2022-07-09, 17:05
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ditt bevis var falskt, du behöver inte försöka insinuera att jag menar något jag inte sade.

Rimligtvis kunde hon göra det själv, hon hade väl någon slags personlighetsstörning men varinte intellektuellt lågbegåvad. Hon hade väl själv haft en Scott MTB som jag gissar har de snäpplåsen. Man behöver inga verktyg. . Han kanske till och med hade en variant där man kan justera sadelhöjden från styret medan man cyklar ungefär som en kontorsstol, det är vanligt att ha det på just MTB eftersom man vill kunna växla mellan hög sadel ifall man effektivt vill kunna ta sig från punkt a till b medan man vill ha lägre sadelhöjdför att kunna böja knän för stötdämpning flytta kroppsvikt fram eller bakåt om man kommer i ett knöligare avsnitt och vill hoppa med cykeln.
Mycket info där om cyklar, mått & avstånd.
Vet inte om du vet SD blev dömd för mordet på LW.
Borde du veta.
Annars är du helt ute & "cyklar".
Citera
2022-07-09, 17:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Mycket info där om cyklar, mått & avstånd.
Vet inte om du vet SD blev dömd för mordet på LW.
Borde du veta.
Annars är du helt ute & "cyklar".

Jo jag vet det, att han blev dömd gör inte att hans påstående om LW på sadeln är "omöjligt".
Det jag kommenterar är att en skribent tror attSD ljög om något specifikt (vilket han kanske gjorde men skribenten nöjer sig inte med det utan kommer drahande med en faktisk omständighet som desvärre är falsk för att typ bevisa att SD ljög. Hen påstår att LW omöjligt hade kunnat sitta på sadeln eftersom hon var så mycket kortare än SD. Men det hade hon mycket väl kunnat göra, hon var inte dvärgväxt. Skribente vill verka veta någon hen inte vet (att SD ljög om att LW sexade till på hans sadel) och hittar på någon omständighet för att upphöja hens tro till vetande, man påstår sig ha "bevis" att något är "omöjligt". Jag är lite allergisk mot sådant.
Det är lite komiskt också, när det handlar om en f. d. pastor, med en väldigt egen tro, mind you, som inte draar sig för att öppet gnälla med en ton av äganderätt om att hennes gifta älskares fru inte är värdig för att hon ine ens rakar f*ttan.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-07-09 kl. 17:28.
Citera
2022-07-09, 17:23
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Jo jag vet det, att han blev dömd gör inte att hans påstående om LW på sadeln är "omöjligt".
Det jag kommenterar är att en skribent tror attSD ljög om något specifikt (vilket han kanske gjorde men skribenten nöjer sig inte med det utan kommer drahande med en faktisk omständighet som desvärre är falsk för att typ bevisa att SD ljög. Hen påstår att LW omöjligt hade kunnat sitta på sadeln eftersom hon var så mycket kortare än SD. Men det hade hon mycket väl kunnat göra, hon var inte dvärgväxt. Skribente vill verka veta någon hen inte vet (att SD ljög om att LW sexade till på hans sadel) och hittar på någon omständighet för att upphöja hens tro till vetande. Jag är lite allergisk mot sådant.
Vart vill du komma?
Citera
2022-07-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Vart vill du komma?

Att du, i bästa fall, är ignorant om vad du tror bevisar en lögn. SD var dömd och SD hade antagligt någon störning, men av FUP framkommer ju också en rätt tydlig bild av LW som antingen också varande hyfsat störd, kanske inom ett B kluster,.

Vart far du med att försöka övertyga någon om att en dömd persons påstående om något är en lögn med ett falskt argument för att "påvisa" lögnen?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-07-09 kl. 17:40.
Citera
2022-07-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Gissningsvis är det många som "städar" och vill dölja..
Tror det finns fler personer som råkat ut för Stefan Davidsson.. den bitterhet går inte att bota antar jag.
Samhället får vara glada att han hittade den slutliga lösningen på sig själv.

Alltså, jag är inte så säker. Skulle gissa att flesta medelsvensson skulle hålla lite avstånd redan om knasigheterna visat sig på ett ytligt plan. Redan där kanske det intemärks annat än att han verkar "knepig" och kanske lite "påträngande". Kreti och pletikanske inte drabbas värre än att kallats humorlösa om de håller distans och inte garvade åt hans jargong. HD föll väl kanske delvis för gemensamma intressen med friluftsliv, han var pilot och dykare (har ofta partner inom vårdyrken enligt induktiv och ovetenskaplig empir) och sedan blev hon deprimerad.

Tror att såväl SD som LW var störda på ett sätt som krävde en ganska nära relation för att det destruktiva skulle märkas. Det krävs ju inte att någon är destruktiv etc för att den personen ska bli bortvald från mer än ytliga artigheter redan attman tycker de är gnälliga och ältar skit, att de är jantiga etc. Man drabbas inte om man bara slutar ge respons, man behöver typiskt sett inte ens fly dem ppnågot sätt, personer som är så självcentrerade slutar ofta själva höra av sig när man inte ger dem respons på deras egenheter. Så att någon är riktigt jäkla störd behöver inte innebära att det finns många drabbade. Många gånger finns det nog ett mönster som upprepas om och om igen., men är nog inte ett givet "måste".
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-07-09 kl. 18:08.
Citera
2022-07-10, 17:15
Medlem
Citat:
Alltså, jag är inte så säker. Skulle gissa att flesta medelsvensson skulle hålla lite avstånd redan om knasigheterna visat sig på ett ytligt plan. Redan där kanske det intemärks annat än att han verkar "knepig" och kanske lite "påträngande". Kreti och pletikanske inte drabbas värre än att kallats humorlösa om de håller distans och inte garvade åt hans jargong. HD föll väl kanske delvis för gemensamma intressen med friluftsliv, han var pilot och dykare (har ofta partner inom vårdyrken enligt induktiv och ovetenskaplig empir) och sedan blev hon deprimerad.

Tror att såväl SD som LW var störda på ett sätt som krävde en ganska nära relation för att det destruktiva skulle märkas. Det krävs ju inte att någon är destruktiv etc för att den personen ska bli bortvald från mer än ytliga artigheter redan attman tycker de är gnälliga och ältar skit, att de är jantiga etc. Man drabbas inte om man bara slutar ge respons, man behöver typiskt sett inte ens fly dem ppnågot sätt, personer som är så självcentrerade slutar ofta själva höra av sig när man inte ger dem respons på deras egenheter. Så att någon är riktigt jäkla störd behöver inte innebära att det finns många drabbade. Många gånger finns det nog ett mönster som upprepas om och om igen., men är nog inte ett givet "måste".

Tror också att både LW och SD var personlighetsstörda i någon mån. LW var livrädd för separationer och hade ett svartvitt tänk som för mina tankar till s.k emotionell personlighetsstörning (tidigare kallad borderline).

Att SD hade någon typ av neuropsykiatrisk diagnos (inom autismspekrat) är också den tanke som har slagit mig efter alla år och genom FUP och förhör. Att han var "knepig" är vad jag tror hans grannar insåg rätt tydligt. Brist på empati är inte ovanligt.
Senast redigerad av zilvereko 2022-07-10 kl. 17:20.
Citera
2022-07-10, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror också att både LW och SD var personlighetsstörda i någon mån. LW var livrädd för separationer och hade ett svartvitt tänk som för mina tankar till s.k emotionell personlighetsstörning (tidigare kallad borderline).

Att SD hade någon typ av neuropsykiatrisk diagnos (inom autismspekrat) är också den tanke som har slagit mig efter alla år och genom FUP och förhör. Att han var "knepig" är vad jag tror hans grannar insåg rätt tydligt. Brist på empati är inte ovanligt.
Inte att förglömma, den som överlevt och är starkare än någonsin. Järnladyn, pappas flicka HD.
Från ett tomt skal som var oförmögen att ta hand om sig själv, ej heller barnen, hemmet, arbetet...
Nu ler hon från öra till öra, trots att hennes livskamrat visade sig vara en mördare och ynkrygg.
Stefans död behöver komma fram i ljuset. Det är mycket som är outrett.
Citera
2022-07-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Inte att förglömma, den som överlevt och är starkare än någonsin. Järnladyn, pappas flicka HD.
Från ett tomt skal som var oförmögen att ta hand om sig själv, ej heller barnen, hemmet, arbetet...
Nu ler hon från öra till öra, trots att hennes livskamrat visade sig vara en mördare och ynkrygg.
Stefans död behöver komma fram i ljuset. Det är mycket som är outrett.

Hade SD "bara" hängt sig så hade väl SOA inte behövt sitta i förhör hos polisen i flera timmar? Någon flashbackare påstod dagen efter SDs död att han hade skurit halsen av sig, men det finns hittills inte några bevis på det - som vi har fått se.

HD var ute i en eka med tjejkompisar dagen efter SDs död och såg mycket nöjd ut, behagfullt utfläkt i fören. Tyvärr hittar jag inte bilden just nu.

Det är något mycket obehagligt över hela detta fall.
Citera
2022-07-10, 18:31
Medlem
Citat:

Ja, jag tror de drog ut det sämsta hos varandra. Nu görs förvisso inte några åthävor att ens uppskattningsvis diagnostisera ett mördat BO men en del kommer ju fram i FUP, även exempel på utskrifter av BOs inställning i olika situationer som förstahandskälla. Håller med dig om antaglig borderline, tror nog desvärre den är ganska vanlig bland BO som dödats som avslut på en destruktiv relation, utöver att störningen är hyfsat vanlig bland adoptiv och fosterhemsbarn. Det positiva är väl att de ofta kan ae negativa konsekvenserna som direkt relaterat till deras uppfattade behov och därav ofta har incitament till terapi med bra resultat. Sämre är det väl i fall där de just har en relation med någon med narcissistiska drag, någon som dels smickras och liksom föder deras rädsla att bli lämnade. Var och ens störning kan nog förvärras i de fallen.
Citera
2022-07-10, 20:02
Avslutad
Citat:
Hade SD "bara" hängt sig så hade väl SOA inte behövt sitta i förhör hos polisen i flera timmar? Någon flashbackare påstod dagen efter SDs död att han hade skurit halsen av sig, men det finns hittills inte några bevis på det - som vi har fått se.

HD var ute i en eka med tjejkompisar dagen efter SDs död och såg mycket nöjd ut, behagfullt utfläkt i fören. Tyvärr hittar jag inte bilden just nu.

Det är något mycket obehagligt över hela detta fall.
Det är helt klart en hel kennel begravd, inte bara en hund.

Jag vet hur Soa höll koll på Steffe, han tog inte ett steg utan att bevakas av honom.
Okej om det hade varit Steffes pappa som var på plats vid hovrättsförhandlingarna, för att stötta, då är det förståeligt. Nu var det Stefans fd svärfar, som vaktade och eller skyddade Stefan från att ställa till det.

Det är ett mycket tungt lock som vilar över en puttrande gryta i Hjärsta.
Små koppar har också öron, jag tror att vi kommer att få veta vad nästa generation "geocachare" har att berätta.

Hur var det hemma hos mamma egentligen?
Barnen är inte dumma i huvudet, dem har lärt sig att mamma och pappa inte är att lita på, man måste vakta sin tunga, morföräldrarna har järnkoll och sluter upp för sin stackars HD..
Citera
2022-07-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är helt klart en hel kennel begravd, inte bara en hund.

Jag vet hur Soa höll koll på Steffe, han tog inte ett steg utan att bevakas av honom.
Okej om det hade varit Steffes pappa som var på plats vid hovrättsförhandlingarna, för att stötta, då är det förståeligt. Nu var det Stefans fd svärfar, som vaktade och eller skyddade Stefan från att ställa till det.

Det är ett mycket tungt lock som vilar över en puttrande gryta i Hjärsta.
Små koppar har också öron, jag tror att vi kommer att få veta vad nästa generation "geocachare" har att berätta.

Hur var det hemma hos mamma egentligen?
Barnen är inte dumma i huvudet, dem har lärt sig att mamma och pappa inte är att lita på, man måste vakta sin tunga, morföräldrarna har järnkoll och sluter upp för sin stackars HD..

Är det så konstigt egentligen? Att en man med en dotter som haft en lång episod av depression, vars make står anklagad för att ha mördat en älskarinna, att den mannen gärna har koll på den misstänkte så länge han är ute.
Citera
2022-07-10, 20:18
Avslutad
Citat:
Är det så konstigt egentligen? Att en man med en dotter som haft en lång episod av depression, vars make står anklagad för att ha mördat en älskarinna, att den mannen gärna har koll på den misstänkte så länge han är ute.
Du är inte helt insatt. Dottern hade lämnat in skilsmässoansökan, hade en annan man, köpt en ny bostad, jag kan inte förklara detta mycket komplicerade och invecklade mordfall som avslutas med ett (ofrivilligt) självmord.
Vid hovrättsförhandlingarna var Stefan inte gift med HD, han hade kvar huset, för att HD ville det, trots att hon flyttat ut, de hade haft bodelning mm.
Nu bor hon åter i huset, lyckligare än någonsin.
Det är helt stört.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-10 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in