2022-07-13, 19:22
Medlem
shaktas avatar
Vad hände med anpassningen. Bor man i Sverige får man acceptera att man är ledig våra röda dagar och storhelger. Vill man ha ledig på sina egna högtider får man ta ut sin semester för det.

Det börjar alltid med att vi ska ha ha ha.. Sen kommer man ta bort Kristna högtider för att det är kränkande mot deras religion , sen är vi Iran 1974
Citera
2022-07-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
För att det är en del av islamiseringen och att mer islam alltid är av ondo?
// Jag tycker att vi borde införa flera judiska högtider helt enkelt hellre det än den andra religionen mest bars för att markera mot den och visa att de är våra vänner typ. De andra har ej uppnåt hängig status helt enkelt de måste först visa sig dugliga att få vara med helt enkelt. Judarna smäller ej av bomber odyl tex.
Shalom
Citera
2022-07-13, 20:44
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Kan tycka att den bästa lösningen vore statliga helgdagar, och vi tar bort religiösa helt... alla inkluderade, ingen glömd, och ingen någon specialbehandling.

Arbetsgivare hatar helgdagar, så fort vi börjar rucka på det där kommer vi förlora på det i slutändan. Jag är rätt accepteranade med invandring, låt folk få en chans. Men kom fan inte hit och ställ krav på hur vi gör saker här, då kan man stanna i sitt land om det här är värre. Usch
Citera
2022-07-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aarmaanta
Mikail Yüksel @MikailYuksel_

Partiet Nyans vill se över Sveriges helgdagar. Även muslimer och andra religiösa grupper (bland annat ortodoxa) har rätt att fira sina högtider med betald ledighet. Vi kommer driva den här frågan hårt när vi väl sitter i riksdagen.

4:02 PM · Jul 11, 2022

https://twitter.com/MikailYuksel_/status/1546495236490272769

Diskutera:
Era tankar om detta?
Borde julen tas bort som helg till förmån för eid al-adha?
Fjantigt!
De ska åka hem till sina hemländer omedelbart!!
Inte en krona mer till dessa kravmaskiner!!
Ut med dom!!
Citera
2022-07-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Vad spelar det för roll om vissa dagar försvinner så länge de ersätts med andra som fler människor tycker är viktigare?
Ger man dom lillfingret så slukar de hela armen.
Vi ska inte ge efter en endaste millimeter.
De har tar över stad för stad , myndighet efter myndighet.
Vakna!
När dom är i majoritet så är vi körda.
3 miljoner måste skickas hem omedelbart!!
Citera
2022-07-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Ge dom en random dag på en söndag.
Det ska inte ges en enda smula.
De ska inte vara i Sverige överhuvudtaget!!
De får ordna vilka helgdagar dom vill hemma i sina ökenländer.
Blanda inte in Sverige.
Citera
2022-07-13, 21:29
Medlem
Om det inte passar kan dom flytta hem!
Citera
2022-07-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
// Jag tycker att vi borde införa flera judiska högtider helt enkelt hellre det än den andra religionen mest bars för att markera mot den och visa att de är våra vänner typ. De andra har ej uppnåt hängig status helt enkelt de måste först visa sig dugliga att få vara med helt enkelt. Judarna smäller ej av bomber odyl tex.
Shalom

Tycker att vi ska utvisa så många muslimer att de inte är fler än antalet judar.
Citera
2022-07-13, 21:42
Medlem
Beta-Bums avatar
Vilket muslimskt land skulle tillåta kristna att införa officiella röda dagar i deras system?
Inte ett enda. Kommer aldrig någonsin på tal. Att ens vara kristen i ett muslimskt land kan i vissa fall även medföra livsfara.
Varför skall då Sverige, ett kristet land, släppa efter när de inte rubbar sig ur fläcken på samma fråga?

Näe! Jag är för ett talesätt som min mormor en gång höll stenhårt i: Man tar seden dit man kommer. Punkt slut!
Citera
2022-07-13, 22:01
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Vilket muslimskt land skulle tillåta kristna att införa officiella röda dagar i deras system?
Inte ett enda. Kommer aldrig någonsin på tal. Att ens vara kristen i ett muslimskt land kan i vissa fall även medföra livsfara.
Varför skall då Sverige, ett kristet land, släppa efter när de inte rubbar sig ur fläcken på samma fråga?

Näe! Jag är för ett talesätt som min mormor en gång höll stenhårt i: Man tar seden dit man kommer. Punkt slut!

Det gäller överallt i världen, förutom Sverige.

Fördelen om de får några röda dagar är att vi inte behöver betala dem något bidrag de dagarna. Så långt har de nog inte tänkt. Kommer säkert ramadan-bidrag osv.
Citera
2022-07-14, 00:12
Medlem
Snaidistens avatar
Nyans kan öppna almanackan och se alla röda dagar, där är de och förblir.

Det blir en lagom översikt.
Citera
2022-07-14, 01:19
Medlem
Är själv höger, men tycker inte detta måste vara ett fruktansvärt förslag egentligen.
Låt muslimerna byta ut sina röda dagar mot våra kristna röda dagar. Med andra ord, inga fler röda dagar för dom. Men kanske enklare för oss som vill vara lediga, att få ledigt.

Många muslimer jobbar inom vård & omsorg, och där kan det som det är nu vara knepigt att få ledigt på röda dagar. Detta kan möjligtvis bli en liten lösning på problemet.

EDIT: Tycker inte de röda dagarna ska tas bort från kalendern eller så, men att kommuner & landsting kanske lägger en extra tanke på detta & gör dom röda dagarna mer flexibla.

Sen kan jag hålla med om att det är lite provocerande att folk från andra kulturer kommer hit och vill få oss att ändra på sig. Men nu är dom här, och så länge detta inte går ut över oss svenskar så ser jag inga problem med det hela.
Senast redigerad av majvor1 2022-07-14 kl. 02:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in