2022-07-15, 03:23
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ryssland har ingen chans mot Ukraina, ok.

Ukraina? Ryssland har gett sig in i USA's proxykrig. Vem fan bryr sig om Ukraina?
Citera
2022-07-15, 03:27
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Ukraina? Ryssland har gett sig in i USA's proxykrig. Vem fan bryr sig om Ukraina?

Ok, då är jag med. Det är sant att Ryssland primärt slåss mot USA. Men Igor är listig. Han vet att det inte duger med halvdan militär insats mot jänkarna i Ukraina. Jag vidhåller att hans underliggande poäng är att blåsa taket av Ukraina. Sen spelar det ingen roll om de civila offren skjuter i höjden.
Citera
2022-07-15, 03:28
Medlem
Citat:
Sluta svamla din jävla pajas. Bestäm dig! Vad vill Igor, vad säger Igor, antingen att Ryssland är kört eller att Ryssland måste eskalera.

Ojojoj, nu är det lilla rysstrollet Erik riktigt arg för han blivit gjord till åtlöje i tråden utav mig med hjälp av ryska källor.

Vad är det du hade problem med att förstå med mitt svar nedan? Jag vet att du har ett mycket svagt intellekt så jag kan förklara det för dig i termer som ett barn kan förstå om du vill?

Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Han berättar, sanningsenligt, om alla problem Ryssland har i kriget och hur deras militära kapacitet ser ut. Är hans bild korrekt eller är det DU som lever i en fantasivärld?

Han säger tvärtom mot det du säger; att det är väst och USA som inte ens släppt lös en bråkdel av sin militärmakt på riktigt, och att Rysslands militära material börjar sina på riktigt.

Erik, lever du i en fantasivärld? Eller är det Igor Girkin som gör det?

https://wartranslated.com/summary-of-the-broadcast-with-igor-girkin-14-july-2022/
Senast redigerad av Reiwa 2022-07-15 kl. 03:30.
Citera
2022-07-15, 03:30
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ojojoj, nu är det lilla rysstroll Erik riktigt arg för han blivit gjord till åtlöje i tråden utav mig med hjälp av ryska källor.

Vad är det du hade problem med att förstå med mitt svar nedan? Jag vet att du har ett mycket svagt intellekt så jag kan förklara det för dig i termer som ett barn kan förstå om du vill?

Erik, lever du i en fantasivärld? Eller är det Igor Girkin som gör det?

Jag ger mig, du har rätt, Igor säger att USA/Ukraina kommer vinna proxykriget.
Citera
2022-07-15, 03:37
Medlem
Citat:
Jag ger mig, du har rätt, Igor säger att USA/Ukraina kommer vinna proxykriget.

Nej, Det han säger är att den ryska militären i hög utsträckning var helt oförberedd på kriget, haft urusla strategier, är genomkorrupt och inkompetent och därmed på allvar riskerar att förlora kriget om ingenting radikalt förändras. Har du svårt att läsa, lille Erik?

Men nu återstår frågan; du påstod tidigare i tråden att alla som inte delade din bild av att Ryssland enkelt kan vinna kriget när dom känner för det lever i en fantasivärld. Detta är ju inte alls vad Girkin säger, utan han säger att Ukraina inte är besegrade på något vis, att den ukrainska armén är kompetent och att det är stora problem med den ryska offensiven.

Så, lever Igor Girkin i en fantasivärld enligt dig?
Citera
2022-07-15, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Aj fan. Där ser man. Det håller kanske på att... Ligger en eskalering i farans riktning, tro?

Ryssarna har varit tydliga från dag ett med att de både känner till att amerikanerna hjälper och att man egentligen inte accepterar någon direkt inblandning. I synnerhet inte från Nato-länderna. Om USA vet att de blivit ertappade med byxorna nere tycker de antagligen att det är säkrast att dra sig ur. Jag måste citera ett meme, bara för att det är så löjligt: "Shut it down!"
Jag vet inte om det är sant, men så svårt kan det väl inte vara att hitta fler källor till yttrandet? Det låter ju otroligt fantasifullt, det han säger... i vilket fall som helst. Det här med Putin.
Rykten gör gällande att det var en massa amerikaner som strök med i Nikolajev. Därav allt hysch-hysch.

Men det är bara rykten. Skulle då förklara USA:s ambassads uttalande.

Men Nikolajev är skumt. 20 missiler, total radiotystnad från Kiev, knapphändig information från Russian MoD.
Citera
2022-07-15, 03:38
Medlem
Citat:
Ryssland har ingen chans mot Ukraina, ok.
Jodå men Ryssarna har ingen chans mot västvärlden.
Citera
2022-07-15, 03:54
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Självklart är Igor missnöjd. Hela hans poäng är ju att Ryssland gått för milt fram. Ergo: han vill att Ryssland ska släppa lös den ryska militärmakten, på riktigt. Och då spelar inte civila offer någon roll. Som jag påpekade; det ryska militära våldet har än så länge varit återhållsamt. Ni tror det inte, men ryssen är kapabel till en militär våldseskalering som skulle få er att kissa ner era redan våta trosor.
Eller så leder mobiliseringen till att ett flertal provinser gör uppror och Ryssland faller sönder som det fragila korthus det är.
Putin är rädd för att mobilisera av en anledning.
Citera
2022-07-15, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jodå men Ryssarna har ingen chans mot västvärlden.
NATO har ingen avsikt att skicka in egna boots on the ground eller att ge Ukraina alla de vapen Kiev ropar efter.

De slåss till siste ukrainare, men Ukraina är inte någon särskilt effektiv eller pålitlig proxykrigare, ur USA:s synvinkel. Inte direkt lysande, men den bästa de kunde hitta i Östeuropa.

Ett problem för USA med Kiev som proxy är att Zelensky och hans regering är alldeles för högljudda i media. De kräver massor hela tiden utan att lyckas vinna några rejäla segrar (Snake Island är strategiskt rätt betydelselöst, ön betyder mest för Kievs propaganda), de kommunicerar hela tiden via offentlig media och på twitter - inte via hemliga kanaler eller diplomater - och de är alldeles för storvulna.

Därmed blir det liksom "giving away the nature of the game". Effektiv proxykrigföring fungerar bäst ifall den aktör som har "lejts" för att föra själva kriget håller tyst och inte hela tiden står och ropar högt tillbaka till sina backers i stormakten: "Can you hear me Man?! WOW, did you see I got their ship and their depots?!". Typiska USA-proxies som t ex Mujahedin i Afghanistan på 80-talet eller högermiliser i Latinamerika vid samma tid var mycket mer diskreta i sin kommunikation utåt.
Citera
2022-07-15, 03:58
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Rykten gör gällande att det var en massa amerikaner som strök med i Nikolajev. Därav allt hysch-hysch.

Men det är bara rykten. Skulle då förklara USA:s ambassads uttalande.

Men Nikolajev är skumt. 20 missiler, total radiotystnad från Kiev, knapphändig information från Russian MoD.
Har ni hittat den där amerikanske generalen i Mariupol ännu förresten?
Ni har haft rätt lång tid på er att gräva fram honom nu.
Ni träffade diverse barn, kvinnor, åkrar och civila bostadshus som vanligt.
Citera
2022-07-15, 03:59
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
NATO har ingen avsikt att skicka in egna boots on the ground eller att ge Ukraina alla de vapen Kiev ropar efter.

De slåss till siste ukrainare, men Ukraina är inte någon särskilt effektiv eller pålitlig proxykrigare, ur USA:s synvinkel. Inte direkt lysande, men den bästa de kunde hitta i Östeuropa.

Ett problem för USA med Kiev som proxy är att Zelensky och hans regering är alldeles för högljudda i media. De kräver massor hela tiden utan att lyckas vinna några rejäla segrar (Snake Island är strategiskt rätt betydelselöst, ön betyder mest för Kievs propaganda), de kommunicerar hela tiden via offentlig media och på twitter - inte via hemliga kanaler eller diplomater - och de är alldeles för storvulna.

Därmed blir det liksom "giving away the nature of the game". Effektiv proxykrigföring fungerar bäst ifall den aktör som har "lejts" för att föra själva kriget håller tyst och inte hela tiden står och ropar högt tillbaka till sina backers i stormakten: "Can you hear me Man?! WOW, did you see I got their ship and their depots?!". Typiska USA-proxies som t ex Mujahedin i Afghanistan på 80-talet eller högermiliser i Latinamerika vid samma tid var mycket mer diskreta i sin kommunikation utåt.

Du verkar inte förstå att det inte är USA:s krig. Om det vore hade det redan varit över.
Citera
2022-07-15, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Du verkar inte förstå att det inte är USA:s krig. Om det vore hade det redan varit över.
Självklart är detta ett amerikanskt proxykrig, det har många redan insett - men du fattar ju överhuvud taget inte vad sådant innebär eller hur ett proxykrig fungerar i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in