2022-07-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamealltheway
Oj jo då om det härjar en Våldtäktsman eller nåt annat så reagerar jag jag engagerar mig MEN jag skiter totalt i om Ukraina skulle utplånas eller nåt annat land för den delen.

Bra. Då antar jag att du skiter i om Ryssland utplånas också? Jag menar, bara så att vi har ett mål att sikta mot....
Citera
2022-07-14, 12:39
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Hade du tyckt att det var rimligt att Sovjet kapitulerade för Nazityskland, eftersom de då hade kunnat rädda miljoner ryssars liv, som gick förlorade mellan säg 1942 och 1945?

Borde Nordvietnam ha kapitulerat 1968/1969, eftersom USA och Sydvietnam påförde dem groteska förluster, och utsikten för dem att vinna kriget så länge USA stod kvar i Sydvietnam var noll och ingen?

Borde England ha kapitulerat i maj/juni 1940?

Problemet med resonemanget är att det inte är vi som ska avgöra om Ukraina ska ge sig, det måste ukrainarna själva göra. Givet att Ryssland står långt ifrån en vinst, tycker helt säkert en majoritet ukrainare att det är mödan värt att kämpa på. 500k barn är bara en hittepåsiffra för att uppröra, som har mycket lite med sanningen att göra.

Det beror ju på från krig till krig, man kan i princip svara ja, ja, nej på dina frågor och nej till att offra 500,000 barn.

Jag håller också med om att Ukraina ska bestämma själva. Men man kan sluta exportera vapen till dem, om man anser att det som de gör är fel (tråden skrev "mäkla fred"). Sen kan man alltid fundera på vad "bestämma själv" är. Finns där en gräns där Zelensky inte längre representerar folkviljan, t ex vid massiva deserteringar och svårigheter att rekrytera nya soldater?

Det beror ju också på vad alternativet är. Om alternativet är ovillkorlig kapitulation av hela Ukraina, Putin kastrerar alla nationalister och tvingar alla ukrainska kvinnor att få barn med ryska män så kan det faktiskt vara värt 500,000 barn i min optik. Nu tror jag inte det är alternativet som kommer att utspela sig, men du förstår principen?
Citera
2022-07-14, 12:40
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Förmodligen där soldater/piloter/officerare bodde, som det alltid visar sig efter all panik från Ukrainarna och gråt om "attacker på civila".

Högkvarter = civila byggnader för Ukrainarna numera, t ex hotell/skolor m.m.
De torde väl vara på jobbet nu?

Nej, det här är ännu en i raden terrorbombningar och/eller ett resultat av rysk "precision".
Citera
2022-07-14, 12:41
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Bra. Då antar jag att du skiter i om Ryssland utplånas också? Jag menar, bara så att vi har ett mål att sikta mot....

Som sagt om Ryssland eller Ukraina utplånas bekommer inte mig men att vi ska hålla på och tycka synd om Ukraina och sända bistånd efter bistånd är illa.
Citera
2022-07-14, 12:43
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamealltheway
Är väl dags att vi i väst världen offrar ukraina och börjar köpa rysk olja rysk gas och ryska spannmål OMGÅENDE så vi kan börja få ordning på våra länders ekonomier igen.

Nej, vi tänker skicka tillbaka Ryssland till bronsåldern först. Efter det har ryssarna inget vettigt att sälja.
Citera
2022-07-14, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Det börjar synas att Ukrainas avskjutningen av ammunitionsdepåer gett resultat.
https://i.imgur.com/IrOQOg0.png

Ja men det behövs mer. Jag tror att Ukraina behöver förbättra sin strategi. Dom skulle ha haft generaler av Israelisk kvalité, jag tror fortfarande dom är kvar till 50% i gammal sovjetisk modell.

Men kan man öka optimismen är mycket vunnet. Dom strider ju på sin egen mark och för sin framtid vilket man inte kan säga om Ryssland.
Citera
2022-07-14, 12:44
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GundeS
Nej, vi tänker skicka tillbaka Ryssland till bronsåldern först. Efter det har ryssarna inget vettigt att sälja.

Ja där ser man.
Känns tryggt att du har en plan.
Citera
2022-07-14, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck! Fattar du inte att Ukraina får betala med råvaror, licenser/kontrakt och mark så småningom? Om nu inte Ukraina försvinner då blir det svårt att kräva tillbaka något...
Landet är ju för fan redan sönderroffat.
Citera
2022-07-14, 12:48
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Båda har gjort filmen, som är en bra beskrivningen av händelserna som ledde fram till dagens konflikt.

Här är en bättre länk till filmen:

Ukraine On Fire Oliver Stone documentary

https://www.youtube.com/watch?v=kGQfiImnZHE

Wikipedia har en lång artikel om filmen:

Ukraine on Fire is a documentary film directed by Igor Lopatonok and premiered at the 2016 Taormina Film Fest.[1] It features Oliver Stone, the executive producer, interviewing figures surrounding the 2014 Ukrainian revolution such as Viktor Yanukovich and Vladimir Putin. The central thesis of the film is that the events that led to the flight of Yanukovych in February 2014 were a coup d'état led by the USA.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine_on_Fire#:~:text=Ukraine%20on%20Fire%20is%2 0a%20documentary%20film%20directed,revolution%20su ch%20as%20Viktor%20Yanukovich%20and%20Vladimir%20P utin.
Nyss var ju filmen gjord av Oliver Stone? Filmen är gjord av ett känt rysstroll. Filmen är av rysstroll för rysstroll.
Citera
2022-07-14, 12:49
Medlem
Reimers avatar
Orcherna slår nya rekord i svinighet, deras så kallade "precisionsbombning" av en flygplats missade givetvis det som skulle träffas, här är resultatet av deras "avnazifiering" denna gång.

Citat:
It’s a baby carriage.
Russia, go to hell 🤬
By Mykola Kuleba

https://twitter.com/IuliiaMendel/status/1547515825975959552

Hoppas Tysksvinen sätter sitt öl i vrångstrupen, förhandla med barnamördare går bra om det gäller deras djävla gas.

Citat:
Dödstalen stiger efter robotattack i centrala Ukraina

En rysk robotattack har ägt rum i staden Vinnytsia i centrala Ukraina under torsdagen. Bland annat ska ett köpcenter ha träffats.

Initialt uppgavs åtta personer ha dött i attacken. Nu uppger räddningstjänsten i Ukraina att 12 personer har dött, inklusive ett barn, rapporterar Kyiv Independent. 25 personer uppges ha skadats.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/
Senast redigerad av Reimer 2022-07-14 kl. 12:57.
Citera
2022-07-14, 12:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
En intressant tråd. Just nu tycker 40% att det är OK att offra 500,000 barn för att Ukraina inte ska förlora.

Sjukt resultat, vet inte om det beror på att de som svarar tänker för lite och bara svarar något, eller om Flashbacks användare är extrema.

(FB) Global svält hotar. Bör vi mäkla fred? Även om det innebär att Ryssland vinner?

Alla alternativ är vinklade med ett syfte och syftet är det gamla vanliga: Ukraina ska ge upp så att Ryssarna kan vinna kriget.

RustyShackleford kan vara finurlig emellanåt, men några 500,000 barn bryr han sig inte om.
Citera
2022-07-14, 12:52
Medlem
Jag ser gärna ett WW3 nu för att stoppa ryssen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in