2022-07-14, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja absolut känner jag till mycket, mycket mer än vad du tycks göra, vilket i sig inte är så svårt då du inte känner henne och får dålig info.
Är du dessutom så dom så att du tror att hon var den enda som var otrogen? Hon har inga ungar på stan varje fall.
Hur många gånger har hon varit föremål för socialtjänsten pga sin bristande olämpliga förmåga?
Hon kan inte ta hand om barn, djur eller make och sannerligen inte sig själv
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-14 kl. 23:51.
2022-07-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lydia hade 3 jaktvapen som krävde varsin licens. Två luftvapen, det blir 5 vapen totalt.

Din bff captenkrabba har testat hennes vapen, hennes dotter sköt bra enligt hennes utsaga i rätten.
Det rimmar illa, vapenvård med barn runtomkring? Att ens plocka fram vapnen?

Med tanke på att Lydia var med vid beväpnade rån som 13 åring, dvs ett barn, så är jag inte direkt förvånad över din utsago gällande vad som är normalt eller inte när det handlar om "vapenvård".

Var det inte du som visste hur stark Ljugia är, hur hon kunde slå riktigt hårt? BrandsläckarLida..
Hon hamnade ju i konflikt med varenda människa, därav alla ständiga flyttar. Hon är vidrig och åklagaren borde yrkat på livstid samt utvisning.

Har jag sagt något annat än att hon hade 3 licensvapen och 2 luftgevär? Jag vet vad hon hade.
Ja, hennes dotter skjuter bra...luftgevär, vilket hon även har gjort på skytteklubb.
Det rimmar inte alls illa att ha vapenvård, det vore märkligt att INTE ha det när man har vapen.
Lydia är stark, och vart vill du nu komma med det? Ha,ha,ha, hon hamnade inte alls i konflikt med varenda människa. Du har verkligen fått det om bakfoten Mumsebulle.
Kanske du borde gå till sängs nu, du börjar bli lite trött nu kanske.. Du börjar drömma lite väl mycket nu.
Jag vet inte om kaptenspice har testat hennes vapen, har den sagt det eller hittar du på nu igen Mumsebulle?
2022-07-14, 23:57
Medlem
Citat:
Hur många gånger har hon varit föremål för socialtjänsten pga sin bristande olämpliga förmåga?
Hon kan inte ta hand om barn, djur eller make och sannerligen inte sig själv

Öh, under vilket århundrade lever du Mumsbulle? Du har tydligen en riktigt vidrig syn på förhållanden och på kvinnor när du tycker att Lydia inte kunde ta hand om sin make...
För barnen kunde hon ta hand om, djuren kunde hon ta hand om...
Och vad socialtjänsten behagar, så har du tydligen ingen koll där heller.
2022-07-15, 09:34
Avslutad
Citat:
Ja jag hade också blivit riktigt förbannad om någon fortsatte att filma en trots man sagt till personen att sluta. Och om personen också fortsätter att provocera så hade man blivit rosenrasande.

Nu finns ju ljudfilen från innan dödsfilmen, där hånar Lydia Emil över att han filmar, att han är en jävla tönt, en liten person

Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Det normala är ju att man inte provocerar ngn som riktar ett vapen mot en.

Om man försöker finna ett svar på det så kanske man skulle säga:

Det är ngt detta par kanske brukar göra? Hota varann med vapen. Hota ta livet av sig eller varandra?

Man kan inte tycka att personen är störd, för man provocerar väl ingen som är mentalt ostabil? Eller? Och isf, varför gör man det?

Båda är kraftigt berusade. Dom är inte vid sina sinnes fulla bruk.

En sak är iaf klart. Det var inget planerat.

Jag tror nog att de flesta stannar vid att man inte någonsin går och hämtar ett vapen för att hota sig till lydnad, eller få någon att ändra sig.
Den enda som bevisligen provocerade den andre, är Lydia Barth.

Citat:
Om du nu inte vill älta som du själv skriver, varför finner man då alltid ditt och Vemdalen62s inlägg när helst man tittar in.
Helt obstinata försöker ni tysta alla som har ngt att berätta.
Blir du och Vemdalen62 nöjda om ni får vara härinne ensamma och diskutera hur dum Lydia var?
Nu är det ju på det viset att det finns faktiskt de som känner både Lydia och Emil som har saker att berätta. Folk som själva fått se och läsa. Det finns anhöriga som känner sig förda bakom ljuset när de fått veta saker de ej kände till.

Så, lyd dina egna råd nu 😊

Sanningen om Lydia och hennes misslyckanden är inte vackert.
Om hon inte ljugit så förbannat hade väl anhöriga inte känt sig förda bakom ljuset när dem fått veta saker de ej kände till.

Vi är många som söker svar på psycoLydias liv från nävervaggan till fängelse.

Citat:
Men vad har det med saken att göra om dom gifte sig på Operan? Varför länkar du även till bilder då hon gifte sig med Kimmo?
Varför vill du insinuera att dom fick betalt för detta?

Dessutom har Lasseliten aldrig anklagat Mufit för att vara drogad eller ha drogat ngn, det gör bara du Mumsbulle.

För du har gett dig själv rätten härinne att ljuga om precis allting och alla.

Att Lydia har fått stryk beror ju på bilder Lydia visat plus att Lasse satt i telefon med henne ena gången och hörde själv hur en tredje person som satt där skrika " "Du slår inte ... ......!"

Du kanske bör höra med Lilla Lasse, eftersom det är han som uppgett att Ĺjugia var drogad, under vigsel, att hon inte ville gifta sig, att hon tvingades, hon tog "nån pilla" och Mufit slog henne osv..
Lasseliten påstår att han har bilder, han påstår att han har polisanmälningar gällande många ex, att han överhört hur någon skriker om att inte slå Ljugia?!

Citat:
Så du känner henne däremot mkt bättre?
Tja, du är ju helt besatt av henne så - till den grad att stalkervarningklockorna slår för fullt.

Lasseliten2 känner Lydia. Lev med det. Dessutom känner du inte till ngt om Lasseliten2's status.

Dom flesta skulderna har hon redan betalat som Lasseliten2 redovisat för. Hon har ej mer skulder än vanliga Svenssons.

Har Lasseliten varit Ljugias personliga assistent? Redo 24/7? Annars har jag väldigt svårt att förstå hur Lasse kan ha kännedom om allt i Ljugias liv..

Hans pinsamma väderkvarnsfäktande tyder sannolikt på att han har en crush på Lydia Barth, om han dessutom har koll på hennes kassa ekonomi, så har han väl högst troligen "hjälpt" henne...
I min bekantskapskrets är det inte normalt att förekomma hos kronofogden i så många ärenden, som Lydia Barth, innan mordet och påföljande skadestånd..

Citat:
Nämen vad säger du nu? Kan hon inte ta hand om sin make heller? Kära nån då!!😱 Vad var det hon inte gjorde för maken? Snälla, berätta!! Har han beklagat sig till dig menar du?

Du plockar verkligen russinen ur kakan, krabban.
Ta in hela meningen, Lydia har inte tagit ansvar för någonting i hela sitt liv. Varken barn, djur, hem eller brytt sig om att vara någon man trogen.
2022-07-15, 09:35
Medlem
BMC64s avatar
k
Citat:
Fel, denna tråd handlar om mordet på Emil Fremdling.

Där har du helt rätt denna tråden handlar om just det, mordet på Emil, frågor som jag ställer mej är
1. Lydia hade inget intresse av att skjuta djur, varför då skaffa vapen ? man kan vara i skogen ändå
2. Lydia har noll koll på hur man använder vapen och varför, det framgår tydligt av FUP, hur fick hon licens
3.Om intresse fanns för sportskytte, hur i helskotta kan hon vara så usel på att förklara det faktum att hon aldrig sköt mer än nödvändigt för att ha licens

dessutom tror jag ingen normal person gör vapenvård vid köksbordet. med avseende på att det är väldans opraktist , man plockar nämligen ner vapnet i sina beståndsdelar, sen gör man ren det
oljar/fettar in delarna och återmonterar, det är lite grisigt att göra det i köket, men det är klart, vi är alla olika, en del grisar sej det är sant.

förövrigt tror jag inte att varken capten eller lasseman gjort militärtjänst, möjligen som depågubbar i så fall

Edit: stavfel
Senast redigerad av BMC64 2022-07-15 kl. 09:43.
2022-07-15, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
k

Där har du helt rätt denna tråden handlar om just det, mordet på Emil, frågor som jag ställer mej är
1. Lydia hade inget intresse av att skjuta djur, varför då skaffa vapen ? man kan vara i skogen ändå
2. Lydia har noll koll på hur man använder vapen och varför, det framgår tydligt av FUP, hur fick hon licens
3.Om intresse fanns för sportskytte, hur i helskotta kan hon vara så usel på att förklara det faktum att hon aldrig sköt mer än nödvändigt för att ha licens

dessutom tror jag ingen normal person gör vapenvård vid köksbordet. med avseende på att det är väldans opraktist , man plockar nämligen ner vapnet i sina beståndsdelar, sen gör man ren det
oljar/fettar in delarna och återmonterar, det är lite grisigt att göra det i köket, men det är klart, vi är alla olika, en del grisar sej det är sant.

förövrigt tror jag inte att varken capten eller lasseman gjort militärtjänst, möjligen som depågubbar i så fall

Edit: stavfel

Ja som jag skrivit tidigare det är fanimej helt otroligt att Lydia ens fick vapenlicens med tanke på tidigare journaler, det ska ju vara väldigt svårt att få, många trösklar att komma över.
2022-07-15, 11:18
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Nu finns ju ljudfilen från innan dödsfilmen, där hånar Lydia Emil över att han filmar, att han är en jävla tönt, en liten person

Jag tror nog att de flesta stannar vid att man inte någonsin går och hämtar ett vapen för att hota sig till lydnad, eller få någon att ändra sig.
Den enda som bevisligen provocerade den andre, är Lydia Barth.

Sanningen om Lydia och hennes misslyckanden är inte vackert.
Om hon inte ljugit så förbannat hade väl anhöriga inte känt sig förda bakom ljuset när dem fått veta saker de ej kände till.

Vi är många som söker svar på psycoLydias liv från nävervaggan till fängelse.

Du kanske bör höra med Lilla Lasse, eftersom det är han som uppgett att Ĺjugia var drogad, under vigsel, att hon inte ville gifta sig, att hon tvingades, hon tog "nån pilla" och Mufit slog henne osv..
Lasseliten påstår att han har bilder, han påstår att han har polisanmälningar gällande många ex, att han överhört hur någon skriker om att inte slå Ljugia?!

Har Lasseliten varit Ljugias personliga assistent? Redo 24/7? Annars har jag väldigt svårt att förstå hur Lasse kan ha kännedom om allt i Ljugias liv..

Hans pinsamma väderkvarnsfäktande tyder sannolikt på att han har en crush på Lydia Barth, om han dessutom har koll på hennes kassa ekonomi, så har han väl högst troligen "hjälpt" henne...
I min bekantskapskrets är det inte normalt att förekomma hos kronofogden i så många ärenden, som Lydia Barth, innan mordet och påföljande skadestånd..

Du plockar verkligen russinen ur kakan, krabban.
Ta in hela meningen, Lydia har inte tagit ansvar för någonting i hela sitt liv. Varken barn, djur, hem eller brytt sig om att vara någon man trogen.

Mumsibull, när du citerar inlägg och bestämmer dig för att svara på dessa. Försök då först förstå vad det är du svarar på.
När du gjort så, försök då sedan ej snurra iväg i hjärnan utan fokusera på det du ska svara, -så kan andra sedan begripa bättre vad du svamlar om.

För det tredje, hitta inte på egna saker, dina inlägg gör att hela denna tråd är fullständigt paranoid, p.g.a dig och ditt förvirrande i denna tråd där du trasslar in dig i lögner och påhitt.

När du väljer att citera mig där jag skriver att anhöriga känner sig förda bakom ljuset. Så talade jag inte om Lydias. Jag talade om någon/några på Emils sida. Ok?!

Du är även väldigt bekymrad över Lasseliten2 förhållande till Lydia. Hur han kände Lydia m.m.
Du anklagar honom/henne för att ha en Crush nu också.
Nästa stund är det ngt annat du anklagar honom/henne för.

Lasseliten2 har i denna tråd friskt anklagats sedan dag1 för att ha alla möjliga förhållande med henne.
Hallick
Sexköpare
Jägarlärare
Pojkvän
m.m m.m m.m m.m

I er värld finns inget annat. I er värld kan man inte ha ngt annat förhållande. Det säger mkt om er. Igår fick vi även höra att hon ej tog hand om sin make. Det säger en del va? Tänk om vi skulle tala om dessa makar/män istället? Då hade många utav er kanske satt i halsen!?

Du säger att Lydia hånade, ja, jag kan ej uttala mig om detta. Då jag ej var på plats. Men, jag kan uttala mig om att varken du eller andra såg honom hir han såg ut när han valde att filma. Ni såg aldrig om han flinade provocerat?! Eller hur? Nej, man skjuter inte för det!!

Du skriver bl.a att hon alltid varit otrogen mot sina män. Jag förmodar att du lätt som en plätt kan lägga upp fakta för dina falska påståenden. Och när du ändå gör det, ta då med alla deras otrohetsaffärer så du presenterar hela sanningen och inte bara små kaksmulor ur kakan du sitter och pillar frenetiskt i!

Och Nej, jag plockar inga russin ur någon kaka. Den biten står du för. Tyvärr är du inte medveten om det själv, du har heller inte förstånd att förstå att den som matar dig med dessa russin valt att bara just mata dig med russin som den valt att krydda till, därför att den ser hur lätt du sprider allt du får till dig.

I mitt privatliv är det heller inte normalt med vapen, missbruk, lögnare, mördare m.m.
2022-07-15, 12:06
Medlem
Citat:
Jaså, tror du inte det? Hmm..., Jag personligen tror inte ens att du gått i ngn skola? Men, jag kan ju ha fel?

Du tycker alltså att det är dåligt att hon inte skjutit ihjäl djur som Emil har gjort? Man är alltså en dålig människa då?

Så, om man väljer att skaffa sig vapenlicens, jag förmodar att du vet hur vaaaaaanligt det är i världen?, -så i er värld betyder det att man måste ut och döda djur?!

Ok.

Så, m.a.o alla kurser m.m man väljer att gå för att man är intresserad av att förstå, lära sig mer utav. Måste man sedan praktisera.

Nej, det är heller inte vanligt vid mitt köksbord att vapen rengörs. Skulle överhuvudtaget inte komma på fråga.

Å andra sidan tar jag gärna diverse kurser och utbildningar, t.ex skaffar vapenlicens. Men inte för att döda vare sig människor eller djur.

Ja precis, och hon har ju varit ute på älgjakt som sagt.
Och att inte rengöra sitt vapen på köksbordet. Vilket snack, det är ju bästa platsen för oftast är just köksbordet ett större bord med gott om plats. Men vissa kanske inte vet att man kan lägga över något, exempelvis tidningar eller handdukar, så att man inte skitar ner bordet. Men, alla är kanske inte så kloka.
2022-07-15, 15:25
Avslutad
Citat:
Ja precis, och hon har ju varit ute på älgjakt som sagt.
Och att inte rengöra sitt vapen på köksbordet. Vilket snack, det är ju bästa platsen för oftast är just köksbordet ett större bord med gott om plats. Men vissa kanske inte vet att man kan lägga över något, exempelvis tidningar eller handdukar, så att man inte skitar ner bordet. Men, alla är kanske inte så kloka.
Tänk, så gulligt att du fortsätter slåss för isprinsessan...
Hon påstår sig ha varit med vid älgjakt, har du bevis på det?
Har du bevis för någonting överhuvudtaget dom styrker dina påståenden, hittills har jag inte sett någonting, annat än "ditt ord".
Du har kommit med många påståenden som jag med flera har kunnat motbevisa, men då vägrar du kommentera eller ens erkänna att du haft fel.
Är det så man för en diskussion?
Så länge alla håller med så är det sant? Om någon bevisligen säger annorlunda och har fakta som styrker det hela, då hävdar du att du vet minsann men du tänker inte tala om det här i tråden, för alla är så dumma som säger elaka saker om Ljugia. Piluttadig.
Det blir lite lättare för dig Lasse om du håller isär, alternativt slutar fara med osanning helt och hållet, då slipper du uppfattas som så patetisk.
Det finns så många människor som beskrivit vad dem upplevt gällande Lydia Barth, så man önskar att det inte var sant.
Men, du vet, sanningen kommer fram, ibland tar det bara lite längre tid.😇🤣
Hur reagerar Lydia på vad som skrivs om henne? Är det någonting du vill framföra åt henne?
2022-07-15, 15:48
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Har du bevis för någonting överhuvudtaget dom styrker dina påståenden, hittills har jag inte sett någonting, annat än "ditt ord".
Du har kommit med många påståenden som jag med flera har kunnat motbevisa, men då vägrar du kommentera eller ens erkänna att du haft fel.
Så länge alla håller med så är det sant? Om någon bevisligen säger annorlunda och har fakta som styrker det hela, då hävdar du att du vet minsann men du tänker inte tala om det här i tråden, för alla är så dumma som säger elaka saker om Ljugia. Piluttadig.
Det blir lite lättare för dig Lasse om du håller isär, alternativt slutar fara med osanning helt och hållet, då slipper du uppfattas som så patetisk.
Det finns så många människor som beskrivit vad dem upplevt gällande Lydia Barth, så man önskar att det inte var sant.
Hur reagerar Lydia på vad som skrivs om henne? Är det någonting du vill framföra åt henne?

Jag måste ha missat alla dina bevis. Var hittar jag dom? Länk tack. 😵 Och länka nu inte till inlägg som ej har med saken att göra.
2022-07-15, 15:49
Medlem
Citat:

Bevis ja, jag har foton från när hon är på älgjakt, utöver att jag pratade med henne då också. Duger det...nähä, inte det...
Du har inte kunnat motbevisa något jag kommit med eller bevisa något du har kommit med.
Som vanligt så sprider du bara en massa lögner och hittar på en massa. När man sen ber dig plocka fram det, så kommer du bara med nästa rövarhistoria. Så har du hållit på i hela tråden ju, och tydligen i andra trådar också.
Så är det någon som är patetisk, så är det verkligen du.
2022-07-15, 16:34
Medlem
Citat:
Bevis ja, jag har foton från när hon är på älgjakt, utöver att jag pratade med henne då också. Duger det...nähä, inte det...
Du har inte kunnat motbevisa något jag kommit med eller bevisa något du har kommit med.
Som vanligt så sprider du bara en massa lögner och hittar på en massa. När man sen ber dig plocka fram det, så kommer du bara med nästa rövarhistoria. Så har du hållit på i hela tråden ju, och tydligen i andra trådar också.
Så är det någon som är patetisk, så är det verkligen du.

Du har foton på henne från älgjakt men skrev ju tidigare att du varken har vapen eller gillar jakt, hur kommer det sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in