022-07-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det finns många människor i Örebro som inte släppt detta. Sannolikt både inom polisen men också bland LW´s familj, grannar och andra.

Jag tror inte att vi har sett slutet på denna historien.

Varför skulle inte LWs familj ha släppt det här? SD blev dömd till 18 år i fängelse i HR och om LWs familj har problem med att SD blev dömd så tror jag nog att dom skulle ha gått ut i media med det.
Finns väl inget bättre påtryckningsmedel än media när det gäller myndigheter.

Så jag tror nog att LWs familj har accepterat att SD mördade LW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in