2022-07-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Martinez från Ajax verkar vara nästan helt klar för £45M (där Arsenal verkar ha gett upp) och FdJ för £72M verkar med vara en done deal, hold up verkar vara att Barca är skyldig de Jong €14m i lön.
Addera Eriksen på free transfer så känns det ändå som ett hyfsat första fönster där man rensat bra och ändå adderat kvalite
Hur ska de kunna övertyga de Jong att komma till United med en rejäl lönesänkning när han sitter med ett kontrakt med Barcelona där de har gått med på att betala honom rent astronomiska summor?

Det här förklarar varför affären dragit ut på tiden och att de Jong hela tiden varit ovillig att röra på sig. Jag tror det blir ytterst svårt att få till stånd den här affären om inte Barcelona går med på att låta honom gå mycket billigare så att United får pengar över till att fortsätta betala ut den här absurda summan.
Citera
2022-07-14, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Hur ska de kunna övertyga de Jong att komma till United med en rejäl lönesänkning när han sitter med ett kontrakt med Barcelona där de har gått med på att betala honom rent astronomiska summor?

Det här förklarar varför affären dragit ut på tiden och att de Jong hela tiden varit ovillig att röra på sig. Jag tror det blir ytterst svårt att få till stånd den här affären om inte Barcelona går med på att låta honom gå mycket billigare så att United får pengar över till att fortsätta betala ut den här absurda summan.
Vad jag kan få fram är att han har £354k/w i Barca, att United skulle backa från den lönen om de kan signa honom tror jag inte kommer ske. Det är vad Pogba hade typ och FdJ kan omöjligen vara sämre än vad Pogba var under alla sina år i andra omgången hos United.

Med tanke på hur mkt man lösgjort i lönebudgeten i de spelare man inte förnyat kontrakt med så är lönen knappast det som kommer vara hold up. Vill dessutom Ronaldo lämna (vilket hade gjort laget bättre vill jag säga) så kommer det finnas ytterligare £500k/w.

Sen rent ekonomiskt hade jag ju gärna sett att United ändrat sin lönepolicy så den största stjärnan inte hade legat på merän de £250k/w för det hade varit väldigt mycket mer sunt. Det hade med borgat för att spelare hade kommit för man ville till klubben, ville spela under ETH och hade en tro på vad som händer men man kan inte få allt.
Citera
2022-07-14, 15:38
Medlem
Inga uppgifter av free transfer av Eriksen goal tycker holländaren Malacia klar för £ 13 miljoner.
Citera
2022-07-14, 17:22
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag gnäller inte, konstaterar bara fakta. Och saken är klar, Chelsea är en totalt historielös klubb som bildades först i 2003, och som ingen tar på allvar. ”Plast” blir det bästa sättet att beskriva Chelsea på.

Intressant att Chelsea värvar en 30+ årig spelare, som för ca 5 år sedan ansågs som för dålig för klubbar som Man City och Liverpool. Chelsea Londons mäktigaste klubb? Haha😂 Arsenal FC är fotbollskungarna av London. Och för varje Chelsea man hittar i London, så hittar man 100tals Arsenal-fans.

Arsenal = Ferrari.

Chelsea = Ngn el-bil med ett ”Made in China” stämpel.

Haha generalen sluta ALDRIG förgylla dessa trådar. Om ni håller er skadefria detta år är jag 130% säker ni kommer efter Spurs och får en CL plats.
Citera
2022-07-14, 17:38
Medlem
Manchester C maximalt 4:a.
Senast redigerad av 93J 2022-07-14 kl. 17:42.
Citera
2022-07-14, 17:43
Medlem
Slåss om trofén:

Chelsea
Newcastle
Arsenal
Manchester U
Liverpool
Citera
2022-07-14, 17:44
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 93J
Slåss om trofén:

Chelsea
Newcastle
Arsenal
Manchester U
Liverpool

Varför skulle Arsenal men inte Tottenham slåss om titeln tror du?
Citera
2022-07-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Arsenal värvade Gabriel Jesus bla.

Arsenal har en del stjärnor.
Senast redigerad av 93J 2022-07-14 kl. 17:49.
Citera
2022-07-14, 17:47
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 93J
Arsenal värvade Gabriel Jesus bla.

Tottenham har enligt mig värvat mycket bättre än Arsenal. Bla Richarlison och Bissouma.
Citera
2022-07-14, 17:52
Medlem
Citat:
Tottenham har enligt mig värvat mycket bättre än Arsenal. Bla Richarlison och Bissouma.

Jesus är brasiliansk spelare sen Martinelli, Saka, Partey, White, Leno bla.
Senast redigerad av 93J 2022-07-14 kl. 17:56.
Citera
2022-07-14, 21:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Glöm inte att Arsenal hade sopat banan med Real Madrid i CL finalen om man hade kvalat in och inte fått sina förbaskade skador på Tierney och Våldtäktsmannen som ej ska nämnas vid namn.

Generalens tattarfasoner kommer vi tyvärr få stå ut med i tråden 22/23 också men han får gärna ge oss några goda skratt.

Arsenal kommer mest troligt endast tillbaka om klubben köps upp av en Arabisk miljardär, för inom loppet av ca 5-10 år kommer Chelsea, City och Liverpool vara så långt före att man måste dopa klubben ekonomiskt för att någon gång i framtiden kunna upprepa sina forna glansdagar.

Om du på riktigt tror att Arsenal kan jämföras med en ferrari så har ni isåfall fått motorstopp varje säsong då elbilen Chelsea slutat före er i tabellen varje säsong sedan 16/17.

London is Blue!
Jösses...😂

Vi var bland de formstarkaste lagen i EPL 21/22 efter nyår. Och fram tills skadorna på Partey/Tierney, så var vi det laget som hade plockat näst flest poäng sedan jul. Det är glasklart att Arsenal hade tagit 4:e eller 3:e platsen om det var för skadorna på våra två viktigaste spelare.

Till skillnad från Chelsea, så behöver inte Arsenal ngn pengakåt ryss eller arab som sönderdopar klubben för att vi ska kunna vinna titlar. AFC kommer tillbaka.

Tro vad du än vill, men ingen som är födda under 1900-talet anser Chelsea eller Man City att vara i samma sits som Arsenal, Man United eller Liverpool. Historia kan inte köpas.
Citera
2022-07-14, 21:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Haha generalen sluta ALDRIG förgylla dessa trådar. Om ni håller er skadefria detta år är jag 130% säker ni kommer efter Spurs och får en CL plats.
Aha, Ok.
Citat:
P g a att Tottenham inte är en vinnarklubb.

Enda möjligheten som Tottenham har till att vinna en titel är om en säsong som 15/16 skulle hända igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in