2022-07-12, 18:02
Medlem
speerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Din hårda ton avslöjar att du hatar. Ja. USA är mångkulturellt så in i Helvete. Folk från hela världen söker sig dagligen dit. Jag förstår det så att du tycker att mörkhyade ska bo i hyddor och dansa runt lägerelden. Ska vi alltså bygga hyddor i Sverige för att lösa bostadskrisen? Så USA fungerar inte enligt dej fast du förnekar fakta - att USA vårdar mångkulturen. Nä, det kanske haltar litet liksom Sverige sedan nyssnazzarna kom in i Riksdan. Man kan säga att landet dras isär till ingen nytta för någon.

Istället för att pladdra på helt oförståeligt så kanske du ska ställa dig själv frågan: Varför kom SD (nynazzar i din värld) in i riksdagen?

Varför växte SD så pass att dom nu pendlar mellan att vara 2a och 3e största partiet i Sverige?

Blev alla svenskar "nazister" helt plötsligt eller kan det ligga någonting annat bakom det?

Har det hänt något med vårt samhälle dom sista 10 åren som kanske kan ligga bakom det faktum att svenskarna går över till ett konservativt (nynazistiskt i din värld) parti?

USA är mångkulturellt ja, men för det mesta så integrerar alla invandrare (oavsett bakgrund) sig till USAs lagar, samhälle och seder. Plus att i USA så får man på riktigt arbeta för sina pengar, där förväntas du att sätta jobbet före ditt privatliv inom många branscher. Alltså finns det inget för dom parasiter som vi har fått där att göra.
Citera
2022-07-12, 18:04
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nämen du som tycks känna till allt om saken kan väl göra en liten uppräkning av vidrigheterna så jag får lära mej litet mer. Du kan utelämna halshuggningarna. Dom klassar jag som rena hämndaktioner mot västvärlden för allt hat som öses över dom av dej och c. Det är helt enkelt hat som västvärlden får tillbaka efter att ha dödat deras kvinnor och barn med drönarbomber. Men räkna gärna upp alla andra vidrigheter.

Alltså halshuggningarna har främst drabbats andra muslimer som kanske inte delar samma uppfattning som de som håller i svärdet har. De kan vara sekulära muslimer, shiaminoritet, Ahmadiyyamuslimer, eller bara djupt konservativa muslimer som inte delar den mer revolutionera salafismen.
Citera
2022-07-12, 18:17
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Yuksel trollar sönder varenda lättkränkt svärrjis.

Nuförtiden är det Nyans som inte behöver lägga pengar på partireklam. Förr var det SD.
Citera
2022-07-12, 18:19
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Nä! Samtliga "röd dagar" som på ett eller annat sätt, direkt eller indirekt, är relaterade till en Jesus, Muhammed, eller vilken gud eller sagofigur somliga nu än valt att sälja sitt förnuft och lydnad till, ska konsekvent lyftas ur samhällets kalendarium. Dessa "firanden" har idag ingenting med den vardagliga vardagen att göra så som de en gång kanske gjorde och är dessutom bara en börda för samhället.

Det är smidigare att låta de antal "röd dagar" som finns istället fördelas fritt för var och en så som de individuellt finner "firandet" (eller ledigheten) lämpligast. Exempelvis: utöka lagstadgade semesterdagar med antalet "röda dagar" som infaller under ett och samma kalenderår (1 januari - 31 december). På så sätt kan alla som har en sagofigur att fira fira denna på den dag på året de menar är viktigt.

Den enda nackdelen med mitt förslag, som jag ser det, är ju att vi som inte ser det som en "synd" att jobba på "röda dagar", säg en juldag, förlorar det attraktiva 100%-påslaget på timlönen.

Religion måste bort från politiken. Det är vi människor som styr. Inte gudar.
Citera
2022-07-12, 18:22
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Det är mycket möjligt. Men om inte så ska vi väl inte vara lika snåla som de länderna?
Nej det är inte möjligt överhuvudtaget.
Citera
2022-07-12, 18:24
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Inte viktigare men inte heller mindre viktiga. Om de viktigaste kristna högtiderna får vara kvar samtidigt som de viktigaste muslimska högtiderna också får bli röda får båda religioner det utrymme de förtjänar.

Håller inte med dig tyvärr. Inget annat land ändrar på sina traditioner, så varför ska vi?
Citera
2022-07-12, 18:26
Medlem
Citat:
Om du var ett barn uppväxt i en muslimsk familj skulle du säkert tröttna på att alla kristna ungar alltid fick vara lediga på sina dagar och du alltid tvingades fira deras högtider i skolan trots att de inte behövde fira dina. Visst är det möjligt att konvertera men då säger man upp en del av sin identitet och allt man tror på. Vad är det som är så fel med islam? Visst finns det dåliga saker med religionen men i kristendomen finns det också en jävla massa skit så om man tänker så kan den också dra åt helvete och då spelar det ingen roll vilka dagar vi firar. Religionen behöver hänga med sin tid men varför lägga sig i folks privatliv? De muslimska högtiderna är det ju inte mer fel på än de kristna eller hinduiska eller vilka som helst.

Vilka kristna ungar? Sverige / svenskar är inte religiösa, vi firar Jul av ren tradition - inget annat.
Islam är inte en religion till att börja med, utan en politisk ideologi som lever kvar till stor dels p.g.a. dess grupp mentalitet. Du har inget personlig relation till en Gud likt Kristendomen, du SKA följa vad den muslimska gruppen säger och tycker. Det var inte länge sedan en flicka blev mördad av sin pappa och bror för att hon hade varit i ett rum med sina kompisar varav en råkade vara kille. Och du undrar vad som är så fel med Islam?

Jag är trött på alla IQ befriade kukskaft som jämför Kristendomen med Islam, det skiljer minst ett par hundra år mellan dessa religioner i modern tid.
Det bästa som kan hända är att man tar totalt avstånd från Islam. Jag menar...kolla Ryssland-Ukraina situationen; folk tar t.o.m. avstånd från vissa produkter och tjänster - "Jag kan inte klippa mig hos Er länga för att ni är ryss HÖHÖ". Då skulle jag vilja påstå att Islam är många gånger värre än Rysslands ageranden.

Dessutom, är du kristen i ett muslimskt land så dör du typ...

Vill muslimer ha ledighet på sina religiösa dagar:
1) Packa och dra tillbaka till öknen, eller 2) Modernisera Islam till åtminstone samma nivå som Kristendomen.

Tycker vi ska öppna upp en nya kyrka fast med hakkors istället, där vi be till Hitler - frälsaren som skulle befria oss från Judarna. Givetvis ska vi också ha röda dagar... Tycker du detta skulle vara OK? Det är ju bara en tro...det är fritt att tro? Det blir en ny religion, obevisbar likt alla andra, och den skulle inte ens vara i närheten värre än Islam...
Senast redigerad av S0urce 2022-07-12 kl. 18:28.
Citera
2022-07-12, 18:30
Medlem
Partier nyans har inget i vår svenska riksdag att göra. Varken i riksdag, landsting och kommun. Det är svenska folkets skyldighet att se till att de inte kommer in och får inflytande över Sveriges seder och bruk. Vi ska inte ha ett muslimparti som styr i vårt land. Det får bara inte ske. Duger inte Sverige som det är till muslimerna så finns det andra länder som passar dem bättre. Sverige är svenskarnas land!
Citera
2022-07-12, 18:39
Medlem
Vad blir nästa steg, ska alla tillgodoses med röda random dagar så kommer produktionen att ställas på väldigt många svenska arbetsplatser, ohållbart!

Ingen jävel av oss ursvenskar firar väl röda dagar för att vi tror på religionen, jag känner då ingen...det går ut på att slippa kneget för några dagar punkt.

Nä, rensa bort alla röda dagar och inför sex veckors semester rakt av för alla oavsett vad du tror att du tror på.

Och inte minst, Sverige ska styras av svenskar med Sveriges väl i mål och inget annat.
Och de svenskarna får komma från vart de vill så länge det de värnar det är bästa för landet.
Och det är inte minareter och bönerum på kontoret...
Senast redigerad av Vincit-iustitia 2022-07-12 kl. 18:53.
Citera
2022-07-12, 18:53
Medlem
Citat:
Kristna gör ju så. Varför får då inte muslimer?

Jag vill inte att den svenska kulturen ska förintas men jag vill att den ska lämna plats för andra kulturer (och alltså delvis förintas om du vill tolka det så).

När såg du kristna ockupera en stor del av ett torg för att be senast?

Problemet är att om du ger plats åt en annan dominant kultur så kommer den svenska kulturen att förintas. Det har hänt i samtliga muslimska länder i historien.
Citera
2022-07-12, 18:54
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Alltså halshuggningarna har främst drabbats andra muslimer som kanske inte delar samma uppfattning som de som håller i svärdet har. De kan vara sekulära muslimer, shiaminoritet, Ahmadiyyamuslimer, eller bara djupt konservativa muslimer som inte delar den mer revolutionera salafismen.

Du tar upp nåt som jag beklagar djupt. Men hos monoteistiska religioner förekommer det tidigt meningsskiljaktligheter som verkar ofrånkomliga om vi ser till historien. Efter som Islam är den yngsta av dessa tre religioner så står dom upp till knäna i dessa konflikter i dag.

Kristendomen redde för längesen ut liknande konfliktskäl inom rörelserna, historiskt. Vi minns väl alla det trettioåriga Kriget som vi läste om i skolan. Det var ju en strid mellan påvemakten och Lutherismen som gjorde upp om framtidens kristendom. Den striden tog 30 år att utkämpa och lade Centraleuropa i ruiner. Ett fruktansvärt blodbad.

Men till och med jag tycker att Salafismen är väldigt ensidig och sträng. Men USA är bästa kompis med salafisterna som styr Saudi Arabien. Du har rätt.
Citera
2022-07-12, 19:00
Bannlyst
Fyfan!
Såhär kan vi inte ha det längre, det får ta slut nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in