2022-07-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Du har foton på henne från älgjakt men skrev ju tidigare att du varken har vapen eller gillar jakt, hur kommer det sig.

Och? Vad har det med saken att göra? Jag har foton på henne när hon seglar, men jag har ingen båt. Jag har foton på när hon kör 4-hjuling, men jag har ingen 4-hjuling.
2022-07-15, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Bevis ja, jag har foton från när hon är på älgjakt, utöver att jag pratade med henne då också. Duger det...nähä, inte det...
Du har inte kunnat motbevisa något jag kommit med eller bevisa något du har kommit med.
Som vanligt så sprider du bara en massa lögner och hittar på en massa. När man sen ber dig plocka fram det, så kommer du bara med nästa rövarhistoria. Så har du hållit på i hela tråden ju, och tydligen i andra trådar också.
Så är det någon som är patetisk, så är det verkligen du.
Som sagt, så bekräftar du och krabban mina påstådda "lögner" i er hets över att försöka hota och tvinga fram "bevis" som ni med största säkerhet inte vill ska komma ut på flashback.
Lasseliten, du har foton från alla möjliga sammanhang under 5 år av Lydias liv, du överhör situationer genom telefon, det räcker som bevis för dig, vilken tur att det är helt oberoende personer som dömer i rätten, att jäv inte förekommer.
Enligt dig och krabban samt era vänner Gun och Göran i Skåne, så är Lydia den bästaste i heeela världen... är det några man borde känna till? Vad tillför informationen om att "Gun och Göran" tycker Lydia är snäll? What?!
Lasse, du som påstås vara insatt i Lydias olika boenden, samt ekonomiska svårigheter, kände du till hennes självmordsförsök därnere, när hon låg i koma? Du visste om hennes vapeninnehav, vad tyckte du om iden med Lydia+vapen? Jag menar, du "känner ju henne"?
Du påstod att Lydia blivit misshandlad av många män. Att hon inte ville gifta sig, att hon var drogad för att klara av det.
Krabban påstår att det är lögner, förklara gärna. Tog/tvingades "hon ta någon pilla"?
Ni känner henne, men kommer med olika bud, hur ska man veta vem som talar sanning? 🤷‍♂️🤦‍♂️👤
2022-07-16, 08:28
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Jaså, tror du inte det? Hmm..., Jag personligen tror inte ens att du gått i ngn skola? Men, jag kan ju ha fel?

Du tycker alltså att det är dåligt att hon inte skjutit ihjäl djur som Emil har gjort? Man är alltså en dålig människa då?

Så, om man väljer att skaffa sig vapenlicens, jag förmodar att du vet hur vaaaaaanligt det är i världen?, -så i er värld betyder det att man måste ut och döda djur?!

Ok.

Så, m.a.o alla kurser m.m man väljer att gå för att man är intresserad av att förstå, lära sig mer utav. Måste man sedan praktisera.

Nej, det är heller inte vanligt vid mitt köksbord att vapen rengörs. Skulle överhuvudtaget inte komma på fråga.

Å andra sidan tar jag gärna diverse kurser och utbildningar, t.ex skaffar vapenlicens. Men inte för att döda vare sig människor eller djur.

Jägare skjuter djur, det är liksom meningen med jägarexamen, sportskyttar skjuter på papptavlor,, förstår du skillnaden ?
2022-07-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jägare skjuter djur, det är liksom meningen med jägarexamen, sportskyttar skjuter på papptavlor,, förstår du skillnaden ?

Ja och du tycks inte förstå att man inte är tvungen att jaga bara för att man tar jägarlicens. Finns flera orsaker till varför man vill ta detta.
Och tänk, hon kanske var intresserad av det när hon tog licensen, men att hon ändrade sig sen. Du vet, folk kan ändra sig.
2022-07-16, 09:49
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ja och du tycks inte förstå att man inte är tvungen att jaga bara för att man tar jägarlicens. Finns flera orsaker till varför man vill ta detta.
Och tänk, hon kanske var intresserad av det när hon tog licensen, men att hon ändrade sig sen. Du vet, folk kan ändra sig.

Absolut kan folk ändra sej, men då är det vanligt att man säljer av vapnen, å slipper allt det kånkandet på vapenskåp och vapen, så nej du lasseman det flyger inte alls, med tanke på Lydias leverne å liv
hon ville ha vapnen kvar,,,,, varför då undrar jag ? hon va varken jägare eller sportskytt, så ge dej nu
du harvar efter halmstrån i en tom lada, du har bara inte förstått det än
2022-07-16, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
[/b]

Absolut kan folk ändra sej, men då är det vanligt att man säljer av vapnen, å slipper allt det kånkandet på vapenskåp och vapen, så nej du lasseman det flyger inte alls, med tanke på Lydias leverne å liv
hon ville ha vapnen kvar,,,,, varför då undrar jag ? hon va varken jägare eller sportskytt, så ge dej nu
du harvar efter halmstrån i en tom lada, du har bara inte förstått det än

Nu är det ju inte så jobbigt att flytta ett vapenskåp, så att då vänta med att sälja eller få tillbaks intresset för jakten spelar mindre roll för de flesta.
Och tänk, kanske hon var på väg att sälja vapnen, kanske därför hon hade fram vapnen tidigare, för att se över dom och ge lite vapenvård. Har den tanken slagit dig?
2022-07-16, 11:03
Avslutad
Citat:
Menar du på fullaste allvar att bara för att man säger till dig att plocka fram saker Du påstår att man skulle ha sagt, att det är hot? Det är en av de mest patetiska sakerna du har kommit med ju.
Bara för att du inte klarar av att backa upp dina historier, dina påhitt, så innebär det inte att personen hotar dig när de ber dig lägga fram bevisen för det.
Det innebär endast att du inte kan backa upp det du säger, att det du sagt är en lögn.
Och återigen, vad är det Lydia inte kunde sköta om sin make med?
Jag har inget intresse av att outa dig, så även det kan du lägga ner.
Jag har ju visat och hänvisat till myndigheter och olika instanser, precis som du, fast du har lite knepigare med trovärdigheten, då du inte går till källan, hästens egen mun, utan förlitar dig på vad tränaren påstår. *
Du hittade ingen notering hos lexbase, alltså har det inte hänt... joråsatte
Läs på lite om vad du uttalar dig om, Lasse. Just nu står du med skit upp till knäna, för din isprinsessas skull. Är det värt det?

*förtydligande av talesätt, eftersom du tidigare uppvisat svårigheter med att förstå
Citat:
"Ur hästens egen mun" är ett talesätt från tidigt 1900-tal som kommer från den engelska kapplöpningsvärden. För att få det bästa stalltippset, försöker spelaren få så mycket information som möjligt från ägaren, tränaren och kusken, men sanningen kommer säkrast "ur hästens egen mun"😘
2022-07-16, 11:17
Avslutad
Citat:

Citat:
Nu är det ju inte så jobbigt att flytta ett vapenskåp, så att då vänta med att sälja eller få tillbaks intresset för jakten spelar mindre roll för de flesta.
Och tänk, kanske hon var på väg att sälja vapnen, kanske därför hon hade fram vapnen tidigare, för att se över dom och ge lite vapenvård. Har den tanken slagit dig?
Lasseman, du som känner Lydia vet väl att hon inte var intresserad av jakt, utan hon tyckte om att vara i skogen. Hon har en fascination för vapen sedan lång tid tillbaka, rånen, du vet😉
Hon ville hänga med kompisar, det sk. jaktlaget hon påstod sig tillhöra hade hon mycket svårt att berätta om, likaså hur ofta hon "jagat".
Du som är insatt i Lydias fiaskogård, varför sålde hon inte vapnen med tillbehör? Hade släkt några fakturor och hon hade sluppit en massa besvär.
Hade hon ansökt om tillstånd för att ha vapnen på alla olika boplatser? Flyttade hon med dem till tex Mufit trots att han enligt dig var elak, misshandlade, tom tvingade henne att gifta sig, drogade henne för att hon skulle genomföra det?
Gnägg
2022-07-16, 14:03
Avslutad
Citat:
Bevis ja, jag har foton från när hon är på älgjakt, utöver att jag pratade med henne då också. Duger det...nähä, inte det...
Du har inte kunnat motbevisa något jag kommit med eller bevisa något du har kommit med.
Som vanligt så sprider du bara en massa lögner och hittar på en massa. När man sen ber dig plocka fram det, så kommer du bara med nästa rövarhistoria. Så har du hållit på i hela tråden ju, och tydligen i andra trådar också.
Så är det någon som är patetisk, så är det verkligen du.

Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Du har foton på henne från älgjakt men skrev ju tidigare att du varken har vapen eller gillar jakt, hur kommer det sig.

Citat:
Och? Vad har det med saken att göra? Jag har foton på henne när hon seglar, men jag har ingen båt. Jag har foton på när hon kör 4-hjuling, men jag har ingen 4-hjuling.
Du påstår att du har foton på Lydia Barth i olika sammanhang..
Det är dina "bevis"?🤣🤣
Ett annat "bevis" är att du pratat med henne under älgjakten? Trodde man knep och var tyst under jakt, inte sladdrade som under ett kafferep?
C
Vet du vad, Lasseliten, du verkar besatt av Lydia Barth och att det finns människor som vill gräva i hennes förflutna, får du leva med.

Att du dessutom påpekar att jag, "ljuger och håller på" i andra trådar, du och dina "vänner" skickar info i pm och försöker lurka fram vem jag är, Lägg Ner
2022-07-16, 14:32
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

Att du är fullständigt okunning när det kommer till vapen, har nog alla som följer tråden förstått nu.
vapenvård gör man för att avlägsna krut och slaggpartiklar efter avslutat skytte, eftersom Lydia inte skjutit med dom egna vapnen sen hon flyttade tillbaka från skåne, torde det inte funnits anledning att ha vapnen på köksbordet i Bålsta, jag begär inte att du ska förstå, eller ens vilja ta till dej det, men övriga i tråden finner det nog intressant
2022-07-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag har ju visat och hänvisat till myndigheter och olika instanser, precis som du, fast du har lite knepigare med trovärdigheten, då du inte går till källan, hästens egen mun, utan förlitar dig på vad tränaren påstår. *
Du hittade ingen notering hos lexbase, alltså har det inte hänt... joråsatte
Läs på lite om vad du uttalar dig om, Lasse. Just nu står du med skit upp till knäna, för din isprinsessas skull. Är det värt det?

*förtydligande av talesätt, eftersom du tidigare uppvisat svårigheter med att förstå
Citat:
"Ur hästens egen mun" är ett talesätt från tidigt 1900-tal som kommer från den engelska kapplöpningsvärden. För att få det bästa stalltippset, försöker spelaren få så mycket information som möjligt från ägaren, tränaren och kusken, men sanningen kommer säkrast "ur hästens egen mun"😘

Jag ser att du fortfarande inte kan läsa, utan att man måste förklara för dig igen och igen.
Du har inte hänvisat till de olika myndigheterna som du påstår. Jag har visat på vart/vilken myndighet man kan få ut vart hon arbetade, vilken lön hon hade och under vilken tid, med andra ord den vanliga deklarationen som är tillgänglig för alla som vill.
Lexbase har samtliga domar i Sverige vilket är det som har varit relevant. Du har nämnt belastningsregistret. Det visar enbart saker som du är skäligen misstänkt för, eller dömd för. Vad folk är misstänkta för är inte aktuellt då man ska väl dömas för brottet. Vilket gör att man hamnar i Lexbase. Förstår du eller ska vi ta det igen?

Du bör nog läsa på mer om det du skrivit ut, för är det någon som går på andra och tredjehands info så är det ju du, väldigt dålig info dessutom.
Och du, vart tog förklaringen vägen till vad det var som gjorde att Lydia var dålig eftersom hon inte tog hand om sin man, vad var det hon skulle göra då?
2022-07-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du påstår att du har foton på Lydia Barth i olika sammanhang..
Det är dina "bevis"?🤣🤣
Ett annat "bevis" är att du pratat med henne under älgjakten? Trodde man knep och var tyst under jakt, inte sladdrade som under ett kafferep?
C
Vet du vad, Lasseliten, du verkar besatt av Lydia Barth och att det finns människor som vill gräva i hennes förflutna, får du leva med.

Att du dessutom påpekar att jag, "ljuger och håller på" i andra trådar, du och dina "vänner" skickar info i pm och försöker lurka fram vem jag är, Lägg Ner

Hmm, sa jag att jag pratade med henne under hela älgjakten eller? Du är så patetisk Mumsebulle, det vet du om va?
Besatt nej, men vän ja absolut. Du tycks däremot vara väldigt besatt av henne, en tjej du inte ens känner men som du stalkar ändå..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in