2022-07-16, 23:56
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Dina resonemang ligger på grundskolenivå. För att förstå den här konflikten måste man förstå både den omgivande kontexten och historien bakom händelseutvecklingen. Jag förstår dock att ni mindre förnuftiga tar ut er frustration över er inrikespolitiska situation på Ryssland. Ni vågar inte peka fingret mot den interna fiende som verkligen hotar er, så ni vänder ert hat mot en fiende som ert etablissemang har godkänt åt er och som tjänar deras dunkla syften. Ynkligt.

Är det bättre att ligga på foliehattsnivå och hitta på argument som låter bra för stunden? Gärna lite omätbara och godtyckliga sådana.
Citera
2022-07-16, 23:57
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ett fraktplan störtade nyss och först kom det uppgifter att det var ukrainskt. Nu verkar det vara ett vanligt fraktplan som hade rutt Serbien-Jordanien så förhoppningsvis har det inget med kriget att göra. Men lite skumt är det fanimig.

https://twitter.com/Gerjon_/status/1548415838075568129

Lite varningsflagg onekligen. Om det visar sig vara ryssar bakom det kan det kanske leda till eskalering. Natoflygrum över Grekland.
Citera
2022-07-16, 23:57
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Inlägget var ett svar till en mindre intellektuellt rustad person som påstod att USA och väst har moraliskt företräde om man jämför med Ryssland i den aktuella konflikten. Det jag påvisade var att de inte har detta.
Du menar alltså att Rysslands invasion nu, är lika fel som den USA gjorde då. Utmärkt!
Citera
2022-07-16, 23:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ansikten på några som blev mördade av ryssar i Vinytsia i går. Man blir bara mer och mer förbannad på ryssarnas terrorism:

https://twitter.com/Wh0Know5/status/1548150893278744582?t=Gt0Pf6SHpYAVlDqksh7TAQ&s=19

Dessa satans ryska råttor och avskum Kackerlackor på jorden.

Är det där bilder på de utländska vapenhandlarna?
Citera
2022-07-16, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
På SVT uppgavs igår att FN har 271 dokumenterade fall av tortyr utförd av ryssarna. Just nu hittar jag inte nån länk, men det stod på SVT igår.

Fake News, naturligtvis.

Inte ens om ryzzka försvarsdepartementet skulle tillstå tortyr av ukrainska krigsfångar skulle det accepteras av ryss-runkarna i tråden.
Citera
2022-07-17, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Det har investerats för mycket sedan 2013 för att USA/Nato skall backa,,
Prestige och att "rädda ansiktet" väger mycket tyngre än Ukrainska liv.

Vet inte om "Democracy Now" är en objektiv kanal men det är onekligen
intressanta kommentarer ca 5min in i sändningen.
https://youtu.be/Kyznp8qUEkg

Nu har ju väst antagligen investerat mycket mer i Ryssland än i Ukraina, och där har man ju klivit av.
Citera
2022-07-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Så du tror att alla svenskar stödjer tiggarna i Ukraina och vill ge bort 1000 år av självständighet till EU & NATO?

Ni sossar är bara för roliga, även om skrattet fastnar i halsen då ni faktiskt har makt över landet.
Japp , huvudet på spiken , vi vill ge oss in i NATO , som du skriver .

Kommer bli jättebra , slipper bry sig om ryssjävlar som du som hotar oss.

Du skriver att skrattet fastnar i halsen på dig , Jättebra ,där kan det sitta !
Citera
2022-07-17, 00:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Ja, alltså verkligen så att jag får kväljningar och känner mig spyfärdig. Att de försöker försvara sig förändrar ingenting. Nazityskland försökte också försvara sig i Hürtgenskogen och på östfronten.

’Nazityskland försvarade sig’ - ok du visar hur det står till förfogande ditt huvud.

Kväljningar och spyfärdig, du är något av en drama queen förstår jag. Helt nyregistrerade och superkänslig. Hoppas det ordnar sig för dig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ansikten på några som blev mördade av ryssar i Vinytsia i går.

Man blir bara mer och mer förbannad på ryssarnas terrorism:

https://twitter.com/Wh0Know5/status/1548150893278744582?t=Gt0Pf6SHpYAVlDqksh7TAQ&s=19

Dessa satans ryska råttor och avskum Kackerlackor på jorden.

Även om det är hemskt med sönderbombade oskyldiga människor så hade de ändå tur.

De slapp ju bli våldtagna och sönderskurna av den ryska mördararmén innan de avled.
Citera
Medlem
Citat:
Inlägget var ett svar till en mindre intellektuellt rustad person som påstod att USA och väst har moraliskt företräde om man jämför med Ryssland i den aktuella konflikten. Det jag påvisade var att de inte har detta.
...genom att fisa ur dig lögner om helt andra konflikter? Ja, ungefär den sortens uppträdande man kan förvänta sig av ryssarnas nyttiga idioter.
Citera
2022-07-17, 00:03
Medlem
Det verkar som om Ukraina tagit hämnd för missilerna mot Vinytsia. Enligt flash Ukraine twitter, som hänvisar till Ukr försvarsrapporter, har en rysk bas förstörts i Christyakovo, Donetskt region. Man har också satt i brand en vapen och ammunitionsdepå i Skargovka, Luhansk region.

Shougi har beordrat att Ryssland skall bruka hårdhandskarna....men möts med samma mynt. Grattis Ryssland som har försatt sig i skiten utan något att vinna.

En förstörd framtid!
Citera
2022-07-17, 00:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Det är uppenbart i denna tråd vem som är ’intellektuellt mindre rustad’. Meen en gång fyllo alltid fyllo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in