2022-07-15, 19:07
Medlem
Har för mig att jag såg någon diskussion om detta tidigare men hittar den inte nu.

Hur länge kan man ligga nedsövd för att sedan bli väckt och repa sig? Dvs när börjar kroppen ta permanent skada av att ligga nedsövd (om man bortser från de skador som är orsaken till att man är nedsövd från början)?

Finns det något känt 'rekord' där någon vaknat upp efter X veckor/månader som nedsövd och lyckats komma igång med livet igen?
Citera
2022-07-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Man undrar hur stort skadeståndet kan bli till flickan. I från flickans (advokatens) perspektiv är väl det som man kan få med sig ifrån en eventuell bevistalan. Hur stort belopp kan det röra sig om i ett sådant här fall?.

Med tanke på att familjen är flyktingar så är de förmodligen luspanka, 15-50tkr kan flickan räkna med. Detta är inte USA. I Sverige räknas det efter schabloner/tabeller. Sedan är det morsan som har principialansvar och är i teorin endast skyldig att betala 1/5 av PB (48'300kr/5 år 2022) resten får barnet betala. Med tanke på barnets ålder så är det heller inte otänkbart att det jämkas eller att föräldern blir solidariskt ansvarig.
Citera
2022-07-15, 19:10
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Inte riktig utan han har ett juridiskt biträde och socialtjänsten ansvarar för honom just nu. Socialnämnden har högsta ansvaret alltså politikerna i kommunen. Unga personer och brottsutredningar skall gå snabbt vilket betyder att åklagaren måste sätta fart.
Åldersbedömningen är startad och pojken är hörd flera gånger och måste också medverka rent fysiskt och då tillsammans med socialtjänsten.
När personer är i den här åldern är det främst vårdinsatser man diskuterar och som man har som utgångspunkt. Han är inte släppt vind för våg utan placerad med sekretess och står under socialtjänstens ansvar. Jag tror däremot att det minsta man kan förvänta sig i fallet är en sk bevistalan. Är han 15 så är det ungdomsvårdsanstalt som kan komma att gälla.

När man diskuterar olika tänkbara och önskvärda straff är det bra att komma ihåg att det kommer gälla även ditt barn. Alltså är det så att vi särlagstiftar inte utan råkar ditt barn sticka till någon svårt lär ditt barn också bli föremål för de önskvärda straff som framförs.

Bra inlägg fram till sista stycket.

Råkar? Hur skulle det gå till menar du? Du menar om tolvåriga Måns slinter med kniven på fisketuren och den råkar träffa pappan i axeln? Då döms han inte då det nog skulle ses som en olyckshändelse om någon råkar göra någonting. Detta då uppsåt saknas.

I det aktuella fallet har dock inte MGM råkat göra något. Det finns uppgifter om att han har hållit på i timmar. Skulle min son göra en sådan här bestialisk sak så är jag helt ok med att man låser in och slänger bort nyckeln. Det tror jag att många andra föräldrar också är.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sred
Bara för att den kriminella pundaren är neger...En vit kriminell pundare hade hon?skitit fullständigt i.
Det är väl klart att hon hade. Det är en sån där idiot som gnäller på Instagram att hon suttit instängd på någon vit kompis rum ( även om hon gnällt för att hon inte hade några vita vänner) när dom åt middag 😂 Delar Häxan Stenevis inlägg och hatar svensk kultur och etniska svenskar. Undrar varför såna inte flyttar tillbaka till sitt hemland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sred
800000 till negern i vanlig ordning?

Nja, 840 000:- är väl det brukliga.....
Citera
2022-07-15, 19:11
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Han måste vara så jävla lätt att känna igen. Var kan han finnas tro?

Han ser ju lite udda ut även för att vara neger. Som en blandning mellan en yngre version av Uncle Ruckus och en fullständigt misslyckad uppladdning av en gammal jpeg-bild.

Han lär inte vara särskilt svår att känna igen med tanke på det redan ganska klena utbudet av afrikaner långt upp i Norrland. Dessutom så lär han traska omkring med ett flertalet vakter runt sig likt en grotesk slutboss i ett datorspel.
Citera
2022-07-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenslump
Har för mig att jag såg någon diskussion om detta tidigare men hittar den inte nu.

Hur länge kan man ligga nedsövd för att sedan bli väckt och repa sig? Dvs när börjar kroppen ta permanent skada av att ligga nedsövd (om man bortser från de skador som är orsaken till att man är nedsövd från början)?

Finns det något känt 'rekord' där någon vaknat upp efter X veckor/månader som nedsövd och lyckats komma igång med livet igen?

Känd svensk skidåkare låg nedsövd i drygt ett halvår nyligen, om hon fick några men för livet minns jag inte men hon lever.
Citera
2022-07-15, 19:14
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Hade någon gjort så med mitt barn hade jag mördat, tortyrmördat missfostret och dess föräldrar. Jag och min sambo är rörande överrens om att mörda den som rör någon av våra barn. Straffet tar vi sedan lätt med glädje.

Den överenskommelsen har jag och min make också.

Straff? Nejdå. Vi skyller bara på varandra.
Då går man fri.
Kan alla araber/negrar så kan vi.
Citera
2022-07-15, 19:15
Medlem
Mopsans avatar
Den där skolan verkar inte ha någon koll på något.
Här kommer en länk från Expressen. Vet inte hur jag ska citera den, för den är så rörig. Menar dom att han ska sitta i klassrummet när höstterminen börjar som inget har hänt? Tror dom att alla ska glömma och förlåta?
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...ot-annorlunda/
Citera
2022-07-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker att du har fel.

Vilken tåt vi andra tar upp för att nysta vidare med är väl upp till oss?

Det är inte uteslutet att mgm:s utvecklingsstörning är ett resultat av inavel

Det är inte märkligt eller ovanligt att vi diskuterar vad som kan ha orsakat att en person begår ett brott.

Varför är mgm som han är, vad beror det på, jag vill veta.

Så kan det mycket väl vara, att hans utvecklingsstörning/ar är ett resultat av inavel.

Är du bekant med Skelleftesjukan?
https://www.vk.se/2022-05-23/slaktfo...vlade-an-andra

”Släktforskaren: Skelleftebor mer ”inavlade” än andra”

Tyvärr låst artikel, men han och några andra lyckades ringa in förövaren i detta fall.

(FB) Dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

Kämpa på lilla flicka och all styrka till föräldrarna. ❤️
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Känd svensk skidåkare låg nedsövd i drygt ett halvår nyligen, om hon fick några men för livet minns jag inte men hon lever.
Det var tre månader, och hon fick rejäla men, är en helt annan människa numera
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Den där skolan verkar inte ha någon koll på något.
Här kommer en länk från Expressen. Vet inte hur jag ska citera den, för den är så rörig. Menar dom att han ska sitta i klassrummet när höstterminen börjar som inget har hänt? Tror dom att alla ska glömma och förlåta?
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...ot-annorlunda/
ja vad ska man säga om dom nötterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in