2022-07-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nordborna är flitiga, inovativa o solidariska av naturen. Annars så går det inte att överleva här.
Hur fan kan du vara så naiv? Det där är sådant folk har tutat i dig för att de inte har någon självkänsla. Fattar du inte det???
Citera
2022-07-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Håller inte med dig tyvärr. Inget annat land ändrar på sina traditioner, så varför ska vi?
Föregå med gott exempel? Vi kan ju knappast vänta på att diktaturerna ska leda oss genom etniska frågor.
Citera
2022-07-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Vilka kristna ungar? Sverige / svenskar är inte religiösa, vi firar Jul av ren tradition - inget annat.
Islam är inte en religion till att börja med, utan en politisk ideologi som lever kvar till stor dels p.g.a. dess grupp mentalitet. Du har inget personlig relation till en Gud likt Kristendomen, du SKA följa vad den muslimska gruppen säger och tycker. Det var inte länge sedan en flicka blev mördad av sin pappa och bror för att hon hade varit i ett rum med sina kompisar varav en råkade vara kille. Och du undrar vad som är så fel med Islam?

Jag är trött på alla IQ befriade kukskaft som jämför Kristendomen med Islam, det skiljer minst ett par hundra år mellan dessa religioner i modern tid.
Det bästa som kan hända är att man tar totalt avstånd från Islam. Jag menar...kolla Ryssland-Ukraina situationen; folk tar t.o.m. avstånd från vissa produkter och tjänster - "Jag kan inte klippa mig hos Er länga för att ni är ryss HÖHÖ". Då skulle jag vilja påstå att Islam är många gånger värre än Rysslands ageranden.

Dessutom, är du kristen i ett muslimskt land så dör du typ...

Vill muslimer ha ledighet på sina religiösa dagar:
1) Packa och dra tillbaka till öknen, eller 2) Modernisera Islam till åtminstone samma nivå som Kristendomen.

Tycker vi ska öppna upp en nya kyrka fast med hakkors istället, där vi be till Hitler - frälsaren som skulle befria oss från Judarna. Givetvis ska vi också ha röda dagar... Tycker du detta skulle vara OK? Det är ju bara en tro...det är fritt att tro? Det blir en ny religion, obevisbar likt alla andra, och den skulle inte ens vara i närheten värre än Islam...
Det finns oerhört många tolkningar av islam. Vissa muslimer kanske ser det som en ideologi men de klart flesta ser det som en religion och livsåskådning. Att folk blir mördade händer alltid eftersom det alltid finns stora idioter i alla kulturer. Man får dock inte döma den stora massan efter några få (de flesta muslimer hade tagit avstånd från händelsen).

Det är inte islam som är efter kristendomen utan det är kulturen kring islam som på vissa plan ligger efter Sveriges kultur. Låt oss fokusera på att förbättra dessa delar istället för att kasta sten på hela religionen. Den gör trots allt många lyckliga och nöjda och då ska de väl få vara det.

Muslimska länder är något helt annat än muslimer i allmänhet liksom att Ryssland är något helt annat än ryssar i allmänhet. Vi kan inte vara dumma bara för att de muslimska jävla länderna är det.

Att börja tillbe Hitler är inte det samma som att fortsätta en urgammal sed. Det vet du också, lägg ned. Dessutom finns det en jävla massa nynazister och de får ju sina rättigheter. För några år sedan på första maj gick en hel rad och demonstrerade utanför mitt hus (med tillstånd). Nog tycker jag att Muslimerna kan få några helgdagar i så fall.
Citera
2022-07-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
När såg du kristna ockupera en stor del av ett torg för att be senast?

Problemet är att om du ger plats åt en annan dominant kultur så kommer den svenska kulturen att förintas. Det har hänt i samtliga muslimska länder i historien.
Det är så vanligt att folk inte ens reflekterar över det.

På vilket sätt är den muslimska kulturen dominant?
Citera
2022-07-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Nej, kristendom i sin ursprungliga form är bättre än islam i sin ursprungliga form. Bibeln tillåter inte våldtäkter och är mycket mer resonlig. Jesus var inte heller pedofil och våldtog småflickor. Bibeln talar inte om oliktänkande som "otrogna".

Du verkar inte förstå det kausala sambandet mellan alla problem i Asien och just islam. Av den anledningen så måste man ju ifrågasätta din intelligens och bildningsnivå.

Nej, det finns inga bevis för att jorden är platt, men det finns mängder och mängder av bevis som påvisar att människor från MENA och Somalia har en mycket lägre IQ än genomsnittet i västvärlden. Om det är för att de är genetiskt sämre, har näringsfattig mat, sämre kultur eller för att de föredrar att knulla deras kusiner är i det stora hela ointressant. Vad som är intressant är att alla muslimska länder som på något sätt lyckats har blivit uppbyggda av västerländska länder (Qatar och UAE).

Så summan av kardemumman är att mörkermännen är genetiskt defekta i jämförelse med västerländska människor. Man har inte samma förutsättningar för logiskt och abstrakt tänkande och är i mycket högre utsträckning religiös. Dumma människor får dumma barn.
Du tror inte att bibeln tillåter våldtäkter? Här ska du få ett intressant citat från denna bok (nej, det är inte taget ur sammanhang):
"Innan de hade lagt sig omringades huset av männen i staden, Sodoms män, både unga och gamla, allt folket utan undantag. De ropade på Lot och sade till honom: 'Var är männen som kom till dig i natt? Skicka ut dem till oss så att vi får ligga med dem.'
Då gick Lot ut till dem i porten, stängde dörren efter sig och sade: 'Mina bröder, gör inte så illa! Jag har två döttrar som aldrig har legat med någon man. Låt mig skicka ut dem till er, så kan ni göra vad ni vill med dem. Gör bara inte något mot de här männen, eftersom de har kommit i skydd under mitt tak."

Vad Lot, "hjälten", tänkte göra var alltså att skicka ut sina båda oskulder till döttrar så att hela staden skulle få våldta dem. Anledningen till att gud senare dränkte staden i aska var att männen som bodde där var homosexuella, inte att de var våldtäktsmän (vilket de också var men det hörde uppenbarligen inte till historien).

Googlade och det går uppenbarligen att hitta bevis för att jorden är platt: https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/de-tror-att-jorden-ar-platt-rorelsen-sprids-over-varlden
Även om bevisen är svåra att tro på för de flesta människor verkar de lika självklara för en del som det verkar för andra att vissa människor föds med något inbyggt fel och bör behandlas därefter. Som jag tidigare skrivit: Även om vissa grupper av människor var dummare, skulle du då inte ändå velat hjälpa dem?

Är Qatar ett lyckat land enligt dig? Mäter du då hur lyckliga de i landet är eller vad är ett lyckat land för dig?

Fortfarande: Varför är det så viktigt för dig att vara bäst?
Citera
2022-07-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det var ett jävla tjat om kristendomen. Kristendomen byggde detta land, liksom i princip alla lyckade, demokratiska och progressiva västerländska länder. Kristendomen har ett nytt testamente, dess profet är en snickare som förespråkar fred. Islam saknar ett nytt testamente, dess profet är en krigsherre/pedofil som förespråkar våld mot icke-troende. Dessa religioner är väldigt olika.

Återigen, varenda land som genomgått en islamistisk revolution har gått åt helvete.
Sverige var ett förjävligt land att leva i under en väldig massa hundra år. Vi hade häxjakt och slavhandel och tyranniska kungar och all möjlig skit. I takt med att Sverige blev bättre trappade folket ned på sin tro och numera är landat ganska sekulariserat. Det "nya" testamentet skrevs långt innan islam som religion ens uppstod och det gamla är fortfarande en viktig del av religionen för många. I sin grund är kristendomen och islam precis lika hemska.
Citera
2022-07-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Jo, de flesta vill komma ur skiten och vill hjälpa sig själva men kan inte alltid. Vilken del av kulturen är det du tycker är i vägen för den saken förresten?

IQ är kopplad till utbildning. Jag vet inte om det är det logiska tänkandet eller bara förmågan att förstå vad testerna efterfrågar som blir bättre men man har märkt skillnad hos människor som hade lika IQ innan men sedan har gått olika länge i skolan.

Om det är så borde vi som är medvetna om hälsoriskerna (inklusive de araber som är det) se det som vårt uppdrag att informera om dessa (t.ex. genom att låta fler komma till Sverige och utbilda sig).

Du hittar alltså inget samband mellan nykolonialism och korruption? Eller försökte du kanske inte?

Tycker du förresten att kusingiftemål är så mycket värre än häxjakt???

Nej, så är det inte. Antingen förstår du inte vad forskningen säger eller så medvetet ljuger du. Det finns en koppling mellan hur länge folk studerar och IQ, men det betyder inte ens nästan att studier höjer ellet påverkar IQ. Du verkar inte greppa skillnaden mellan kausalitet och korrelation, så ge dig inte in på forskning du inte förstår.

Jag ser en koppling mellan låg IQ och korruption, vilket det finns tydliga statistiska kopplingar vid. Varför tror du att Somalia och delar av mellanöstern är de mest korrupta länderna? För att de har flest mängd svagbegåvade människor.
Citera
2022-07-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Ger man dom lillfingret så slukar de hela armen.
Vi ska inte ge efter en endaste millimeter.
De har tar över stad för stad , myndighet efter myndighet.
Vakna!
När dom är i majoritet så är vi körda.
3 miljoner måste skickas hem omedelbart!!
Varför är du så jävla rädd? Lita lite mer på vårt land. Låt inte rädslan göra dig självisk utan tänk logiskt. Och nej, vad du skriver är inte logiskt.
Citera
2022-07-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetman
Muslimer ska inte komma hit och begära nånting !
"-Tack för att vi fick komma hit. Vad fint ni har det. Nu anpassar vi oss efter det" Punkt slut.

Vi ska tex definitivt nte ha nån gammal gubbe som sitter i ett torn och gapar ut nån smörja.

Om du.åker och hälsar på hemma hos någon, tycker du att du ska följa hur den personen vill ha det i sitt hem, eller ska du bestämma och göra som du vill ? Han/hon går inte med skor inne, har det generellt väldigt rent och snyggt. Du tycker skor inne är super och kliver rakt i på mattan i vardagsrummet.

Den som flyttar hit i tron om ett bättre liv, borde inse fakta. Vi har haft det bra här, just för att Sverige INTE är ett muslimskt land. Antalet muslimska länder som inte är kaos, eller en grushög eller fattigt U-land är väldigt få.
Det finns en anledning till det.

Om ni vill vara lediga på era högtider, varsågod.
Men det ska inte ändras på några röda dagar.
Vill ni hålla på krångla med att jobba när det mesta övrigt är stängt. Lycka till. Ni får jobba där det är möjligt och fortsatt verksamhet igång på röda dagar, men ni kan ju då göra det utan extra betalt, perfekt.

Byta bort röda dagar, mot andra dagar ni vill ha ledigt. Ok, bra.
men ska tex en hel fabrik vara igång hela julen, för att 5 man är muslimer och vill jobba, eller hur tänkte ni ?
Ett köpcenter ska ha normal öppningstid hela julen, tex till kl 21.00 , för på H&M jobbar faktiskt 2st muslimer
Jävligt dåligt exempel. Här kommer ett bättre:
Du är granne till en fattig torparunge vars familj utnyttjas, ibland olagligt, av en svinrik patron. Patronen föddes i en rik släkt och har aldrig behövt arbeta och slita särskilt mycket för att ta sig dit där han är. Barnet jobbar hårt och har snattat från patronen ibland men bara när han varit utsvulten. En dag dör hela barnets familj i en arbetsolycka. Barnet går till patronen och ber om hjälp i brist på någon annanstans att ta vägen. Tycker du (läs rätt: tycker du, inte förväntar du dig) att patronen ska hjälpa barnet? Säg att patronen inte hjälper till men en av patronens drängar visar medlidande med barnet och säger att han kan ta hand om det. Barnet bor nu bland drängarna i samma hus som patronen och patronen ser ofta ungen springa omkring och leka. Han stör sig på det. Han tycker barn ska vara snälla och trevliga och uppföra sig och inte spring runt och skrika och tjoa eller gråta i sömnen. Barnet är dock inte alls van att bli tillsagd för sådant eftersom han kommer från en fattig familj utan någon direkt disciplin. Han är dock van vid mycket hårdare arbete än så här men det har patronen inte ens tänkt på. Vem gör rätt, vem gör fel (patronen, drängen, barnet)?

De där exemplen du tog upp om hur dessa röda dagar skulle fundera är bara dumma. Kan du inte komma på någon bättre lösning vet jag inte vad du tänker med. Och nej, lösningen är inte att bara skippa andra röda dagar. Det är själviskt.
Citera
2022-07-14, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ingen aning om det du skriver stämmer men som jag skrev är jag kritisk till påståendet. Dock inte mer kritisk än vad jag är till det du skrev som jag fortfarande vill ha källa på. Bör också nämnas att jag läste det på flera olika sidor men ETC tror jag inte var en av dem.

ETC är en vänsterextrem trollfabrik som drivs av grovt kriminella brottslingar och dom försvara terrorister och annant skit.
Citera
2022-07-14, 21:51
Medlem
Citat:
Det är så vanligt att folk inte ens reflekterar över det.

På vilket sätt är den muslimska kulturen dominant?

När hände det senast?

För att den går ut på att ta över och sprida sig, och är intolerant mot andra religioner. Polygami är tillåtet för män, etc. Det finns är väldigt stor skevhet i fördelningen av friheter och möjligheter mellan kvinnor och män, mellan muslimer och ickemuslimer.
Citera
2022-07-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Nej, så är det inte. Antingen förstår du inte vad forskningen säger eller så medvetet ljuger du. Det finns en koppling mellan hur länge folk studerar och IQ, men det betyder inte ens nästan att studier höjer ellet påverkar IQ. Du verkar inte greppa skillnaden mellan kausalitet och korrelation, så ge dig inte in på forskning du inte förstår.

Jag ser en koppling mellan låg IQ och korruption, vilket det finns tydliga statistiska kopplingar vid. Varför tror du att Somalia och delar av mellanöstern är de mest korrupta länderna? För att de har flest mängd svagbegåvade människor.
Det finns absolut en koppling mellan IQ och hur länge folk väljer att studera men det är inte det jag skriver om. Flera undersökningar har även visat på det omvända. Här nedan står ett utdrag från följande länk, bara som ett exempelmen det går att hitta andra tester som visar samma sak:
https://www.forskning.se/2018/04/16/hogre-iq-med-extra-skolar/
men det går att hitta andra tester som visar samma sak:

"Eftersom IQ anses vara en ganska stabil förmåga, som påverkar vårt liv och till stor del bestäms av vår genetik, har det gjorts relativt lite forskning kring det omvända förhållandet: Hur påverkar livet vår intelligens?

I en studie från 2017 undersöker i vart fall Anton Lager och hans kollegor vilken effekt utbildning har på intelligensen.

Forskarna tittade på data från stor grupp pojkar som var barn under skolreformen på 1950- och 1960-talen, då grundskolan utökades med ett år. Eftersom reformen inte skedde samtidigt överallt gick vissa pojkar i skolan i åtta år medan andra gick i nio. När forskarna jämförde resultaten från mönstringens intelligenstest hittade de ett spännande mönster.

– Det som är det riktigt intressanta är att det fanns ett samband åt andra hållet. Det extra skolåret hade lett till ökad IQ."

Så du kan släppa tanken någon idiot försökt tuta i dig att IQ inte alls har med miljö att göra utan bara är en genetisk stämpel som vissa folkgrupper fått för att de är värda mindre. Acceptera bara att du inte alltid kan vara bäst.

Du vet inte ens vad nykolonialism är va? (eftersom du aldrig vill svara på frågan jag ställde dig för ett par inlägg sedan)

Förresten är det allmänt känt att korruption snarare beror på själviskhet än intelligens. Samma själviskhet som får folk att inte vilja hjälpa andra.
Senast redigerad av Anvandareutannamn 2022-07-14 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in