2022-07-14, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja allt kanske inte kan fångas upp, men en elev som gjort ett våldsöverfall på en vuxen kvinna och som har försökt att dra in flickor på skolans toaletter borde väl ha varit något som väckt uppmärksamhet och borde ha prioriterats?

Men om soc inte meddelat det och pojken säger det ju knappast och inte mamman heller så finns det ju ingen möjlighet för skolan att veta det?

Att han försökt dra in flickor på toaletten vet vi inte mkt om hur det har gått till. Vad vi ”vet” är att det var i åk5 och att det förmodligen bidrog till åtgärden att han förflyttades från integrerad i vanlig klass till särskola med mer resurser till varje elev och inget har hänt på särskolan. Så utifrån vad vi vet så verkar det som att skolan satt in åtgärder kring det som fungerat. Det är lätt att säga i efterhand att man borde ha fattat. Men helt ärligt så är det väldigt svårt att utifrån att en särskolepojke tafsar på tjejer och försöker dra in dom på toan dra slutsatsen att han kommer att utföra det här bestialiska dådet!
Citera
2022-07-14, 13:10
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja denne yngling behöver stöd och omtanke - mycket stöd och omtanke.

Jag vet några stycken som tänker på honom varje vaken sekund.

Men om dom hittar honom så kommer det inte att bli så mycket "omtanke".
Citera
2022-07-14, 13:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Om Abushi var rasist eller inte vet jag faktiskt inte. Men att han har tafsat och sexuellt trakasserat småtjejer på skolan sedan dag ett (oavsett hudfärg och ursprung) det vet jag.

Bedömer du det som sannolikt, att det inte finns någon "dokumentation" på skolan, att GM "har tafsat och sexuellt trakasserat småtjejer på skolan sedan dag ett"?

Det finns ju en möjlighet, att sådant enbart överförs muntligt och skolan medvetet inte "dokumenterar" för att sedan kunna säga: Skolan hade ingen aaaaaning!
Citera
2022-07-14, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Det här, mina damer och herrar, kan vara ett av dom bästa inläggen i tråden.

🎯
Håller fullständigt med, precis så här blir vi svenskar behandlade utav en del invandrare
Citera
2022-07-14, 13:11
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Tror mig veta att avflyttning på folk varit ganska stor från Fagersta efter mordet. Ingen vill väl bo på ett ställe där en galen mördare går fri. Synd att det blivit så! Fagersta är ju annars ett fint ställe. Det skulle nog kunna bli likadant med avfolkning från Morö Backe! Ingen vill väl släppa ut sina barn! Säkert finns det en stor oro om var gärningsmannen finns!
Det där mordet var också så fruktansvärt vidrigt. Jag tänker på det varje gång som jag passerar en gångtunnel. Riktigt sjuka jävlar. Känns skönt att han sitter inlåst och inte kan skada fler.
Citera
2022-07-14, 13:12
Medlem
Jag är inte lika säker på att mamman vet när ungen är född. Kan hon läsa? Kan hon klockan? Än mindre är det säkert att hon haft en almanacka som stöd för att hänga upp viktiga händelser i livet.
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Visst är hans dagar räknade. Allas våra dagar är det.

Men inte kommer någon att verkligen ta honom av daga. Skulle det gälla ett BO från ett klansamhälle hade hövdingen/stamfadern etc bara utsett någon 14 åring att göra jobbet, för klanens ära.
Vem skulle döda GM i detta fall?

Sedan är nog sannolikheten relativt god att GM kommer att dö i förtid, alltså inte av ålder.

Klart mamman vet åldern på sin son. Men som säkert påtalats tidigare så finns det ju goda ekonomiska skäl till att uppge en lägre ålder (mer bidrag under en längre tid).
Och man får större chanser att få stanna.
Det ljugs nog en hel del för myndigheterna. Lögnen är ju själva anledningen till att komma hit.
Citera
2022-07-14, 13:13
Medlem
Att "GLÖMA" registrera orosanmälningar är bra för skola och kommun.
Man blir lyckligt ovetande om verkligheten. Var är dom ansvariga snart val.
Citera
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Bedömer du det som sannolikt, att det inte finns någon "dokumentation" på skolan, att GM "sexuellt [har] trakasserat småtjejer på skolan sedan dag ett"?

Det finns ju en möjlighet, att sådant enbart överförs muntligt och skolan medvetet inte "dokumenterar" för att sedan kunna säga: Skolan hade ingen aaaaaning!

Så kan det givetvis vara. Om än jag finner det högst osannolikt, då jag vet att närmare 20 orosanmälningar har gjorts angående den här galna jäveln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
På en skola i Skellefteå har man varje vecka EHT där elever och problem tas upp. Att fånga upp alla är svårt men det arbetas dagligen med en mängd elever på olika sätt och samarbete med många instanser dagligen. Liknande frågeställning ställs ibland men tyvärr är det ju så att mkt tid går åt till att ”släck bränder” . Det sker även regelbundet konsultation med skolpsykolog men en dröm vore en psykolog til lvarje skola såklart men det råder stor brist på skolpsykologer.

Att be föräldrar ange elever som de tycker är udda som en sorts generell screening fattar väl vem som helst att det inte funkar. Det blir ju bara att de anger varandra! Däremot så viktigt med en stark mentorsroll där elever känner att de kan komma till mentor om de känner oro om en annan elev vilket ju också förekommer frekvent

Vi behöver mer personal, det är så enkelt. Och att det inte ska finnas nog med utbildade kanske beror på något. Annars finns det väldigt många vikarier som börjat ta sin in i yrket men som snabbt vänder hälen p.g.a den förvärrande situationen inom skolor med mindre personal per barn, och barn som inte längre styrs av ett universellt värdesystem, utöver Sveriges tunna ideologi som just nu lärs ut redan från 6 års ålder.

Hela skolsystemet måste, tyvärr, vändas ut och in på. Istället verkar det bara bli värre.

Bäst hade ju vart om man kunde ha det som på Flora skolan i Skellefteå, där man har ett helt team som arbetar mot elevhälsa och finns där för elevernas klagomål.
Att elever ska ha gjort sin röst hörd om den här individen, det är något jag är 100% säker på. Om dom vuxna har varit för upptagna för att lyssna ordentligt eller för ignoranta, och inte har gjort något mer än att säga "Okej, Isa, det sög ju", det är en annan sak.
Citera
2022-07-14, 13:14
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojmast
Ja, men gjorde han det från första dag? Fick han inte sitta inlåst först? Eller placeras hos någon annan familj? Har för mig också att han skulle kunnat åtalas om soc gjort något i tid men att de inte gjorde det. Det var något papper som skulle lämnas in eller så. Men soc visste inte om att man skulle det.
Kommer inte ihåg hur det var med det andra monstret. Finns säkert information om man gräver lite. Den andra äckliga fetknoppen kommer nog aldrig att släppas ut får vi hoppas.
Citera
2022-07-14, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Är ju inte alls säkert att denne 13 åring är hennes , de hade ju med sig ett annat barn vars föräldrar skulle sitta i fängelse, kanske så ävern med denne pojk, de vet att Sverige är humanitära när det gäller barn, men man undrar ju kontrolleras det inte bättre när dessa kommer in i landet, verkar inte vara några kontroller alls , eller som en tillfrågad på en myndighet sa för några år sedan i en intervju ," säger de att det är så " så måste vi ju tro på dem, men Herre Gud , har dessa myndighetspersoner ingen hjärna att tänka med, tro på, vi ser ju alla dessa fuskningar som pågår, man har olika identiteter, man har flera pass, man tappar sina pass, man kan få ut nya pass, verkar inte finnas någon hejd på hur många pass man kan kvittera ut, det kvitteras ut olika sorters bidrag, finns det inga som helst krav att om man befinner sig i vårt land att man skall bli självförsörjande någon gång,

Såg en dokumentär om någon gång om ett mordfall tror jag det var... Då var det en expert från landet där mördaren kom ifrån som berättade att det finns en stämpel/signatur i pass som är förfalskade. Det krävs att tänka på... Trots den informationen gjorde ingenting åt mördaren ålder som i det fallet var äldre än passet med typ alla sannolikhet.
Citera
2022-07-14, 13:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den här skribenten tar verkligen upp det som upprör.

Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Nej. Det mest upprörande är att vi importerar människor från länder som betraktar oss svenska kvinnor som smuts.
Det mest upprörande är att vi importerar människor från länder där man har helt andra värderingar och där kvinnor som "uppför sig" som svenska kvinnor betraktas som värdelöst smuts, fria att göra vad man vill med.

Det mest upprörande är att vi svenskar uppfostras till att vara snälla mot allt och alla.
Redan i förskolan drillas vi till att bli det. Barn får lära sig att SD är onda och att sanningen om patriarkala kulturer är att vara fördomsfull.
Så vi uppfostrar våra svenska barn till att lita på ALLA.
Alla människor är goda.
Och sedan släpper vi in människor med sinnesstörda patriarkala värderingar i de här barnens värld och hoppas på det bästa.

Jag vet inte hur många svenska tonårstjejer som får höra att dom är horor och att deras föräldrar aaaaaldrig skulle tillåta dom att gifta sig med en svensk tjej. Men att dejta hemligt går bra.
Jag vet inte hur många svenska sköra kalviga snälla svenska tonårstjejer som får höra detta.

Att utsätta svenska ungdomar för detta är upprörande.

Att anställa lärare som undervisar i hijab samtidigt som man lär ut svensk värdegrund är FÖRNEDRANDE, de som styr Sverige är såna helvetes jävla idioter.
Att höra läraren förklara varför hon bör hijab är detsamma som när invandrarkillar kallar svenska tonårstjejer för horor.
Det är exakt detsamma

Om vi behöver arbetskraft till välförden kan vi hitta den i många länder som INTE betraktar svenskars sätt att vara som haram.

Det ör inte hudfärgen på de vi tar hit som är upprörande, det är värderingarna dom kommer med som är upprörande.
Deras värderingar gör dom livsfarliga för snälla lugna svenskar med snälla svenska värderingar

Att vi importerar människor som ser ner på svenskar är upprörande.
Att vi försörjer människor som ser ner på oss är upprörande.

Detta inlägg är ett bland de bästa jag har läst i denna tråd.

Hon tar verkligen upp dessa stora problem samt har helt rätt i det som skrivs. Jag delar helt denna skribents uppfattning. Inlägget är så bra att jag fetar det hela. Du har helt rätt i att det är dessa personers VÄRDERINGAR som verkligen är mycket upprörande. Sverige skall försörja människor som ser ner på svenskar ja på hela det svenska samhället och dess historia. Stackars arma land.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-07-14 kl. 13:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in