2022-07-14, 23:48
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Kul för dig. Min kompis blev våldtagen i vuxen ålder. Hon frös och kissade på sig. Kan du försöka sätta dig in i den känslan?
Det är omöjligt för mig att svara på i och med att jag inte vet hur hotfull eller våldsam situationen var. Sexbrott som innefattar hot eller våld kan jag som sagt leva mig in i, helt enkelt därför att de delvis är våldsbrott. Vidare så respekterar jag att många människor tycker att sexbrott är obehagliga. Det jag inte förstår är varför man utgår från att alla människor tycker det, och ofta till och med går så långt att man hävdar att offrens liv är förstörda. Ingen annan än den som utsätts har rätt att göra den bedömningen om du frågar mig.
Citera
2022-07-14, 23:53
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Behövs väl ingen forskning på självklarheter. Det kan en fungerande person förstå. Om man blir så sviken av en närstående eller våldtagen av en främmande person när du är ett barn. Då blir hela din självkänsla och tillit till människor skadad.
I en annan tråd, om överfallet på en flicka i Skellefteå, länkas det till ett reportage om en psykolog som hjälper barn och unga som blivit utsatt för bl.a sexuella övergrepp.
Psykologen säjer där att han alltid får frågan från den unga om man kommer att glömma övergreppet med tiden. Psykologen svarar då ärligt Nej, du får lära dej att hantera och leva med det. Ett rakt och ärligt svar till den unga som också visar hur verkligheten ser ut för de drabbade.
Citera
2022-07-14, 23:59
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
I en annan tråd, om överfallet på en flicka i Skellefteå, länkas det till ett reportage om en psykolog som hjälper barn och unga som blivit utsatt för bl.a sexuella övergrepp.
Psykologen säjer där att han alltid får frågan från den unga om man kommer att glömma övergreppet med tiden. Psykologen svarar då ärligt Nej, du får lära dej att hantera och leva med det. Ett rakt och ärligt svar till den unga som också visar hur verkligheten ser ut för de drabbade.
Det svar som du beskriver låter vettigt, och inte alls som det man ibland man brukar höra.

Vad hade du tyckt om psykologen hade sagt "Nej, du är från och med nu ett evigt offer och ditt liv är förstört"? Det är nästan ordagrant det som ibland framförs, bland annat i den här tråden. Det är att lägga en börda på den som har utsatts för sexbrott.
Citera
2022-07-15, 00:00
Medlem
Någon som har koll på varför dumpen.se implementerat site restrictions som gör att man inte ges tillträde från vissa länder?

Nu är det förvisso av godo för mitt mentala välbefinnande och för att inte provocera mina mest mordiska läggningar att jag inte längre kan se vad det är för nya lågvattenmärken i mänsklighetens kloak som de lyckats gräva fram, men är ändå lite nyfiken på vad som ligger bakom restriktionerna.
Citera
2022-07-15, 00:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det svar som du beskriver låter vettigt, och inte alls som det man ibland man brukar höra.

Vad hade du tyckt om psykologen hade sagt "Nej, du är från och med nu ett evigt offer och ditt liv är förstört"? Det är nästan ordagrant det som ibland framförs, bland annat i den här tråden. Det är att lägga en börda på den som har utsatts för sexbrott.

Han berättar även att en del går det bra för och en del begår brott och hamnar i fängelse.
Han säjer vidare att arbetet är mycket tungt.
Citera
2022-07-15, 00:08
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Han berättar även att en del går det bra för och en del begår brott och hamnar i fängelse.
Han säjer vidare att arbetet är mycket tungt.
Ok, men du ignorerar min fråga. Anser du att det är bra psykologi att säga att människor som har utsatts för brott är eviga offer med förstörda liv?
Citera
2022-07-15, 00:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ok, men du ignorerar min fråga. Anser du att det är bra psykologi att säga att människor som har utsatts för brott är eviga offer med förstörda liv?

Jag tror att det är så det ser ut även om man säjer det eller inte.
Citera
2022-07-15, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Varför är det ok med rebusar? Då kan man lika gärna skriva namnet maskat. Resultatet är ju exakt detsamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Har jag också undrat många gånger. Är ju urbota korkat.

Citat:
Om det är någon på Flashback som hängs ut så är rebusar inte tillåtna enligt regel 1.06.

Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Skulle tro att det beror på följande. Om du skriver namnet maskerat då dyker det trots allt upp i SERP. Men skriver du det med en rebus då syns namnet inte i SERP.
Jag startade en tråd om just den saken ifall ni är intresserade (FB) Varför är rebusar tillåtna för att hänga ut folk?

Men BeachBob, du undviker min fråga. Jag är faktiskt genuint nyfiken på hur du resonerar. Du skrev att det förmodligen inte skulle finnas någon manlig pedofil som inte kommer begå övergrepp förr eller senare. Vad grundar du det på? Jag utgår från att du är en vanlig heterosexuell man. Om inte så förstår du nog andemeningen ändå. Men menar du alltså att om du aldrig skulle få tillgång till att ligga med en kvinna som ville ligga med dig så skulle du till slut våldta någon? För det är ju i princip det du säger. (Att köpa sex är inte ett alternativ i det här exemplet)
Citera
2022-07-15, 00:16
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Någon som har koll på varför dumpen.se implementerat site restrictions som gör att man inte ges tillträde från vissa länder?

Nu är det förvisso av godo för mitt mentala välbefinnande och för att inte provocera mina mest mordiska läggningar att jag inte längre kan se vad det är för nya lågvattenmärken i mänsklighetens kloak som de lyckats gräva fram, men är ändå lite nyfiken på vad som ligger bakom restriktionerna.

https://dumpen.se/ufaq/jag-kommer-inte-in-pa-sidan/
Varsågod!

Du är utomlands misstänker jag och behöver koppla upp dig på svensk internetabbonemang (Ej vpn)
Citera
2022-07-15, 00:17
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag tror att det är så det ser ut även om man säjer det eller inte.
Nu slingrar du dig igen. Vad du tror är helt irrelevant, det är upp den som utsatts att avgöra den saken. Är det dina värderingar som visar sig igen? Är det rimligt att skapa en förväntan på att den som har utsatts för brott ska må dåligt?

Personligen så tycker jag att man skall ge personen som har utsatts så bra förutsättningar som möjligt att må bra. Man skall inte underblåsa eller till och med skapa någon slags identitet som offer.
Citera
2022-07-15, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
https://dumpen.se/ufaq/jag-kommer-inte-in-pa-sidan/
Varsågod!

Du är utomlands misstänker jag och behöver koppla upp dig på svensk internetabbonemang (Ej vpn)

Tack för länken. Lysande idé att lägga upp information för folk i utlandet om att de inte kommer in på sidan p g a att de befinner sig i utlandet, på just den sidan de inte kommer in på då de befinner sig utomlands 😂

Dock funkade det alldeles utmärkt tills för ca en vecka sedan så något har ju hänt och det var det som var min egentliga fråga;
Vad har fått dumpen att implementera det här? Finns det något internationellt regelverk som hindrar dem från att hänga ut svenska pedofiler till världens beskådan eller vad grundar det sig i?
Senast redigerad av Herr.Dekadens 2022-07-15 kl. 00:25.
Citera
2022-07-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Tack för länken. Lysande idé att lägga upp information för folk i utlandet om att de inte kommer in på sidan p g a att de befinner sig i utlandet, på just den sidan de inte kommer in på då de befinner sig utomlands 😂

Dock funkade det alldeles utmärkt tills för ca en vecka sedan så något har ju hänt och det var det som var min egentliga fråga;
Vad har fått dumpen att implementera det här? Finns det något internationellt regelverk som hindrar dem från att hänga ut svenska pedofiler till världens beskådan eller vad grundar det sig i?

Misstänker att det har med DDos-attacker att göra. Det är ju effektivt blocka alla andra länder är de man vill få trafik ifrån för att undvika fullskaliga koordinerade attacker, det är min gissning en helt vanlig säkerhetsåtgärd. Cloudflare i all ära men sitter du på tillräckligt stort botnät och varje nog gör ett fåtal transaktioner så äger du ut Cloudflare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in