Citat:
Ursprungligen postat av
Anvandareutannamn
Om du var ett barn uppväxt i en muslimsk familj skulle du säkert tröttna på att alla kristna ungar alltid fick vara lediga på sina dagar och du alltid tvingades fira deras högtider i skolan trots att de inte behövde fira dina. Visst är det möjligt att konvertera men då säger man upp en del av sin identitet och allt man tror på. Vad är det som är så fel med islam? Visst finns det dåliga saker med religionen men i kristendomen finns det också en jävla massa skit så om man tänker så kan den också dra åt helvete och då spelar det ingen roll vilka dagar vi firar. Religionen behöver hänga med sin tid men varför lägga sig i folks privatliv? De muslimska högtiderna är det ju inte mer fel på än de kristna eller hinduiska eller vilka som helst.
Vilka kristna ungar? Sverige / svenskar är inte religiösa, vi firar Jul av ren tradition - inget annat.
Islam är inte en religion till att börja med, utan en politisk ideologi som lever kvar till stor dels p.g.a. dess grupp mentalitet. Du har inget personlig relation till en Gud likt Kristendomen, du SKA följa vad den muslimska gruppen säger och tycker. Det var inte länge sedan en flicka blev mördad av sin pappa och bror för att hon hade varit i ett rum med sina kompisar varav en råkade vara kille. Och du undrar vad som är så fel med Islam?
Jag är trött på alla IQ befriade kukskaft som jämför Kristendomen med Islam, det skiljer minst ett par hundra år mellan dessa religioner i modern tid.
Det bästa som kan hända är att man tar totalt avstånd från Islam. Jag menar...kolla Ryssland-Ukraina situationen; folk tar t.o.m. avstånd från vissa produkter och tjänster - "Jag kan inte klippa mig hos Er länga för att ni är ryss HÖHÖ". Då skulle jag vilja påstå att Islam är många gånger värre än Rysslands ageranden.
Dessutom, är du kristen i ett muslimskt land så dör du typ...
Vill muslimer ha ledighet på sina religiösa dagar:
1) Packa och dra tillbaka till öknen, eller 2) Modernisera Islam till åtminstone samma nivå som Kristendomen.
Tycker vi ska öppna upp en nya kyrka fast med hakkors istället, där vi be till Hitler - frälsaren som skulle befria oss från Judarna. Givetvis ska vi också ha röda dagar... Tycker du detta skulle vara OK? Det är ju bara en tro...det är fritt att tro? Det blir en ny religion, obevisbar likt alla andra, och den skulle inte ens vara i närheten värre än Islam...